Poklidný nedělní večer narušil podivný zápach

Publikováno 04. 05. 2009 v rubrice Názory občanů « zpět « úvod

ilustrační fotoPoklidný nedělní večer 3. 5. 2009. Lidé se po krásném prosluněném prodlouženém víkendu pomalu chtěli uložit ke spánku. Když tu je překvapil podivný zápach. Snad někde nehoří?

Vybíhají na chodbu paneláku a vzrušeně debatují, snaží se dobouchat na dveře, z nichž se do prostoru domu šíří dým. Otvírají všechna okna na chodbě, volají policii.

Nad zmíněným bytem bydlí rodina se dvěma menšími školáky, byt nedávno prodělal rekonstrukci. Tady jde přece nejen o zdraví, ale přímo o životy! A také o majetek spolubydlících. Nám ostatním to není lhostejné, ale pomoci moc nemůžeme. Co dělat, aby se to opět neopakovalo? Není to totiž poprvé. Kdyby to byl nějaký „ nepřizpůsobivý občan,” jistě by všichni volali po jeho vystěhování. Ale jak se zachovat v případě, kdy se jedná o našeho pana starostu? Měli bychom mlčet?

Alena Zbořilová

Rubrika: Názory občanů |  
Možnosti sdílení: Více |

Komentáře k článku (17)

  1. Josef Hrbek (05.05.2009 - 8:22) odpovědět IP: 88.146.150.236

    Je jaro, slunce svítí, celá příroda je v květu;
    třeba se mu jenom zapalují lýtka a Vy to zbytečně dramatizujete!

    Josef Hrbek

  2. zetková (05.05.2009 - 19:38) odpovědět IP: 88.146.150.2

    Alenko, doporučuji tobě i spolubydlícím přijít se onoho “přizpůsobivého občana” zeptat na jednání zastupitelstva, mělo by být 13. května.

    A jestli se panu Hrbkovi podobným způsobem zapalují lýtka ? Nechávám bez komentáře.
    Nedramatizuji.

    1. Josef Hrbek (05.05.2009 - 23:54) odpovědět IP: 88.146.150.236

      Paní Zetková, jsem Husákovo dítě;
      Vaši žáci mě učili, že kdo nehoří, nemůže zapálit!!

      A já - a nyní asi sám - jsem z dění v Obci v jednom Plameni!!

      Josef Hrbek

  3. FRANKOVI (06.05.2009 - 6:42) odpovědět IP: 88.146.150.253

    NIKOMU BYCH NEPŘÁLA NAD NÍM BYDLET.NENÍ TO POPRVÉ CO SE TO STALO. NIKOMU BY NEBYLO PŘÍJEMNÉ ,ABY SE BÁL V TOMTO DOMĚ BYDLET BÁT SE NĚKAM ODJET ANIŽ BY SE NĚCO STALO.MÁM DVĚ MALÉ DĚTI A ZODPOVÍDÁM ZA NĚ JE TO HOROR A TO NEJSEM SAMA

  4. Krylovi (06.05.2009 - 8:32) odpovědět IP: 77.48.155.242

    Jsem v šoku. Jak se takhle nezodpovědně múže chovat starosta naší obce? Ten, který má jít příkladem všem našim spoluobčanúm? Pořád jen samé stížnosti. Měl by se nad sebou zamyslet dřív, než se stane něco horšího .

  5. Josef Hrbek (06.05.2009 - 9:53) odpovědět IP: 88.146.150.236

    Omlouvám se zúčastněným, chtěl jsem situaci trošku odlehčit.

    Souhlasím s tím, že jestli někdo doma opakovaně na sporáku, vařiči či v troubě vaří stylem, který z jeho nedbalosti končí téměř požárem bytového domu, není něco vpořádku.

    Paní Alena Zbořilová ve svém článku píše, že byla přivolaná Policie, velmi divím se, že nebyli přivolání Hasiči.

    Policie jistě situaci vyhodnotila a jestli zjistila, že tímto chováním byl naplněn třeba §180 odst. 1) Trestního zákona, kde se praví:
    “Kdo z nedbalosti způsobí nebo zvýší obecné nebezpečí anebo ztíží jeho odvrácení nebo zmírnění, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo zákazem činnosti.”, jistě bude situaci řešit dál.

    Nechejte tedy nastalou situaci vyšetřit a vyřešit státními orgány, které přivolány byly a které tu od řešení těchto situací jsou, tedy Policii, případně Hasiče a vyčkejte jejich závěru.

    Josef Hrbek

  6. Alena Zbořilová (06.05.2009 - 23:11) odpovědět IP: 77.48.155.48

    Původně jsem ani nechtěla reagovat na první rádobyvtipné glosování p.Hrbka. Protože to by byl snad jediný komentář…NO COMENT !
    Že nemám dramatizovat? Jak se můžete, pane Hrbku, takovým způsobem vyjádřit k situaci, u které jste nebyl? To že silně zadýmený dům vyvolá v lidech obavy o zdraví dětí a jiné možné následky, vy shazujete. Ale vidím, že se ozvali i jiní.
    A p.Hrbek se snaží fundovaně radit, aby si napravil reputaci. Jak působivé.
    Paní Zetková-bohužel se jednání zastupitelstva ten den nebudu moci zúčastnit. Ale velmi by mě zajímalo, jak se k tomu náš zmíněný soused postaví.

    1. zetková (07.05.2009 - 19:39) odpovědět IP: 88.146.150.2

      Alenko, nebydlíš v domě sama, takže určitě někdo z nájemníků by se mohl jednání ZO zúčastit. Myslím, že to se nestalo poprvé, takže byste určitě situaci řešit - pro svůj klid.

    2. Jaroslav Ráb (21.05.2009 - 14:39) odpovědět IP: 88.146.150.210

      V tomto případě nejde o žádnou srandu,zjevně dochází nepřímo k ohrožení majeteku našich spoluobčanů.Je jen otázkou času kdy k tomu skutečně dojde!
      Každá rada je dobrá.
      Problém je v tom,že není známo z jakého titulu dotyčný člověk užívá byt v uvdeném případě.
      Od tohoto se odvíjí další postup k řešení věci.
      Zatím vám p.Zbořilová,doporučuji vše zdokumentovat,pořídit stručný zápis-popis děje z podpisem svědků,osob z domu.
      Radím vám,obraťte se na správce vašeho domu určitě vám rád pomůže.
      Zde se pomoci ani rady nedočkáte.
      JR v.r.

      1. zetková (24.05.2009 - 8:04) odpovědět IP: 88.146.150.2

        Pane Rábe, mrzí mne, že na jednání ZO se nepřišel z postiženého domu přímo zeptat “dotyčného člověka” nikdo z jeho obyvatel.
        Na můj dotaz, co na článek a diskusi říká, odpověděl, že to nečetl, tudíž na to nemůže reagovat a komentovat.
        Zajímavá odpověď, tedy aspoň pro mne.

        1. Jaroslav Ráb (26.05.2009 - 10:30) odpovědět IP: 88.146.150.210

          Vážená p.Zedková,věřtemi dlouho jsem zvažoval o tom zda se zúčastnit-zapojit se do diskuze k danému tématu.Komentáře zlehčovali problém(ohrožování majetku),nenabízeli postup k řešení.Pokusil jsem se poradit,jak postupovat.Je jen na samotných obyvatelích domu jak se svým majetkem naloží a jakou cestu zvolí.(doufám,že má dotyčný občan dobrou pojistku-pojištění).Proto mi nepřísluší abych jakkoliv komentoval jejich neúčast na jednání zastupitelstva obce.(O to bude asi větší účast na volbách do obecního zastupitelstva) Uvedený problém je obtížně řešitelný bez jejich aktivní účasti. Neznám,majetko právnívztahy v domě, od toho se odvíjí otázka, co dělá ( výbor SVJ nebo pověřený vlastník či představenstvo SBD), jaké opatření přijal viz z.č.72/1994 Sb.,v platném znění a z.č.40/1964 v platném znění.
          p.Bosák,popisuje jim zvolený postup,ano i toto je možné řešení,za určitých podmínek z důvodu předcházení škodám na majetku a zdraví osob.
          Obyvatelé domu se můžou bránit všemi dostupnými zákonnými prostředky (využili je), z jakým výsledkem - úspěchem? Využili (přestupkové) řízení na OÚ,zajímavé by bylo jak proběhlo,z jakým výsledkem?Zda by nás p.Zbořilová,informovala také z jakým výsledkem.

  7. Josef Hrbek (07.05.2009 - 0:57) odpovědět IP: 88.146.150.236

    Paní Zbořilová,

    Vy máte pravdu, já mám klid.

    Řešení totiž neznám….:-(

    Josef Hrbek

  8. Leopold (11.05.2009 - 20:21) odpovědět IP: 88.146.150.223

    Chybí mi zde komentář redaktora Leopolda Bubeníčka, který vždy tak trefně dokáže vystihnout podstatu problematiky.

  9. Pavel Moravec (18.05.2009 - 20:50) odpovědět IP: 77.48.27.78

    Pane Leopolde Tvůj oblíbený redaktor Leopold se vyjádřit ani nemůže protože se mu to nehodí do krámu to by musel vystoupit proti starostovi obce a to se zatím ještě nestalo a myslím že ani nestane.

  10. Milan Bosák (24.05.2009 - 22:53) odpovědět IP: 90.178.204.214

    Dobrý den, paní Zbořilová.

    Budu mluvit sám za sebe …
    Osobně řeším permanentní rušení nočního klidu a přestupky
    proti občanskému soužití s nejmenovaným sousedem.
    Výše uvedené řeším v součinnosti s PČR. Když začne soused
    např. v jednu hodinu ráno rozbíjet nábytek a slovně, vulgárně napadat
    svou ženu (fyzické napadání není výjimkou) prostě zavolám 158.
    Neřeším jejich spory, ale to, že se v noci nemůžu vyspat…
    S policisty sepíšu zápis a ti věc dále řeší … Zastupitelstvo, správce
    domu, nic nevyřeší, proto PČR. Jelikož v poslední době problémy
    gradovaly, požádal jsem o radu i svého právního zástupce. Také
    jsem kontaktoval státní zastup. v Olomouci s dotazem, jaké kroky
    proti tomuto občanovi mohu podniknout.

    Je mi naprosto jasné, že ve Vašem případě jde o diametrálně odlišný
    problém, daleko závažnější. Nebudu se pouštět do žádných soudů,
    jelikož nejsem v dané věci zainteresovaný, ani nevím, z čeho kouř vzešel
    (něco na sporáku = nedbalost, chyba elektroinstalace = tech. závada …).
    Pokud řešili hasiči, měl by být specifikován původ kouře.

    Protože se jedná o velmi vážnou věc, která se týká starosty naší obce, navíc
    tato záležitost byla medializovaná (dokazuje závažnost situace), i mne,
    jako nezainteresovaného občana této kauzy, by velmi zajímalo stanovisko
    pana starosty Dr. Dosoudila. Bylo by na místě, kdyby redakční rada tohoto webu
    zaslala výše uvedenému žádost o vyjádření k této kauze.

    S přátelským pozdravem

    Milan BOSÁK

    1. Jaroslav Ráb (26.05.2009 - 12:05) odpovědět IP: 88.146.150.210

      100% souhlas,další vedení diskuze na dané téma není potřeba.
      Jsem zvědavý zda p.Zbořilová,zde také zveřejní výsledek šetření HZS.Bude to poučné nejen pro diskutující,ale i pro ostatní občany (vlastníky BJ) obce.

    2. pavel kucka (28.10.2010 - 8:42) odpovědět IP: 85.70.109.84

      Reakce na lež pana Bosáka ohledně souseda , rušeni bylo když se sousedova manželka vracela od pana Bosaka domů, nadarmo si nevysloužil pan Bosák v mistě prezdivku sedmilhář a pravdu se od pana Bosáka nikdo nedoví