Kam směřuje opozice?

Publikováno 06. 01. 2009 v rubrice Co se děje v obci, Názory občanů « zpět « úvod

V pátek 19. 12. 2008 vyšlo první číslo hanopisu Hlasu z Hluboček. Ten spatřil světlo světa na základě iniciativy pana Berezy, opozičních zastupitelů za KSČM (pan Bystroň, paní Zetková, Ing. Zaoral, paní Pastorová) a za SOS (pan Krajčovič, Mgr. Prstková).

ilustrační fotoInformace z vývěsek SOS dostaly novou tvář v podobě donášky přímo do domu. Inu, blíží se komunální volby, a tak je potřeba přesvědčovat a slibovat nesplnitelné. Pamflet jako nástroj často využívaný v politickém boji je pak vhodným prostředkem k tomu si získat veřejnost na svoji stranu. Jedná se o žánr, kterým autor zdůrazňuje negativní stránky kritizovaného objektu - v našem případě současného vedení obce.

V této souvislosti pak platí přímá úměra. Čím více jsou budoucím voličům podsouvána tato manipulativní sdělení, tím více se zvyšuje pravděpodobnost, že v den D zakřížkují na volebních lístcích ta „správná” jména. Lidé si však tuto manipulaci vůbec neuvědomují a nemají ani možnost si některé informace ověřit.

Závěrem si představme zahradu, na které rostou ovocné stromy, třeba jabloně. Dobrý hospodář by měl mít zájem na prospěchu oněch stromů a bohaté úrodě. Ale co když se objeví člověk, kterému stačí pouze tuto zahradu vlastnit?

Hlas z Hluboček je dostupný i na webu www.hombok.cz

Petr Kupka

Rubrika: Co se děje v obci, Názory občanů | Téma:  
Možnosti sdílení: Více |

Komentáře k článku (23)

  1. Erik Kubelka (09.01.2009 - 11:34) odpovědět IP: 94.124.184.34

    Dobrý den,
    četl jsem výše uvedený Hlas z Hluboček leták a mohu k tomu sdělit následující:
    1. V demokratickém zřízení má možnost KAŽDÝ vyjádřit svůj názor což mimo jiné garantuje Ústava ČR a Listina základních lidských práv a svobod.
    2. Pokud zastupil a člen Rady obce Hlubočky p. Stojmenov koná něco co je v rozporu minimálně s dobrými mravy, případně jeho jednání porušuje zákony a zastupitelstvo s tím nic nedělá / i když bylo na toto jednání upozorněno autorem tohoto komentáře a to na zasedání Zastupitelstva obce Hlubočky v září ve Hrubé Vodě /, považuji za legitimní, že se opozice k tomuto tématu vyjádří.
    3. Podle mého názoru, jedná zdejší koalice proti zájmům obce Hlubočky a ve prospěch jistého podnikatele…
    4. Jsem rád, že se někdo postavil proti “Bratrstvu kočičí packy” a budu je finančně podporovat.

    Erik Kubelka

    1. leopold bubeníček (10.01.2009 - 12:00) odpovědět IP: 88.102.11.243

      Pane Kubelko, souhlasím a podporuji právo na svobodu slova. Toto mně (ale i některým jiným občanům) bylo odpíráno v tehdejších Vašich novinách. Jistě, bylo to obecní periodikum a tehdejší RO (dnes opozice komunistů a SOSáků) si mohli dovolit zavést cenzuru a nedopustit veřejnou kritiku. V pamfletu HLAS Z HLUBOČEK však jsou informace zavádějící a úmyslně zkreslované. Konkretně - “bývalí nepřátelé si klepou po ramenech” - nepřipomíná Vám to jednání třeba pana Berezy za komunistické totality a v dnešní době? Nebo “pan Stojmenov , ..kdy ani nebyl občanem..bojoval proti aktivitám na Cukráku, ….než vstoupil do politiky tak se hrubě vyjadřoval o občanech …” Pravdivé je to, že pana Stojmenova zvolili občané do zastupitelstva a dnešní opoziční zastupitelé za KSČM a SOS (pod metodickým velením pana Berezy) i do Rady Obce Hlubočky !!! , kde je dodnes. A jeho firmě dokonce pronajali více jak 20 tis. m2 plochy za 1.- Kč/m2 (viz usnesení č.2 RO z 22.11.2006 - v RO byli m.j. zastupitelé Zaoral, Zetková, Prstková) na rozvoj SKI areálu (zázemí). Toto ovšem v HLASU publikováno není. Na ZO v Hrubé Vodě jsem byl přítomen a stanovisko vedení obce vůči Vašemu upozornění bylo - pokud víte o porušování zákona, máte povinnost se obrátit na orgány k tomuto oprávněné. Možná, že jste to i udělal. To, že Vám obec odmítla prodat část obecního majetku není nic nenormálního, ba naopak. Chrání si třeba přístupy na své pozemky, zdi si můžete stavět na svém pozemku a asi proti tomu nebudou námitky - alespoň já bych je neměl, pokud je to v souladu se stavebním zákonem. Pokud však byly obstrukce s prodejem části pozemku ten pravý důvod, proč jste se připojil, a to i finančně, k současné opozici, tak to alespoň veřejně přiznejte a nehledejte zástupné důvody. Leopold Bubeníček

      1. Zetková (10.01.2009 - 23:07) odpovědět IP: 88.146.150.2

        Pisatelé Hlasu Hluboček se distancují od jakékoliv finanční podpory - od kohokoli, ať je to pan Kubelka či kdokoliv jiný. Veškeré aktivity v tomto směru si hradíme sami.

        1. Erik Kubelka (13.01.2009 - 10:29) odpovědět IP: 94.124.184.34

          Paní Zetková, budu Váše stanovisko respektovat.

  2. Michal (09.01.2009 - 15:15) odpovědět IP: 90.183.75.76

    Dobrý den.
    K vašemu zpravodaji a jeho internetové podobě jsem se dostal jen díky jednomu kamarádovi, který pochází z Mariánského Údolí. Občas se tu podívám, jen tak ze zájmu, co nového. Ovšem to, co se tady občas dočtu opravdu nechápu. Garantuji vám, že pokud zmíníte název Mariánské Údolí či Hlubočky jen pár kilometrů od vaší obce, jen málo lidí bude tušit, kde že to vlastně je. Proto o to více nechápu, proč řešíte s takovou vervou a takovým způsobem věci, které se takto neřeší ani ve větších a důležitějších městech. Nepamatuji si, že by mi někdy někdo hodil jakýkoli “pamflet” do schránky, ani že by v místních novinách jedna strana napadala druhou. Složení radnice je různorodé, ale prostě řeší praktické problémy bez vtažení obyvatel. Zkuste se podívat na sebe zvenčí, způsob řešení některých problému je směšný.

  3. Jiří Koutný (09.01.2009 - 21:26) odpovědět IP: 90.183.248.253

    Díky Vašemu článku pane Kupko jsem se měl možnost opravdu od srdce zasmát. Prostě jsem se podíval na stránky http://www.hombok.cz jedním slovem šílené. Nechápu, jak někdo může “vypotit” takový škvár. Legitimní je právo na názor a možnost ho vyjádřit. Co si ovšem mám myslet o lidech, kteří neumí napsat pořádně jednu větu? Proboha! Někdo takový má sedět v obecním zastupitelstvu? Kritika se v podání lidí jako Bereza, Prstková, Zetková mění v satiru.
    Koutný

  4. Ladislav (09.01.2009 - 21:35) odpovědět IP: 90.183.248.253

    Vážený pane Michale, můžete nám prosím napsat, odkud jste? Možná Vás to překvapí, ale skoro každý, kdo má doma sporák MORA, zná naši obec. Podívat se na sebe zvenčí? No, chápu, že Vám politické šarvátky u nás v obci nic neříkají, prostě tady nežijete. To, že se o věcech mluví na této elektronické agoře, pomáhá místním lidem kriticky přemýšlet a tříbit si názor. Umíte to také? Víte, na závěr Vám chci říct, mě zase překvapuje a připadá mi směšná politika a mediální šarvátky celostátní scény. Tady v údolí, je to pro místní alespoň konkrétní.

  5. Aleš Mádr (11.01.2009 - 0:32) odpovědět IP: 194.213.42.149

    dobrý den, dovolím si taky přiložit svůj názor na hombok.cz. Politika je vždy a jen o snaze uchopení moci a správa věcí veřejných, nikdy jinak! Dny voleb je jediný okamžik, kdy občan má možnost říct, kdo má obec řídit. Jak řídit, to už je na dohodě samotných zvolených. Osobně bych neřešil co už je, co oči vidí a prst dovede ukázat, ale spíše co by mělo být, tedy každý zastupitel dá obci něco, co dobře umí. Porovnával jsem rozpočet Hluboček 2009 a okolních obcí, někde se lidi dovedou dohodnout na společném zájmu obce a to přináší investice, neshody přináší jen nehmotné problémy v budoucnu, které odnese čas.
    Lyžařský areál Hlubočky, tak co vím, tak tam je problém při jarním táním. Kdo zná trochu pravidla investic, tak když jede šleprem nahoru, má čas se rozhlédnout a tušit, jaká finanční úskalí má projekt a co to stálo úsilí a investic. Kdyby na kopci nebyla sjezdovka, sloužící nám, byl by tam jen kus země, kterého by si nikdo nevšiml, tzv. mrtvá investice. Projektu hombok.cz fandím, protože každý názor je lepší, než nic. Zdraví Mgr. Aleš Mádr /ČSSD/

    1. Josef Hrbek (13.01.2009 - 0:52) odpovědět IP: 88.146.150.236

      Zdravím,

      rozpočty kterých obcí konkrétně jste takto srovnával, pane Magistře Mádře?

      Děkuji za odpověď.

      Josef Hrbek

      1. Aleš Mádr (13.01.2009 - 21:53) odpovědět IP: 194.213.42.149

        Dobrý den pane Hrbek,

        děkuji za příspěvek. Tak co já vím, třeba vezměte to lodí dolů po řece, Velká Bystřice, Bystrovany a Olomouc (u nejmenšího investice). Tito tři se dají težko srovnávat bez kritérii, jako třeba výkon státní správy a počty obyvatel. Ale samo, je to moje subjektivní analýza a dojem. Zastupitelstvo je nejmocnější orgán na samosprávném území obce, proto, když se dohodne, že ve výhledu +- 10 let udělá rekonstrukci inženýrských sítí, tak je šance, že bude.

  6. Milan Bosák (11.01.2009 - 16:33) odpovědět IP: 77.48.27.78

    Dobrý den,
    k danému tématu ….

    Jako občana obce Hlubočky mne NEZAJÍMÁ zda-li zastupitel “A” nemá rád zastupitele “B”.
    Pro mne je nejpodstatnější, jak mnou (občany) zvolený zastupitel jedná v zájmu obce, co
    pro obec za své funkční období udělal, dělá a chce udělat !

    Problémy “hádky, urážky, vzájemné napadání….” registruji cca od února 2007, domnívám se, že těmito broblémy dostávají zájmy obce “nafrak”. Místo toho, aby se koalice s opozicí dohodli na určitém kompromisu, hází si “klacky” pod nohy … kdo komu? Jelikož nejsem zaiteresovaný a spíše zastávám pozici vzdáleného pozorovatele nemohu soudit = nechci někomu křivdit.

    Hlasu z Zluboček, resp. jeho autorům:
    Nechci v žádném případě zpochybňovat Vaše práno na svobodu slova, ale namísto urážek, napadání a nepodložených informací bych uvítal zveřejnění seznamu věcí co KSČM a SOS pro obec udělali.

    Pokud bych měl důkazy že se na “Cukráku” ukládají nepřípustné odpady, okamžitě bych kontaktoval příslušné orgány a až na základě jejich šetření, bych informoval veřejnost.

    Věřím, že se situace v naší obci uklidní a všichni ti, kteří mají do chodu
    obce co mluvit, budou jednat v jejím zájmu, jelikož např. termín pro podání
    žádosti o dotaci EU, KÚ (http://zpravodajstvi.olomouc.cz/clanky/Kraj-investuje-deset-milionu-do-bezpecnosti-na-silnicich-10337) se velmi rychle krátí, ať si “utrhnem” alespoň něco.

    Přikládám reportáž (zaměřte se prosím na první část), která pojednává o vrcholné politice,
    ale při shlédnutí se děj nápadně podobá stavu v naší odbci.
    http://archiv.nova.cz/multimedia/strepiny-1-1-2009-2.html

    Přeji všem příjemný den,

    Milan Bosák

    1. Zetková (11.01.2009 - 21:17) odpovědět IP: 88.146.150.2

      Pokud se týká ukládání odpadu na Cukráku, stalo se přesně to, co píšete. Závěry ČIŽP jsou zajímavé.
      V tomto článku se většina jeho obsahu právě tohoto problému týká. Nikdo nezpochybňuje skiareál Hlubočky, vždy budu tvrdit /a nejsem sama/, že tento areál se podařilo vybudovat opravdu skvěle, ku prospěchu nejen občanů z Hluboček. Ovšem otázka narušování životního prostředí je na druhé misce vah.

  7. Milan Bosák (11.01.2009 - 21:50) odpovědět IP: 77.48.27.78

    Dobrý den, paní Zetková.

    Bylo by možné specifikovat pojem “zajímavé”, nebo ještě lépe zprávu ČIŽP zveřejnit?
    Předem děkuji za odpověď či zveřejnění.

    Přeji Vám příjemný den, Milan Bosák

    1. Zetková (12.01.2009 - 15:13) odpovědět IP: 88.146.150.2

      Pane Bosáku, víte, musím nejdříve zjistit, zda toto lze v plné míře zveřejnit - zda by nebylo porušeno ustanovení některého zákona. Zcela určitě, pokud to možné bude, až zprovozníme stránky Hombok /bude to co nejdříve/, sdělení ČIŽP zveřejníme. Nikoliv pro skandalizaci někoho, jak je nám podsouváno, ale pro informaci veřejnosti, protože i když jsme se ozývali na jednání ZO, bylo nám vždy řečeno, že vše je v pořádku.

      1. Milan Bosák (15.02.2009 - 10:07) odpovědět IP: 90.178.204.214

        Dobrý den, paní Zetková.

        Jak to prosím Vás vypadá se zveřejněním zprávy ČIŽP?
        Myslím si, že od 12.01.2009 do dneška, tj. 15.02. 2009
        uplynulo dost času na prověření, zda může být zpráva zveřejněna.

        Osobně si nemyslím, že by zveřejnění cokoliv bránilo.

        Díky za Vaši odpověď.

        Milan Bosák

  8. Emil (13.01.2009 - 21:37) odpovědět IP: 212.80.91.254

    Pamflet … terminus technikus , nebo také vyjádření vztahu k psanému.OK. Každé základní školení o týmové práci v úvodu definuje co to tým je.A je rozhodně jedno , zda se dobrovolně setkají borci na trávě , antuce , či zda se dobrovolně dají zvolit pro týmovou práci ve prospěch svých voličů.A je rozhodně naprosto jedno zda se oni borci , než začnou plnit tu svou týmovou roli , tedy třeba hrát na onom hřišti, doma pohádali se synem , neměli sex, v práci naopak se dařilo a další je zarytej blablabla (abych neurazil nějakou politickou stranu), nebo má pod polštářem bibli (abych neurazil věřící)…vono cílem toho týmu je výsledek , konkrétně nejlépe výhra .Jak je moderní hlásat - To be winner.No a pokud by se v hospodě porafali pro ony zmíněné determinanty, a na place to bylo vidět , no pak je trenér nakope a třeba taky vylije z manšaftu. Co s týmem , kterej hraje tak , že ve vyložené situaci nepřihraju páč ten dobytek není můj kámoš a tedy než gól , tak radši nic.V našem případě je trenérem občan a candat nám do toho bude jednou za 4 roky . Že se netrefil , no my už ho z toho vyvedeme.Pak trochu kumštu , divadlo - mouřenín posloužil , mouřenín může jít.Je mi smutno, nicméně už s klidem v duši pozoruji stále stejný scénář ,tuto Hlubočskou Never ending story , které vnější pozorovatel těžko porozumí.S klidem v duši proto , neb neb již nějakou dobu (po velmi mnoho letech kdy jsem zde byl DOMA) nejsem občanem Hluboček.Je mi smutno z toho , že důležitější je kdo s kým a kdo proti komu a jaké židle či požitky z toho budou.Věřte že ta ves si to nezaslouží.Proč to píšu ? Vždyť důkazem toho jsou vzájemné nenávistné reakce na těchto mediích mezi “Koalicí ” a “opozicí” …Blabla - měli jste být tým.Nejste.Je mezi vámi mnoho zášti…Hodně z těch jejichž jména tu poletují ,jsem nezaregistroval v tom smyslu , že by významným způsobem prospěli obci i když třeba ohřívali tu či onu židli, leč jejich hlas zní hrdě a zvučně . Páč třeba jsou zrovna vyvolení a povolaní.Maj tu správnou barvu , názor , kamarády, drajv …Ty barvy na knížkách v kapse vás rozdělují víc než si sami připouštíte…Proto Hlubočku budou nadále jen místem k přespání pro mnoho lidí a vy budete řešit , proč jsou ti lidé tak lhostejní.Nestydíte se za to , že člověk s jiným názorem než má ten či onen je pro vás póvl? Nepřítel , jehož je třeba ho poplivat zničit a udělat z něj prosťáčka …A tak bojujte dál , hledejte si své nepřátele , hledejte si své zakuklence páč ten tenkrát s těma a voni zase s tím , ale my né , páč my jsme jiní , no jo ale my zase s tím…
    Já jen věřím , že racionální část vašich spoluobčanů pochopí , že many , granty , generel obce či koupaliště nebo jen blbej kanál nevznikne ze zářivé partajní knížky a čistého ideového přesvědčení.Jó to vše tu bylo a ňák to nefungovalo a jak vidno nefunguje.Přelakuj to , nebude to fachčit pokud s tím uvnitř cosi neprovedeš.A tak se vrátím na začátek.Nemusí se mi líbit napsané , nemusí se mi líbit obsah , objektivita.Vždy to vypovídá o autorovi a jeho úrovni a motivaci.Já bych se zkusil zeptat proč.Vy s tím udělejte co umíte.Jen mám zde pocit pocit, že jsou tu pamflety vlastně dva…Nezávidím vám to…

  9. Emil (13.01.2009 - 21:39) odpovědět IP: 212.80.91.254

    Omlovám se za duble , leč ňák se to zdvojilo při odesílání…Ne že bych toužil tu být za každou cenu :-)

    1. Petr Plíska (13.01.2009 - 22:16) odpovědět IP: 77.48.155.39

      Pane Emile, smazal jsem ten duplicitní příspěvek, aby to tu nebylo dvakrá. Snad se nebudete zlobit. Jinak s vámi naprosto souhlasím ;)

  10. Stróhal (13.01.2009 - 21:57) odpovědět IP: 158.194.46.63

    Souhlasím s Vámi pane Emile, jste skvělý člověk, stejně jako pan Hrbek. Neznáte se náhodou?
    Sróhal

  11. Stróhal (13.01.2009 - 22:00) odpovědět IP: 158.194.46.63

    Emile! Teď jim to vytmavte!

  12. Janka V. (14.01.2009 - 20:59) odpovědět IP: 77.48.132.150

    Tak to lejstro jsem taky dostala domů do schránky a dost mě to naštvalo, hned to letělo do koše. Kdo je zvědavej na takový komunistický bludy? Považuju to za nevyžádanou poštu, stejně jako Spam, kterej dostávám do e-mailové schránky. To opravu neumíte napsat něco kloudnýho a zveřejnit to třeba tady na ten web? Doufám, že se to nebude příště opakovat!

  13. PN (15.01.2009 - 21:02) odpovědět IP: 88.146.167.56

    Zdravím, ve většině názorů souhlasím s Milanem a mám názor ten, že všechny podstatné věci by se měly řešit pokud to jde veřejně a samozřejmé by mělo být to, že prvořadý bude zájem obce, jejich občanů, její rozvoj ve více směrech a s tím i její zvýšená atraktivita pro návštěvníky a i nad tímto by se měla rada zamyslet (až bude zase kompletní, doufejme brzo) a je fakt, že hašteření mezi zůčastněnými stranami je k ničemu a nikomu to neprospívá. Rozumná by byla dohoda a společná kolegiální práce na něčem podstatném a oproti Jance V. musím říct, že mi nedělalo problémy si přecíst zmíněné řádky a nedokážu říc, že vše je špatné jen proto, že to pochází od komunisty, to by bylo hodně krátkozraké. Četl jsem zde i názor pana Mádra a nemohu s ním 100% souhlasit, protože jak se již v minulosti ukázalo tak ve volbách nezáleží jen na názoru voličů a tedy na tom koho chtějí vidět ve vedení!!!

  14. Jiří Kocián (08.02.2009 - 19:25) odpovědět IP: 85.70.105.17

    Dobrý den,
    jen malá poznámka.Divím se, že zde řádní spoluobčané reagují na poznámky několikrát soudně trestaného Kubelky. Snad se nechce dostat do zastupitelstva?Tak to už bychom zde měli opravdu kocourkov……