Nová lesní mateřská škola

Publikováno 16. 03. 2013 v rubrice Informace z okolí, Rozhovory, Školy a školky « zpět « úvod

Řekne-li se lesní školka, představí si mnozí řádky smrkových semenáčků chráněné plotem, jiní snad kontroverzní developerský projekt při silnici z Velké Bystřice do Lošova. C) je správně: právě v Lošově v dubnu přivítá první děti alternativa k tradičním mateřským školám – lesní školka, která byla původně plánována u Posluchova.

Mateřská lesní škola Bouzov (ilustrační foto)Lesní mateřská škola (LMŠ) má dětem umožnit co možná největší část dne strávit v přírodě na čerstvém vzduchu. To představuje přibližně 70 % času, kdy jsou děti ve školce. Zázemí v budově se využívá jen na obědy, odpolední odpočinek nebo při velmi nepříznivém počasí. Vaří se z biopotravin a z produktů místních farmářů. Vaření a pečení je přirozenou součástí života ve školce. Děti budou mít v Lošově možnost, pracovat s ovčí vlnou, hlínou, akvarelovým malováním a s dalšími přírodními materiály.

Budou rozvíjet rytmiku, často zpívat, prožívat společně i s rodiči svátky v průběhu roku, vyprávět pohádky, hrát společně role v pohádkách, prožívat každodenní přírodní rytmus kolem nás.

Mateřská lesní škola Bouzov (ilustrační foto)

Děti jsou vedeny k úctě k přírodnímu prostředí

Tento typ školek vzniká na okraji větších měst, odkud je to blízko do přírody a zároveň je možnost, aby tam rodiče své děti dováželi. Způsob práce s dětmi je jiný, než v klasické školce, děti jsou v menších skupinách (skupina 15 dětí má dva pedagogy) a výchova je více přizpůsobena individuálním potřebám dítěte. V kolektivu je praktikován princip vzájemného respektování a pomoci, děti mezi sebou nesoutěží. Děti jsou vedeny k úctě k přírodnímu prostředí a k šetrnému zacházení se zdroji.

V zahraničí se dělají srovnávací studie předškoláků z těchto typů škol s klasickými, kde se hodnotí jejich připravenost na školu, sociální a pohybové dovednosti. Děti z LMŠ dosahují lepších výsledků a nepotvrdila se domněnka, že jsou hůře připravené na školu.

Školka je vhodná téměř pro všechny děti

Mateřská lesní škola Bouzov (ilustrační foto)Ke škodě věci není tento typ školek u nás zatím podporován státem a zakládají je většinou rodiče nebo nadšení pedagogové. Právnickou formou bývá občanské sdružení, provoz školky je hrazen z příspěvků rodičů. Školka je vhodná pro všechny děti. Ideálně pro děti, které jsou v klasických školkách často nemocné, pro děti citlivé, pro děti s velkou potřebou pohybu, pro děti zvídavé a neposedné. Problematické je zařazení nejmenších (děti do 3,5 roku) a dětí alergických na pyly.

Další aktivitou zřizovatelů LMŠ bude pořádání řemeslných nebo vzdělávacích seminářů. Jestli vás lesní mateřská škola zajímá více, informace najdete na webových stránkách. Dny otevřených dveří ještě před začátkem provozu pomohou zájemcům lépe pochopit její principy. Pokud nás podpoříte svým zájmem, šířením informací o nás mezi dalšími rodiči, velice děkujeme.

Mgr. Šárka Zdařilová

Rozhovor s Šárkou Zdařilovou o mateřské lesní škole v ČRo Olomouc

Zdroj: Český rozhlas Olomouc

Fotogalerie k článku:

Rubrika: Informace z okolí, Rozhovory, Školy a školky |  
Možnosti sdílení: Více |

Komentáře k článku (41)

  1. marie (21.03.2013 - 15:54) odpovědět IP: 217.170.97.34

    dobrý den,myšlenka je to dobrá,ale za první si myslím,že ta budova je pro 15 dětí nevyhovující další problém doprava a za třetí těžko zde bude někdo kdo si bude moci dovolit platit 7000 měsíčně nejsme v Praze,kde není nezaměstnanost a vysoké výdělky asi bych se toho trochu obávala.

  2. Jana (25.03.2013 - 18:04) odpovědět IP: 85.70.55.126

    Větší nesmysl jsem neviděla, tohle mohl vymyslet jen Pražák snad. Co by na to řekla hygiena proboha? Jak děti uhlídáte v lese? Co hmyz, klíšťata? A chodit ven za každého počasí - to nemyslíte vážně, že ne?

  3. Marek Bohuš (25.03.2013 - 23:08) odpovědět IP: 176.97.246.45

    Odkaz na související téma “férové snídaně”:
    http://www.ferovasnidane.cz/detail-snidane/83

  4. marie (26.03.2013 - 9:45) odpovědět IP: 217.170.97.34

    Uplně souhlasím s paní Janou první mě napadlo to co ji klíštata lození po stromech atd.to si zase někdo chce udělat byznys a najít práci ale chci vidět rozumné rodiče,kteří tam dítě svěří já osobně ani za nic a opravdu co hygiena myslí m si,že je také určitě norma o metrech pro 15 dětí to budou v takové mini budově si hrát spát a vše ostatní to bych se moc divila o nebo,kde budou mít hygienické zařízení to bude mít 15 dětí jeden záchod a umyvadlo no a ten rybník co jste se zmínovala to bych špíš měla obavu je uhlídat to už vubec nemluvím o ceně která je přemrštěná a vidím jak děti se budou cpát zrním a podobně sama určitě vítě co se o bio potrvinách už namluvilo,že ta kvalita tomu vubec neodpovídá ale přesto vám přeji mnoho uspechu

    1. Veronika nezvalová (27.03.2013 - 8:39) odpovědět IP: 91.228.45.253

      Dobrý den,chtěla bych reagovat na paní Marii a Janu.
      Lesní mateřské školy existují ve světě více než 20 let,vznikly ve skandinávských zemích,takže jsou už výstupy s pozitivními závěry.Takže žádná novinka,jen mi Češi jsme trošku konzervativní a bojácní,a když se objeví něco nového,neznámého,tak se stavíme na zadní…
      Zrní baštit budem taky.Organické zemědělství je jediný způsob udržitelnosti života na naší Zemi.A klíšťata?Samozdřejmě je tam riziko,tak to raději nebudeme chodit do lesů,protože se bojíme?
      Všude na nás a naše děti číhá nebezpečí,může nás přejet auto,anebo po letech baštění konvenčních potravin mohou naše těla onemocnět pod tíhou chemických koktejlů,vyrobených našim potravinářským průmyslem.
      Jen chci naznačit,že každý máme volbu a jestli se budeme chtít dostat k těm správným informacím a pak se rozhodnout, je jen na nás.Nemusíme slepě následovat názory ostatních.
      Přijďte za námi,můžete se přesvědčit sami.Veronika Nezvalová

  5. Veronika Nezvalová (27.03.2013 - 9:23) odpovědět IP: 91.228.45.253

    Omlouvám se,zapoměla jsem říct,že jsem z o.s Pojďte ven.
    Veronika Nezvalová

  6. marie (28.03.2013 - 10:11) odpovědět IP: 217.170.97.34

    Paní Nezvalová asi každý máme na to svuj názor asi skandinávské země jsou uplně o něčem jiném a vubec víte v čem na tom Posluchově chtějí ´vegetovat nevím proč se vždy musíme po někom opičit asi je to tsa naše b lbá česká povaha

  7. Jana (28.03.2013 - 22:23) odpovědět IP: 85.70.55.126

    Já proti lesní školce nic nemám, ale opravdu to musí být lesní školka skandinávského typu (když už).
    Každopádně pokud uvažujeme, že ven chodíme za každého počasí, tak si uvědomujme v čem si naše děti budou hrát a jak budou vypadat (bahno, mráz) nemám ani nic proti lezení po stromech, ale pokud bude ve třídě 15 dětí, kdo pohlídá 15 dětí na stromech - myslím si, že osobně bych si to na triko nevzala. Ale nejdůležitější je to, že pokud toto budeme provozovat ve školce, jakou má tohle návaznost na základní školu - budeme se učit v lese na pařezu a učitelka bude zkoušet z posedu?

  8. marie (29.03.2013 - 9:39) odpovědět IP: 217.170.97.34

    J á také ne ale co takové kreslení ruční práce a vše co tvoří tak nebudou mít žádnou zručnost nevím co jim dá do života lezení po stromech a že budou děnně špinavá jak čunata to aby jim matka dávala hromadu oblečení a co taková logopedie,která už je dnes běžně ve školce ruzná představení plavání ,lyžovaní to asi není potřeba a co se týče chození ven i v 15 tupnovém mrazi
    tak to nedoporučují ani lékaři náš organismus není na takovou zátěž stavěn no ale to už je věc rodiču pro co se rozhodnouj jen nevím kde na takové n ázory chodí

  9. Veronika Nezvalová (29.03.2013 - 22:28) odpovědět IP: 37.188.239.30

    Dobrý den ženy,
    my se neopičíme jen se necháváme inspirovat zeměmi,které jsou vyspělejší..
    Mohla bych Vám tady vypsat celou knihu o Lesních školkách,ale zkusím velmi stručně.
    Už jsme tak daleko,že ministerstvo školství tuto alternativní školku,považuje za plnohodnotné vzdělávání.A malý krůček a budeme spadat pod MŠMT.
    Samozdřejmě,když jsou venku velké mrazy, pobyt venku krátíme,nikdo netvrdil,že nebudeme malovat,hodně budeme pracovat,i se dřevem,s ovčím rounem,tkát,muzicírovat,zpívat,určitě ale nebudeme soutěžit.Také nebudeme děti zatěžovat čísly ani písmeny,vše má svůj čas.Návaznost na školu je bez problémů, existují na to studie(Hafner 2002).Dokonce děti s lmš jsou na tom lépe než z běžných školek,např.motivaci,koncentraci i výdrž mají lepší,sociální chování,spolupráce při vyučování,muzikální oblast,kognitivní oblast,tělesná
    zdatnost.
    To je právě ono,proč naše děti potřebují logopeda,proč jsou jim diagnostikovány nejrůznější poruchy-dyslexie,hyperaktivita,agrese?Psychické a duchovní zdraví je podporováno nestresujícím prostředím,které respektuje individualní potřeby dítěte a nabízí dětem svobodu v rámci jasných pravidel.Co je stresující pro děti,ale i pro nás,supermarkety,svým způsobem veškerý městský život,je tu spousta podnětů,neustálý příval informací,my si s tím někdy umíme poradit,ale děti ne.Jak rádi jezdíme do přírody se zregenerovat!
    Je krásné když dítě umí lyžovat,brusli,jezdit na kole,ale ještě dúležitější je aby si nejpr osvojily úctu k sobě sama,ke kamarádovi,k přírodě,aby se nebály říct svůj názor,aby prostě chtěli se vzdělávat a pídit po informacích a experimentálně si je ověřovat,aby ve společnosti obstály bez ostrých loktů.
    Tak asi tak Veronika Nezvalová

  10. mira zetka (30.03.2013 - 23:37) odpovědět IP: 82.144.130.229

    http://www.ceskatelevize.cz/zpravodajstvi-brno/zpravy/220541-skolka-v-lese-pripravi-deti-stejne-kvalitne-jako-ta-tradicni/

    http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10441287766-studio-6-vikend/213411010120324/obsah/250076-lesni-skolky-maji-zelenou/

    Dobrý den, já osobně vám fandím a přeji, ať podobné školky jen vzkvétají…nevidím problém v tom, že by děti měli chodit ven za každého počasí, je potřeba tělo zocelovat. Jaké to dnes ve školkách je??? přetopené třídy, děti jdou na procházku, ofoukne je a sopel s kašlem o sobě dávají vědět…věřím tomu, že nikdo z “lesních” vychovatelů by si nedovolil nechat dítě promoknout nebo promrznout na kost, vždy je přece v záloze “vyhřáté” zázemí…návaznost na základní školu??? za rodiče neudělá všechnu práci školka, jak si hodně nás rodičů myslí, školka má být pomocná ruka, která “zaskočí” když rodič bohužel nemůže (zaměstnání, zaměstnání a zase zaměstnání) nejdůležitější je vždy práce rodiny. Čeho se vlastně paní Marie a Jana bojí, školka je (jestli se nepletu) do předškoláků na svobodném rozhodnutí rodičů, stejně jako to, do jaké školky své dítě dají, tak o co jde…já za sebe…fandím, fandím, fandím!!!

    ZDRAVÍM redakční (rodinnou) radu…

  11. marie (31.03.2013 - 16:16) odpovědět IP: 217.170.97.34

    no nejvic asi u většiny rodičů bude problém finanční dnes některá rodina už nemají ani na lyžařský vycvik natož aby měly 7 000 na lesní školku

  12. chili (31.03.2013 - 20:21) odpovědět IP: 176.97.244.28

    taky pani jana je podle vsecho starsi rocnik to je neskutecny jak nekdo dokaze takhle premyslet mit ty penize tak tam svoje dite klidne dam vesvete je to docela bezna vec pokud se nepletu a navic si pani jano zjistete vcem vsem to tem detem prospiva naskle

  13. chili (31.03.2013 - 20:23) odpovědět IP: 176.97.244.28

    ano pani marie to co predvadite je prave ta blba ceska povaha o ktere mluvite naskleeee

  14. marie (01.04.2013 - 11:40) odpovědět IP: 217.170.97.34

    právě mět ty peníze to bude asi pro většinu ten problém je to jen pro bohaté podnikatele a těch tu zrovna moc není

  15. Jana (01.04.2013 - 15:32) odpovědět IP: 85.70.55.126

    to chili. predevsim byste mel mozna navstivit znovu zakladni skolu a znovu probrat gramatiku.

    Předem znovu opakuji, že proti lesním školkám nic nemám, pokud bude opravdu skandinávského typu. Jeliož jsem v Norsku 6 let pracovala a jsem matka pětiletých dvojčat, musím říct, že se školkou mám jisté zkušenosti, nyní navštěvujeme školku v Olomouci a musím říct, že jsou školky, které jsou i lepší než ty skandinávské. I v ČR máme chytré lidi, kteří o vzdělávání ví mnohé. Nejsme národ blbců, abychom museli brát vše zahraniční za to nejlepší. Pokud vím, tak školky v ČR mají dané vycházky dokonce zákonem, takže nevím v čem jsme tak odlišní. Oba dva typy školek jsou dobré, není podle mne jedna lepší než druhá. Paní Chili - to vy si zjistěte o čem se bavíme - vy jste ve školce nechodila ven? Vyrůstala jste ve sklepě snad?

  16. chili (02.04.2013 - 20:22) odpovědět IP: 176.97.244.28

    tak jani ty jsi otocila o 360 nebo to posobe nectes ???

  17. Jana (03.04.2013 - 13:41) odpovědět IP: 109.80.173.98

    Čtu - dokonce dvakrát, abych se vyvarovala chyb. Možná byste to měla také zkusit, třeba Vás to naučí na střední.

  18. chili (04.04.2013 - 17:53) odpovědět IP: 176.97.244.28

    ach jo rika se ze jen hlupak poukazuje na chyby druhych tak nevim

  19. Jana K (06.04.2013 - 14:45) odpovědět IP: 85.160.46.242

    Lesní školka je skvělá alternativa! Držím palce. Ráda bych zapsala dcerku, ale ta cena… Ačkoli ji chápu, je to příliš vysoká částka.

  20. Marta (08.04.2013 - 19:56) odpovědět IP: 213.192.25.32

    Dobrý večer, moc fandím této lesní školce, je potřeba, aby tu byly alternativy ke klasickým školkám. Znám jednu lesní školku kousek od Prahy, děti, které tam chodí, nebývají téměř vůbec nemocné, jsou otužilé, samostatné, krásně si venku za každého počasí vyhrají a jen když je opravdu extrémní mráz, tak jsou ve školce. Venku i téměř celý rok spí. Myslím si, že to je ten správný návrat k přírodě, který už dnešní děti neznají. A je to škoda - tady máme možnost. Držím vám pěsti a jen více takových aktivit!

  21. Šárka Zdařilová (09.04.2013 - 21:06) odpovědět IP: 217.170.98.134

    Krásný večer drahé ženy, maminky a dámy,
    nechala jsem komunikaci mezi Vámi rozvinout a k mé radosti se přidaly i příznivkyně.
    Vám velice moc děkuji za Vaše komentáře:)

    Začnu od začátku co jsem si přečetla:
    Paní Maruško - prosím berte vše s láskou - nevím proč stále žijete v domění, že naše základna bude v Posluchově. Původně být měla, ale přesunuly jsme se k naší radosti v Lošov k tamní přehradě. Naší základnou budou dvě větší místnosti, a když hovořím o základně a zámení, myslí se tím, že děti opravdu tráví 80% času co jsou ve školičce venku. Za každého počasí je diskutabilní, ale tuším že když bude sněžit a k tomu namrzat, že moc venku nebudeme:) Tradiční a ohraná věta: “Není špatného počasí, je jen špatné oblečení.”
    a to myslím vystihuje vše. Déšť nás nerozpustí, sníh nezalavinuje a před horkem se schováme v lese.
    Klíšťata: po mě třeba lezlo i u nás na zahradě před domem, a to žiji na vesnici nedaleko. Jsou zde, byli zde a budou zde. Jediná ochrana je se nastříkat sprejem, a kontrolovat po příchodu ze školičky domů. Navíc kolem Lošova je převážně jehličnatý les. Tito tvorové se vyskytují max. do 1m výšky - z větví prostě nepadají. Nechci ani já, aby mi tento strašák nedovoloval svobodný pohyb po přírodě. a řeknu vám že to je strašák opravdu velký. i u mě byl, než jsem si zakázala takto přemýšlet a spíše se věnuji tomu co je kolem a užívám si volného prostoru - je to uvolňující:)

    Dopravu jako těžkou nevidím, neb na Lošov jezdí olomoucké MHD:) a pěšky je to též coby kamenem dohodil.

    Dále nechápu, kde jste vzala 7000,- školkovné. Máte nějaké zkušenosti s takovým školkovným vy osobně? Já své děti doposud vozím do soukromé školky v Olomouci. Platím přes 3000,- na jedno. Jako pedagog v tom vydím velký smysl, a podle mého vnitřního nastavení, svým chlapcům zatím poskytuji co považuju za nejlepší. Nemám srdce je dávat do školky u nás v dědině, i když je ZADARMO. Protože ta televize!!! je mnohem větší než u mnoha z vás doma (přímo u nás doma žádnou nemáme:) navíc lidé, kteří jsou v této školce mi nevyhovují a i další maličkosti mi nahání hruzu.

    Rozhodla jsem se pro tento projekt, neb chci být se svými syny, mohu dělat pedagogiku a dělat ji jinak než je nastaven školkovný masokombinátní systém. To že jsou děti v mnoha školkách spíše zavírány do prostor hranatých místností, musí se s nimi činit stále nějaké činnosti, aby se nezbláznily na obou stranách a ano, zde je vyžadováno vše, co je ve vyhlášce 410/2005. Na pět dětí jedna toaleta, jedno umyvadlo. A 1 dítě = min. 4m čtvereční.
    Mimochodem víte kolik centimetrů osobního prostoru má slepice v klecích?

    Lesní školky toto nemusí řešit - právě proto že se v prostorech děti zdržují velmi malou část dne a když už tak se taky nezblázníme. Máme činnosti - např. práce s ovčí vlnou, akvarelové malování, hraní pohádek v rolích jednotlivých dětí, modelování s hlínou, pečení chleba či něčeho dobrého - zkrátka zabavíme se i když bude velmi nepříznivé počasí:)))

    Teď ještě k té ceně, na webovkách se pomalu tvoří ceník. Bude to kolem 4.100,- plné měsíční školkovné. plus jídlo 40,- Kč denně za oběd a odpolední svačinku. Tu dopolední chceme aby jsme si ji připravovali jako rodiče doma a zároveň měli povědomí co naše děti jí:)) I ony si mezi sebou řeknou co kdo měl dobrého a navzájem se učí co ano a kde už je přespříliš průmyslu.
    Chceme rodičům nabídnout k návštěvě Vašich dětí i jednotlivé dny. a denní sazba je 300,- Kč za den.
    To už jde ne?
    Dopolučuju zvážit možnost alespoň dvou dnů nežli jednoho, je to velmi na dětech poznat. No a kdo může dopřát celý týden svým dětem v přírodě - tuším že děti nám budou v budoucnu vděčné. A my jim za jejich šťastně prožité naplněné dětství:)

    Zaujala mě ještě paní Jana s návazností na základní školu. Je to tak, že po dovršení 7 let věku člověka, se přechází na další vývojový stupeň a je potřeba uplně jiné pedagogické přístupy. Co je prožito v předškolním věku se zůročuje v následujících letech. I když děti často opět sedí v lavicích 45 minut na jednom místě. I zde je ale alternativa v Olomouci, kde takto děti nejsou terorizovány. Přemýšlely jste nad sebou, kolik práce nám dá najít v sobě mnohé sebeuvědomění, které bylo ubito právě tímto školským systémem? Seď tiše, memoruj, nauč se to nazpaměť a …
    Mě osobně je velmi líto zavřených dětí v mnoha mateřských školkách, které chodí ven jen na hodinu a půl a dále se jim to děje ve škole. Ze školy rovnou domů a přihlaste se, kolik rodičů má vůli potom děti vzít ven? Tyto časy jsou nahrazeny mnoha zájmnovými kroužky, ale tuším že maximálně koně, rybařina či včelaření se nedělá pod střechou v uzavřené místnosti. Jsme lidé, kteří jsou po většinu času zavřeni uvnitř nějakého prostoru až 90% bdělého stavu.
    Tohle, alespoň tohle nechci pro své syny. A pro mě osobně práce venku za každého počasí je požehnaná práce. V České republice je už kolem 60 lesních mateřských škol (zvnikly během 4 let). (Kéž by během dalších deseti let, bylo v České republice už jen 60 klasických školek).
    A ženy se kterými jsem se setkala, které už pracují v lesních školkách, jsou živé, často se smějí, jsou prostě vyrelaxované z toho prostoru a mají jiskry v očích.
    Podle mě mnoho pedagogů v klasických školkách je velmi rychle unaveno, neb ty čtyři stěny prostě nemají co vracet. pedagogové se vrací domů unaveni a druhý den nanovo, děti tohle cítí mnohem intenzivněji než dospělý lidé a tušíte už jistě, že asi z toho nejsou moc šťastné:( ať už jsou to stěny, nebo unavené pedagožky).

    Stromy. Strom je v pohodě pokud na něj dítě dokáže vylézt samo. Pak se z něj i samo dokáže dostat. Pokud na něj nevyleze ani mě nehne mu pomáhat. Právě proto, že z něj samo nesleze. A když už na něm je, věřte mi, drží se jako opice. Děti nejsou sebevrahové a je jen v jejich zájmu zachovat se v plném zdraví. Podle toho jako pedagog konám, ale je mi jásné, že ze začátku - pokud přijdou mezi nás nové děti, tohle nastavení sebezáchovy nemusí být u všech - způsobeno právě velmi hlídajícími a opatrujícími rodiči - to je děti potřeba nejdříve naučit a tak je budeme více hlídat. To je ale živý organizmus a vždy je možno dětem spoustu věcí, činů a událostí vztřícně vysvětlit - proč to ano a proč to ne.

    Ruční práce zmiňuje paní Maruška - to už jsem rozvedla více výše,
    jen doplním, děti budou i krájet, například chleba, nebo si mazat odpolední svačinky, budou pracovat s nářadít a náčiním které se nachází v blízkosti ponku. Chci s nimi i rybařit a včelařit. Blížší setkávání s koňmi, a dalšími domácími zvířaty - uvidíme jak se život vyvine v Lošově:) Lození po stromě je přirozenou součátí tam kde to půjde, tuším a ani mě nenapadá v nejbližším okolí žádný strom, takže uděláme výpravu za korunami stromů - díky za námět. Budeme v rámci projektů sledovat přírodní koloběh - i na zahrádce - sázet, zalévat, pečovat, sklízet, upravovat, jíst nebo péct.
    Budeme velmi často zpívat, rytmiku prožívat a tančit, vtělovat se do rolí v pohádkách a pohádky vyprávět (žádné čtení nebo minimální), budeme se radovat z maličkostí a hlavně každý den žasnout. Neb úúúúžas je ten pojem co najplňuje dětskou duši štěstím. Například nad housenkou, nebo řádem v mraveništi, nebo sledováním čehokoliv co potkáme na našich denních výpravách. Jednou za čas uděláme hromadný rodinný výlet se všemi rodiči. A i s dětmi můžeme podnikat výpravy dále než jen kolem naší základny.

    Od bláta, jehličí, mechu a kapradí budeme každý den - o tom je lesní školka - větší množství oblečení, ale mezi námi, mě nějaké to bláto na oblečení fakt nevadí, pračka to vypere a jedeme dál.

    Logopedie - to je pojem veliký. Už jen mechanizmus vzniku logopedických vad je nešvarem dnešní doby. Dovolte mi prosím vyjádřit svůj pohled na tuto věc: Jako i fyzioterapeutka cítím, že zavedení užívání kočárku jednou historickou ženou - způsobila zde toto co je velkým problémem. Neb děti, které jsou uzavírány (a opět jsme u tohoto pojmu) do kočárků, ohrádek, postýlek, klecí a chodítek, nemají dostatek přirozeného pohybu (natož fyzického kontaktu s matkou) to vyusťuje v to, že velmi pomalu dorůstají myelinizační pochvy na nervových vláknech a nervové vzruchy jsou poté takové lenivé. Tím vzniká to, že je lenivé i myšlení (je to prostě provázané navzájem) a když je lenivé myšlení co myslíte že udělá rozvoj řeči?
    Můžete si myslet, že jsem bláznivá, ale mám to potvrzené i z věděcké strany. Děti které mají dostatek pochybu už jako nemluvňata, to znamená ať se plazí když chtějí, ať lezou když chtějí (hlavně žádné ohrádky), a až budou stát, poté se rozejdou samy a svobodně. Do té doby je velmi ale opravdu velmi důležité, při přesunech matky vzít sebou dítě buď do náručí a nebo použít klokánka nebo šátek. Dítě je takto rozvíjeno maximálně motoricky, nervově a hlavně sociálně. cítí maminku velmi blízko, tlukot srdce a její smích i pláč. prostě všechno. Tyto děti- tzv. nošenci, jsou živé děti, nemají problém po motorické stránce a i řeč je plně rozvinuta v té době kdy rozvinuta má být. A jestli budeme dělat logopedií? nebudeme!
    Na to jsou logopedické poradny a nejbližší je ve Velké Bystřici.

    Různá představení, plavání, lyžování - jsou nutné v klasických školkách, aby se právě nezbláznily obě strany (děti i učitelé). Býti na jednom prostoru každý den, je velmi těžké.
    Divadelní představení? Tuším, že se mnou jich zažijeme hodně:)) Velmi se například těším i na spolupráci rodičů, kdo bude moci, bude s námi právě v tento vyjímečný den a může býti jednou z postav v divadle. To bude krásné:)

    -15°C nedoporučujeme dětem z klasických MŠ, neb by mohly omrznout, díky neaklimatizaci:)

    Drahé ženy děkuji Vám všem za Váš názor a skvělou diskuzi, navrhuji však, aby jste si vše experimentálně ověřily a jste vítány jakmile budeme v provozu a malinko se usadíme.
    příměstské tábory jsou otevřené i pro nejen naše děti, tak pokud budeme mít zájem můžete ověřovat na svých dětech pro Vás (Marii a Janu) novou teorií:)))
    Naschledanou

    Mgr. Šárka Zdařilová, Dis.
    Pojďte ven o.s.
    http://www.lms.pojdteven.cz

    PS: paní Jano K, těším se na Vaší maličkou, alespoň na nějaký den, pospěště s kontakováním nás, pomalu se plníme:)))
    A děkuji všem za podporu, budeme ji potřebovat:)

    1. František (13.04.2013 - 10:32) odpovědět IP: 91.232.214.254

      Vážená paní Mgr.Dis. Jsem otcem tříletého dítěte,pro které hledám vhodnou Mš. Projekt lesní školky určitě není nezajímavý. Ovšem na každou práci je třeba mít odpovídající zázemí a vhodný personál. Nazýváte se pedagogem. Mimochodem,víte vůbec kdo je to pedagog?Určitě to není ten,kdo udělal příslušnou školu.Pedagog je ten,kdo dokáže něco někoho naučit.To se Vám zatím ještě nepovedlo.Není divu.S nulovou praxí,Vaším slohem a pravopisnými chybami ve Vašem komentáři. Chili tady píše,že jen hlupák upozorňuje na chyby druhých. Ano,souhlasím.Ale nejde o to,jestli jsem hlupák já,ale o to,aby nebyli hlupáci naše děti. Ve Vašem komentáři se nechutně otíráte o klasickou školku ve Vašem bydlišti. A nejen o školku,ale i o její personál,který má oproti Vám minimálně 25 roků náskok. Strašně velká televize?Vy nemáte žádnou,proto se Vaše děti chodí dívat k babičce?V kočárku jste děti také nevozila?Stromy.Vylezla jste někdy na nějaký?Pochybuji,protože by Vám bylo jasné,že jedna věc je vylézt nahoru,druhá udržet se tam a třetí,ta nejtěžší je dostat se dolu.Vaše vsuvka o: slepici v klecích,zůstala z mé strany,ostatně tak jako více Vašich výroků,nepochopena.Proč nejste schopna okomentovat tak jednoduchou otázku ohledně hygieny? V klasické Mš.mají jeden záchod na pět dětí.Kolik jich asi bude mít v lese Vaše školka?A co tak voda na umytí?Ne.Svoje dítě do tak pochybných rukou v žádném případě nesvěřím.Bez urážky,nechci mít ze svého dítěte vyrelaxovaného malého lesního blba.PS-už teď lituji učitelky prvního ročníku ZŠ. S pozdravem a doufám,že ne nashledanou František

  22. Ivana Petrů (12.04.2013 - 19:04) odpovědět IP: 213.192.4.146

    O školce jsem se dozvěděla dost z prezentace,ale chybí mi zde fotografická dokumentace.
    Vůbec nemám představu v jakém prostředí by se děti měly pohybovat.Myslím si,že umístění několika fotografií by nebyl až tak velký problém.I ostatní rodiče by určitě nějaké fotky uvítali.

    I.Petrů

  23. marie (14.04.2013 - 8:56) odpovědět IP: 217.170.97.34

    Uplně souhlasím s panem Františkem a jeho názory,jsem ráda,že je nemám jen já připadá mi s prominutím,že je trochu s těma názorama ujetá a té svěřit dítě to ani náhodou nevím,kde na to chodí byla se vůbec někdy podívat ve státní školce myslím si,že se dětem hodně věnují a navidím,že by učitelky byly unavené jsou vždy vstřícné a usměvavé a to,že chodí ven jen hodinku a půl no a co?chudáčci mezi čtyřma stěnama to jsou názory no raději se už nebudu rozepisovat to co jste napsala v posledním příspěvku to vypadá,že jsou děti ve státní školce jak ve vězení a za trest já jsem ale uplně opačného názoru jinak Vám přeji spousty spokojených dětí a rodičů

  24. Josef Hrbek (14.04.2013 - 21:32) odpovědět IP: 83.3.6.145

    …….ach jo.

    Ani na tomto se nedomluvíte? Na čem potom ano….?

    Kruciš….!!

    Zadupat “in statu nascendi” každou snahu, nápad, dokonce i názor je jednoduché, vlastně nejjednodušší…. Ať si každý dělá to, co chce, kdo chce platit, nechť platí a čas ukáže, no ne…..? Proč a proti čemu se tady vlastně - až na výjmky - šprajcujete?

    Já děti nemám, ale když to zde čtu……..,jsem vlastně rád!

    Josef Hrbek

    1. František (15.04.2013 - 7:05) odpovědět IP: 91.232.214.254

      Pane Hrbek,nezlobte se,ale to přece nemůžete myslet vážně.Čas ukáže? Tady se bavíme o dětech.Tady není prostor pro experimenty.Co když čas ukáže,že to byla chyba.Nemůžete si dělat co chcete,ne s dětmi.Děti se nemají jak bránit.Nemůžete je jen tak někam strčit a čekat jak to dopadne. František

      1. Josef Hrbek (15.04.2013 - 9:18) odpovědět IP: 83.3.6.145
        1. František (15.04.2013 - 12:06) odpovědět IP: 91.232.214.254

          Opravdu působivé pane Hrbek,ale právě teď reagujete na něco úplně jiného. Přečtěte si ještě jednou komentáře.

  25. Leona Janu (15.04.2013 - 12:32) odpovědět IP: 85.70.55.126

    To co tvrdi pani Zdarilova podle mne neni tak uplne pravda. Dite se v MS stravuje (V UZAVRENYCH PROSTORACH TAK JAKO PO ZBYTEK vetsiny SVEHO ZIVOTA), ve skolce spi (2 hodiny) , 2 hodiny se vzdelava a 2 hodiny je venku. Toto je v naprostem poradku. Po skolce si preci rodic bere dite znovu domu a opet muze byt venku na prochazce. Vase vyroky, pani Zdarilova, jsou prevazne odrazem pouze Vaseho zajmu naboru do MS. A jelikoz jsem pedagog i se zkusenosti s praci v Usa, troufam si tvrdit, ze nase skolstvi je na vyssi urovni nez si vubec myslite. Na duhou stranu , ale treba existuji lide, kteri sek vam prihlasi.

  26. marie (15.04.2013 - 16:16) odpovědět IP: 217.170.97.34

    Plně souhlasím s paní Leona Janu je to jen o tom získat a přesvědčit lidi to mi až tak nevadí v íce mi vadí,že děláte,že státní školka je pro dítě to nejhorší ale je vidět,že jste se asi nikdy nezajímala na jaké urovni jsou at už je to na dědině nebo ve městě a nejvíc se divím tomu,že jste V aše děti dala do soukromé školky v Olomouci a tam jsou celý den kde? to Vám nevadí?Tam se stravují a umývají v parku nebo kde tak si vlastně odporujet dokonce vyměníte Mrsklesy za Olomouc´ale vlastně jsem zapoměla na ten hrozný personál a ta strašná televize také nemusíte používat mobil internet a všechny dneší vymoženosti možná ani tu pračku raději valchu

  27. Veronika Nezvalová (15.04.2013 - 22:44) odpovědět IP: 91.228.45.253

    Dobrý večer,mám mnoho výhrad v této debatě,ale vyjádřím se k jedné,té co mě vzala nejvíce za srdce. Tak jsme se tady na této debatě setkali.Slovo SETKÁNÍ.Pro mě znamená že se něco tká.Tká se něco co teprve bude.Roucho.A do něj se oděje někdo jiný. Ten někdo jiný budou naše děti. Já se modlím,aby vedle sebe dokázaly žít v úctě ,i když budou rozdílní,jeden unavený intelektuál, a druhý šťastný zedník..Také se jednoho dne setkají,a já doufám,že se nebudou urážet.
    Veronika Nezvalová

    1. František (17.04.2013 - 15:09) odpovědět IP: 91.232.214.254

      Milá paní Nezvalová,nebo raději BIOTETO?Krásně jste tu rozebrala slovo SETKÁNÍ a oděla naše děti do nějakého rouna.Nechápu,ale modlit se můžete,když si myslíte,že to pomůže.Já bych raději naše děti té úctě naučil.A to nejen doma,ale i ve školce,škole atd.Použila jste zde slovo URÁŽKA?Co je podle Vás urážka?Je to otírání se o práci jiných nebo tkaní roucha a modlení místo toho,konečně zodpovědět jednoduchou otázku hygieny ve Vaší lmš.Přestaňte se modlit vysvětlete rodičům,co je zajímá.Je přece normální vědět,v jakých podmínkách se budou děti pohybovat. dekuji František

  28. marie (17.04.2013 - 15:26) odpovědět IP: 217.170.97.34

    Z kadeřnice bioteta a kuchařka no asi v lesní školce je vše možné ale pochybuji,že ve státní školce nevaří vyučené kuchařky no a k tom u komentáři o urážkách snad ani není co dodat

  29. Filip (25.04.2013 - 9:37) odpovědět IP: 109.80.173.98

    Debata zajímavá, školka ať klidně funguje - ale podle chystaného návrhu KSČM soukromé školství nebude mít stejně dlouhého trvání (rok, maximálně dva) - Tak doufejme, že se k moci tito tupci nedostanou.

    Každý má mít právo zvolit si školku, školu, vysokou školu podle svého gusta.

    Já bych si volil dobrou soukromou, jelikož nabízí nadstandard.

    1. Josef Hrbek (30.04.2013 - 12:27) odpovědět IP: 176.97.242.60

      Každý má mít právo zvolit si školku, školu, vysokou školu a vlastně všechno podle svého gusta.

      Souhlasím.

      Josef Hrbek

  30. marie (02.05.2013 - 11:45) odpovědět IP: 217.170.97.34

    no Pepo,ty jsi si ji zvolil ale k čemu Ti vlastně byla

    1. Josef Hrbek (05.05.2013 - 10:08) odpovědět IP: 176.97.242.60

      K čemu mi byla volba, anebo školka či škola, Marie?

  31. marie (05.05.2013 - 17:37) odpovědět IP: 217.170.97.34

    pochopitelně škola

    1. Josef Hrbek (07.05.2013 - 19:52) odpovědět IP: 176.97.242.60

      “Omnia mea mecum porto.”

  32. Eva (27.04.2017 - 12:32) odpovědět IP: 176.97.247.241

    Tolik bych si přála dát naši dceru k Vám do lesní školky, vím, že je to přesně pro ni,ale pokud to skutečně stojí 7000,- měsíčně,tak to je prostě nepředstavitelné… Bohužel.. to je jak platit druhý nájem… Zajimalo by mě, co je na tom, kromě​ platu jedné osoby, co děti hlídá, tak draheho… Topení a elektřina, co mě logicky napadá,to asi nebude, když jsou děti pořád venku… Prijde mi,že náklady na provoz jsou tedy nulové… Kromě platu toho vychovatele… Svačinky si děti nosivají domů.. na obědy ještě přispívají… Aspoň tohle jsem četla v jiných školkách…

Zanechte komentář

Jméno - vyžadováno

E-mail (nebude zveřejněn) - vyžadováno


Přečtěte si nejprve pravidla pro fungování webu www.hlubocky.eu
Vulgarity, urážky, nadávky, spam apod. budou automaticky nebo následně smazány.