Komu vadí křik dětí na hřištích a nedělní hluk sekaček?

Publikováno 22. 09. 2011 v rubrice Názory občanů « zpět « úvod

Nedávno jsme do redakce dostali žádost na zveřejnění ankety o zavedení nedělního klidu v obci, který by omezil používání sekaček, cirkulárek, motorových pil a dalších hlučných zařízení. Objevují se také hlasy, petice a komentáře kritizující křik dětí na hřištích mezi domy na sídlištích. Bylo by tedy dobré podívat se na problém ze širšího pohledu a dát prostor pro komentáře v rubrice Názory občanů.

Dětský křik jako přirozená lidská vlastnost

Server Lidovky.cz před časem publikoval článek, který zmiňuje novelu příslušného zákona a vyjmutí dětského křiku z projevů, které musí dodržovat stanovené hygienické limity hluku, protože se jedná o přirozenou lidskou vlastnost.

Z tohoto článku dále citujeme: „Hladina hluku přes 50 decibelů obtěžuje podle Světové zdravotnické organizace lidi a může způsobit řadu zdravotních obtíží. Dětský křik přitom dosahuje až 80 decibelů, podobně jako třeba jedoucí vlak.“

Děti si rády hrají na hřištiOtázkou ovšem zůstává, jak a zda vůbec by bylo možné a vhodné podobné projevy hlídat a regulovat. V nedalekých Bohuňovicích došla situace do takového stadia, že kvůli stížnostem starších obyvatel zrušili plánovanou výstavbu dětského hřiště. Problém tak staví proti sobě nespokojené seniory a mladé rodiny s dětmi.

Opravdu ale chceme děti vyhánět z našich obytných zón, aby nebyly rodičům na očích a hrály si nekontrolovaně někde na periferii? A neozvou se potom třeba další občané, kterým vadí např. štěkot psů či bečení ovcí…?

Ilustrační fotoSekačky může omezit vyhláška

Další „problém“, který mají někteří občané s hlukem, je používání sekaček, cirkulárek, motorových pil a dalších zařízení o nedělích a svátcích. Rušení nedělního klidu může obec řešit vyhláškou, podobně jako tomu je např. u zákazu pití alkoholu na veřejných prostranstvích.

Opět je ale potřeba si uvědomit, že taková vyhláška může značně znepříjemnit život lidem i firmám působících v obci. Dotkla by se všech, kteří nemají jinou možnost, než pracovat na zahradě a svých domech pouze o víkendu, nebo dojíždí jen na víkendy na chatu apod.

Byli byste pro zavedení nedělního klidu v obci? (Zákaz používání sekaček, motorových pil, cirkulárek apod.)

Výsledky hlasování

Archiv všech anket

Nahrávám ... Nahrávám ...
Je třeba počítat také s hlukem továren v obci, sněhových děl a fréz ve Skiareálu, různých kulturních a společenských akcí, zimním úklidem sněhu atd. Jednou už tu bylo hojně diskutováno i „bimbání“ zvonu na kostele.

Tato vyhláška by tak v konečném důsledku mohla způsobit víc problémů než užitku, jako se to stalo např. ve Valašském Meziříčí.

O zavedení nedělního klidu v obci můžete diskutovat prostřednictvím komentářů nebo hlasovat v jedné z anket zde na webu hlubocky.eu.

Petr Plíska

Mohlo by vás také zajímat:

Rubrika: Názory občanů |  
Možnosti sdílení: Více |

Komentáře k článku (90)

  1. Jana Marešová (22.09.2011 - 9:51) odpovědět IP: 217.169.184.176

    Dobrý den,

    že bychom rovnou dětem zalepili ústa lepicí páskou??? Takové stížnosti mě vždy zvednou ze židle. Ať si vzpomenou tito lidé, když měli děti oni. Bože, jenom ať děti křičí a hrají si. Až jednou bude všude ticho…..
    Sekačky? Dobře, to je věc k diskuzi, ale děti, proboha lidi????

    1. taky názor (22.09.2011 - 19:15) odpovědět IP: 77.48.155.21

      Děti mi nevadí, pokud jich nejsou takové tlupy jako u domu 440, je to hrůza každý den přežít. Začíná to být dosti stresující, a plno občanů toho má dost. Přemýšlíme o občansko právním sporu, a žádat, aby se křiště alespoň ohraničilo, jelikož děcká, když je teplo, máme celý den na našich schodech - prý nemají na hřišti stín. Nevím, proč to máme odnášet jenom někteří. Taková velká hřiště u paneláků je nesmysl! Oprava na našem domě nám obec neplatí, tak proč to máme trpět!!!!!!!!!!!!!!!!!

      1. taky názor (22.09.2011 - 19:29) odpovědět IP: 77.48.155.21

        Jis tě, že se to netýká všech dětí, ale určitých nevychovaných spratků, kteří jsou na ulici
        celý den bez dozoru a kontroly rodici. Ty jsou rádi, že binec dělají jinde a oni mají klid.

        1. milan (21.01.2016 - 14:30) odpovědět IP: 88.100.174.153

          To se netýká VŮBEC jen nevychovaných spratků bez dozoru. Daleko nejhorší jsou výběhy družin a školek. V té kterou máme pod okny, si dokonce “vychovatelky” obstaraly megafon, aby mohly dětičky překřikovat. Ne proto aby je alespoň částečně umravňovaly, ale jen v případě, že potřebují některé vyvolat, když se pro něj dostaví rodiče.

    2. Dolly (21.10.2012 - 20:44) odpovědět IP: 176.97.245.217

      Bydlím na 440,mám malé dítě a i mě vadí křik,ale jaký ? Když děti ve věku 5- xy let si hrají? NE,ale jejich nevybíravý a nechutný slovník , který poslucháte pod okny a nehorázný nepořádek kolem celého hřiště !!!!!!!!!! Hnus a smetiště. A OÚ je laxní…o rodičích nemluvě. I my byli dětmi,ale takové chování jsme si nedovolili a proč? Doma by jsme totiž dostali pěkně vymalováno!

      1. jen tak (19.11.2014 - 22:51) odpovědět IP: 176.97.242.142

        Ano ..nejde tady ani o hluk jako spíše o ten slovník děti ve věku 5-10 mluví hůře než dospělí chlap…….a de tady taky o to jaké páchají škody na stavbě bývalé ubytovny …a když pak se něco děje (řeší) tak to schytaj hoši v rozmezí 18-25…a proč no přece malé děti nemůžou spáchat takovou škodu

        1. jen tak (19.11.2014 - 22:53) odpovědět IP: 176.97.242.142

          nemluvně o hospodě za panelákem ..tam je hluk kolikrát už od čtvrtka a to třeba ve 2rano až do 4

        2. sidlistak (02.04.2016 - 18:27) odpovědět IP: 176.97.243.87

          Dětský křik mi nevadí horší jsou pubertální výrostci kolem 15let po kterých na obou hřištích na sídlišti zbyde akorát bordel z odhozených nedopalků a pet lahví a otom jejich slovníku ani nemluvě kolikrát človek musí z deckama radějí odejít

    3. hela (07.03.2016 - 22:47) odpovědět IP: 89.103.160.13

      Křik dětí je nepříjemný, nehorší je když si jich rodiče nevšimnou a nechají je celý den hulákat v obydlených místech, nebo sousedních zahradách, měla jsem 2 děti, mám 2 vnoučata, hrály si venku společně s dalšími, ale nebyly rozjívené jak některé děti rodičů, kteří sami jsou hluční a prosazují se upozorňováním na sebe hlučným chováním, viz telefonování v dopravních prostředcích, koho zajímá, co bude dělat odpoledne atd. Pak jsou děti také “rozeřvané”, nebuďte paní věštkyní ztichlého hřiště, to je morbidní. Jsem kantorka a mám těch dětských hlásků někdy nadhlavu. Není na tom nic divného -hluk jako hluk.

      1. Josef Hrbek (11.03.2016 - 9:51) odpovědět IP: 37.188.238.85

        Dobrý den,

        je mi líto vašich vnoučat, sirotků, ale….., pro hloupého každý hloupý´.

        Mně, opakuji se, nevadí, co se týče dětského křiku, nic.

        Proč to vadí Vám/vám?

        Děkuji.

        Josef Hrbek

    4. Irena Havelková (26.06.2017 - 20:57) odpovědět IP: 88.103.87.95

      Vážená paní Marešová,
      myslím,že pokud budete poslouchat pod okny od rána do večera něco kolem 90 decibelů změníte názor tak rychle, že se nebudete stačit divit.

    5. Dusan (03.07.2017 - 18:40) odpovědět IP: 176.107.123.10

      Dobrý den,mám dva kluky a ani jeden z nich, od mala neobtěžoval křikem nikoho z našeho okolí. Hlídali jsme je, chodili na prochazky, měli zájmové kroužky. Všude to tak není. Máme domy nalepené u sebe. Maminky si sednou na lavicky od 8.00 do 12.00 jejich děti dělají takový hluk, že neuslyšíte doma vlastní slovo.Kolem oběda je chvilku klid a pak to pokračuje až do 20.00.Řřvou ječí kopou si s míčem. Ti starší maji mobilní telefony a pouštějí si hudbu, ti se scromáždují mezi 20.00-22.00 V létě, o prázdninách, nemůžete mít otevřená okna. Zachrání vás od hluku jen déšť, nebo zimní období.

  2. nazor (22.09.2011 - 18:39) odpovědět IP: 88.146.150.250

    Zakázat dětem radost ze života, pro někoho to zní jako křik pro jiné je to balzám, zakázat lidem pracovat kdy potřebují, zakázat zvonu aby bimbal…zní to “divně”…v jistém pohledu je to omezování lidské svobody.Pokud chce někdo klid - úplné ticho, tak existují špulky do uší…utěsní téměř vše!
    Kdy má člověk sekat trávu když je přes týden do večera v práci?Kdy má dělat vlastní úpravy na svém domě,zahradě když přes týden možnost nemá? Bydlíme na vesnici a na vesnici se odjaktěživa dělalo a zvony bimbaly!!!!Ještě ať někdo navrhne zalepit kohoutům zobáky a nekokrhali,co?! :o) Je to blbost…naprostá blbost!Jsme na vesnici a tak se dle toho chovejme!

    1. l.Bartoněk (24.10.2011 - 7:46) odpovědět IP: 217.170.97.33

      Ohledně hluku v obci,si myslím,že křik dětí je normální na celém světě,ale není normální,když někdo skoro každou neděli v pravé poledne řeže dřevo nebo seče trávu.Asi víte o koho jde,ten pán by se měl léčit,
      libor

  3. Halapartna (22.09.2011 - 20:50) odpovědět IP: 77.48.155.245

    Vážené dámy a pánové z domů přilehlých ke hřišti, o kterém se rozvíjí diskuze. Já mám velmi dobře na paměti, jak si vaše děti, krom přisprostlé a ne(vychované) ukrajinky z východního bloku, z domu 440, hrály a dělaly denně bordel na výše jmenovaném hřišti a v přilehlém okolí. Dokonce si pamatuji, kterak tam denně hráli kopanou naši vietnamští spoluobčané do večerních hodin. I já jsem byl v té době malé dítě. Nepamatuji se však, že by si někdo z výše jmenovaných občanů stěžoval na nesnesitelný hluk, který jím nyní vadí tak, že zvažují občansko-právní cestu. Čím to asi tak bude? Jestli to není tím, že tito spolubočané si své děti vychovali, a nyní chtějí mít svůj vlastní, sobecký klid? Nic je v této chvíli nezajímá. I já mám děti, není to nic příjemného, když děti skotačí, řvou a halekají, ale bylo to tak vždy, je a bude. Jsou to děti!
    Samozřejmě něco jiného je to, když výrostci a pubescenti dělají bordel do pozdních večerních hodin. Ale to má mít na starosti obecní policie, která je placená z našich daní.
    Vážené dámy a pánové, které to tak znepokojuje. Klidně si to řešte občansko-právní cestou, nebo vším co vás napadne. Pamatujte, máte tři možnosti a to, špunty do uší, zavřít okno a nebo se prostě odstěhovat.

    S pozdravem Halapartna

    1. Bohu dík - Děti i občané mají stejná práva!!! (23.09.2011 - 18:37) odpovědět IP: 77.48.155.21

      Děti i občané mají stejná práva. Děti nárok na hru a občané po práci na klid. Tak by se obec měla postarat o spokojenost všech svých občanů.
      PROTO SE HLÁSÍM K OBČANSKO PRÁVNÍMU SPORU S OBCÍ.
      Hladina hluku přes 50 decibelů obtěžuje podle Světové zdravotnické organizace lidi a může způsobit řadu zdravotních obtíží. Dětský křik přitom dosahuje až 80 decibelů, podobně jako třeba jedoucí vlak.
      Toto snad přestává být sranda, nejsou to jen výmysly důchodců - je nás více, těch kteří už mámě i zdravotní problémy . Proto se peticemi bráníme a žádáme OÚ aby nám pomohla situaci řešit.
      Kdysi bylo hřiště poloviční a nebylo ohrazeno dřevěnýma fošnama, které ještě hluk násobí. Nejhorší je u domu ta velká skluzavka, děti nám mohou házet klacky a kamení rovnou do bytu (což se už taky stalo). Ochoz totiž je výše, než okno v přízemí.
      Některé maminky, místo toho, aby své výrostky napomenuly, vynadají raději nám. Nejhorší je, když máte hřiště ze dvou stran bytu a nemáte kam utéct. Podle článku” Halapartna!, vidíte hrubé urážení spolubydlících - jak se dá potom žádat “některého rodiče”, aby své děti napomenul , když je sprostější než jejich výrostek!

      A proto by obec měla sama něco pořešit - končím s nejapným hádáním a čekám , že OÚ se k tomuto problému postaví člem!!!!

  4. VADÍ-NEVADÍ (23.09.2011 - 8:01) odpovědět IP: 88.146.150.2

    Každý bydlí někde - někteří u silnice, jiní u lesa, další uprostřed sídliště. Přečetla jsem si dobře článek, včetně komentářů a podělím se se svou zkušeností. Protože bydlím v rodinném domku a čerstvá vajíčka se hodí, máme od nepaměti vlastní slepice - producentky tohoto “polotovaru”. Aby měly kamaráda, pořídili jsme mu vůdce stádečka - kohouta. V době, kdy se z “junáka” stával opravdový vůdce, začalo jeho kokrhání vadit některým lidem z okolí natolik, že mne bombardovali tečlefonicky, stěžovali si na tehdy MNV a život nebohého tvora skončil poté, co mu nasypali otrávené zrní. Taky řešení, že ?
    Buďme rádi, že sídliště nejsou skanzenem nevrlých důchodců, kterým vadí tu děti, ondy kohouti či štěkající psi nebo houkající sanitky - viz článek z Valmezu. Vždyť děti svým chováním na hřišti vyjadřují mj. radost ze života, a tu jim máme brát ? Nezapomněli jsme na dobu, kdy jsme se sami rozčilovali se svými dětmi a byli rádi, že se zabavily aspoň na pískovišti nebo houpačce ?
    Ještě jeden postřeh : Byla jsem nedávno na delší návštěvě v naší metropoli, specielně jsem dlela na Jižním Městě se stovkami paneláků. Všimla jsem si, že mezi bloky domů jsou vybudována hřiště různého charakteru - dětská, volejbalová, na malou kopanou aj. A skoro vždy sloužila svému účelu a byla plně obsazená.
    Další postřeh z Prahy. Kromě hříšť je mezi domy fůra zeleně. Kromě trávy i vzrostých stromů.Město se o ni stará, vyjma zatravněného dílničního valu. Pro neznalé - to je oddělující protihlukový svah, který od jeho vybudování zarostl náletovými dřevinami a stromy, mezi nimiž údržba není snadná.
    Místní část našla originální řešení - nedostupné prostory spásali berani. A byla travička jak v Anglii ! Jak myslíte, že to vydrželo dlouho ? Do doby, než si pejskaři začali stěžovat, že jejich miláček zalezl do “beraního” prostoru a vyválel se tam. No a teď, po odvezení beranů, si zase stěžují, že ve vysoké trávě jsou klíšťata, neviditelná psí lejna a alergie.
    Tož tak.

    1. taky názor (23.09.2011 - 18:43) odpovědět IP: 77.48.155.21

      Podívejte se na hřiště i v Brně a Prostějově. Kde mají úřady zájem o soužití starších lidí a mladých - jak se to dá řešit. To by náš OÚ musel taky něco pro to udělat.
      S tím vlakem je to síla!!!! Ale tvrdá pravda!!!!!

      1. Josef Hrbek (23.09.2011 - 20:13) odpovědět IP: 88.146.150.236

        Asi mám malou fantazii, co si ale představujete, že by měl Obecní úřad v této věci udělat?

        Díky.

        Josef Hrbek

  5. pol (23.09.2011 - 15:41) odpovědět IP: 217.170.96.35

    Takze na sidlisti vlastne jezdi cely den lidem z baraku 439,440,441 vlak o hlucnosti 80 decibelu tak si to zkuste jakou budete mit mj. radost ze zivota.

  6. pol (24.09.2011 - 14:29) odpovědět IP: 217.170.96.35

    Určitě bych nestavěl piskoviště mezi tremi panelaky od kazdeho 7 kroku, kdyz za sidlištěm je tolik krasneho palouku na opravdove centralni hriště(piskoviště) tak jak to vidime jinde a jak pise prispevek vadi - nevadi kde se daji vybudovat protihlukove valy hodne zelene atd. a ne na dvorek mezi tremi panelaky kde by byl vhodnejsi nejaky ker či strom nebo jsou snad tyto domy pouzity jako protihlukove steny pro ostatni ?A maminky se k lesu take rady projdou.

    1. Josef Hrbek (25.09.2011 - 17:36) odpovědět IP: 88.146.150.236

      Děkuji za reakci.

      Inkriminované hřiště a pískoviště historicky vzniklo s výstavbou sídliště, tedy v polovině 70-tých let snad proto, aby rodiče dětí mohli “dohllížet” na své hrající si ratolesti z oken svých bytů; to mi přijde logické.

      Návrh řešení Vašeho “problému” ze strany Obecního úřadu v tomto komentáři nenacházím, můžete být konkrétní?

      Děkuji.

      Josef Hrbek

  7. Mara (26.09.2011 - 12:27) odpovědět IP: 88.146.150.2

    Vážení,myslím si že toto řešit je hloupost a lidská hořkost. Copak se dá dětem zakázat si hrát,copak se dá slepicím zakázat kvoka,copak se dá psům zakázat štěkat??? Žijete na vesnici tak co řešíte takové hlouposti?! To jak se chovají dnešní děti je touhle s…….. dobou,a nemalý podíl na tom mají i rodiče. Předctavte si,kdyby tyhle hluky které řešíte zmizely? To by byl tepreve deprimující stav !!! Mě za domem jezdí denně nekolikrát vlak,před domem mi jezdí hrůzu aut (i nákladní) v ulici je několik štěkajících psů,zvoní mi tu kostelní zvon ( v 7,12,19 a někdy 16:45h) a v zimě tu hučí sněžná děla i několik dni vkuse. A mě osobně je HODNĚ proti srsti aby mi někdo zakázal si pořezat dřevo,nebo sekat trávu atd. !!! Pokud by se OÚ k tomuto zákazu přiklonila a vydala tento zákaz,začnu proti tomuto rozhodnutí bojovat. JE TO TOTIŽ NESMYSL!!! To by nám pak mohl OÚ nařídit,kdy chodit spát,kdy jíst a nakonec by jsme se staly jejich majetkem. Je pravda že jsou pravidla která by se měla dodržovat,ale toto je hloupost. Vzpomeňte si na svá mladá léta a pak kritizujte.
    Nikdo mi nemůže přece nařídit kdy mohu a kdy nemohu sekat trávu či řezat dřevo…
    Závěr,budtě normálnía né tak zahořklí…

    1. Olomoucký kraj (26.09.2011 - 12:36) odpovědět IP: 88.146.150.236

      Souhlasím.

      Josef Hrbek

  8. venca (26.09.2011 - 13:39) odpovědět IP: 88.146.150.2

    chce to zridit obecni vezeni a zavrit tam vsechny deti,sekacky,pily,slepice,notoricky stezovatele,a vsechny podobny chytraky

    1. Josef Hrbek (26.09.2011 - 13:55) odpovědět IP: 88.146.150.236

      ….. a běda jim, když pípnou; člověk by měl mít klid aspoň v kriminále!! ;-)

  9. pol (26.09.2011 - 17:13) odpovědět IP: 217.170.96.35

    Važeni, sekačky at sekaj,pily rezou kohouti kokrhaji,slepice kvokaji,psy štěkaji ,kočky mňoukaji,ptaci pípaji ale když se sleze cele sidliště dětí a né malé sídliště ,stale se rozšiřující o rodinne domy na jednom hřišti (pískovišti) neni to nic přijemneho co takhle vybudovat ješte jedno, aby se to trochu rozprostrelo, snad existují i nějaké dotace od EU na tyto věci to je muj návrh pro OÚ.

  10. Josef Hrbek (27.09.2011 - 9:10) odpovědět IP: 88.146.150.236

    Děkuji za reakci.

    Hřiští může být na sídlišti klidně deset, jasně, pokud si ale děcka spolu budou chtít zahrát třeba fotbal, stejně se musí slézt na jednom hřišti, jinak si nezahrajou…

    A pískovišť je na sídlišti - na rozdíl od jiných částí Mariánského Údolí - poměrně dost, v tom bych problém neviděl. Pokud se ale schází “parta” nejmenších na jednom písku, logicky za nimi přijde zbytek dětí, jejich kamarádů a vrstevníků; já bych si sám na písku taky nechtěl hrát…

    Myslím, že tady “mlátíme prázdnou slámu”, tudy cesta nevede.

    Josef Hrbek

    1. taky názor (28.09.2011 - 18:43) odpovědět IP: 77.48.155.21

      Vážený pane, Vy, vždy do všeho rýpete, ale nic jste tady ještě nedokázal a nezařídil. On by stálo za to přijít se podívat po tomto dni volna, jak to kolem hřiště vypadá. Nepřála bych vám tady bydlet a celé dny mít pod okny tento řev..Ono se dobře diskutuje, když se mě to netýká!

      1. Josef Hrbek (29.09.2011 - 3:19) odpovědět IP: 88.146.150.236

        Velevážená paní,

        jestli do všeho rýpu, to si nejsem tak úplně jistý, ale když to píšete, tak to tak bude. Vy máte pravdu a já mám klid, ano?

        Každopádně jsem se chtěl v této diskuzi pouze zastat všiváků, kteří místo toho, aby chodili do lesa kouřit, chlastat, hulit trávu a fetovat, tak blbnou a hrají si na hřišti. Jsou mladí, zdraví, neklidní, možná hluční.

        Jestli je to špatně, tak tomu nerozumím a všem diskutujícím se omlouvám.

        Josef Hrbek

  11. Petr Plíska (27.09.2011 - 15:53) odpovědět IP: 77.48.155.242

    Jelikož mám na svém telefonu aplikaci, která měří hladinu hluku a vyzkoušel jsem změřit decibely na dětském hřišti v Mar. Údolí na sídlišti, o kterém je spor. (Nutno podotknout, že se nejedná o žádné přesné zařízení k tomu určené - i když reaguje poměrně citlivě, hodnoty jsou spíše orientační.)

    Přímo mezi dětmi během asi čtvrthodinového měření na zaplněném hřišti (odpoledne 17 - 18 hod.) byla úroveň hluku v průměru asi 70 dB, pokud děti začaly hodně křičet skočila křivka až na 93 dB. V okně paneláku, u kterého si hrají děti byla kolem 55 dB (projíždějící auta cca 60 dB) a přímo v bytě s přivřeným oknem 35-40 dB. Pokud máte zavřená plastová okna, tak je úroveň hluku z venku zanedbatelná. Záleží ovšem, kde přesně se okna nachází. (Pro srovnání - oficiální údaje říkají, že běžný hovor má kolem 50 dB, hlasitý 60-70 dB).

    Pro zajímavost přikládám:
    Hluková mapa silniční dopravy v obci Hlubočky (noční měření - PDF)
    Hodnocení hluku v obci Hlubočky (.doc)

    Zdroj: Hluková mapa Olomouckého kraje. Údaje jsou z roku 2005, lze předpokládat, že v současné době jsou hodnoty o něco vyšší.

  12. Josef Hrbek (27.09.2011 - 18:04) odpovědět IP: 88.146.150.236

    Hladiny hluku obtěžující obyvatele okolo hřiště žijící jsou v jejich oknech pod limity hluku stanovenými Nařízením vlády č. 272/2011 Sb. o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací ze dne 24.08.2011 s platností od 1.11. 2011 jako nepřípustné. Tyto hladiny jsou v novém Nařízení nastaveny stejně jako dosud, tedy pro venkovní hluk jsou stanoveny na 60 decibelů ve dne a na 50 decibelů v noci.

    Můzete s tím souhlasit, můžete s tím nesouhlasit, můžete o tom dokonce vést spory, to je ale zhruba tak všechno, co se proti tomu dá dělat.

    Josef Hrbek

  13. pol (27.09.2011 - 19:46) odpovědět IP: 217.170.96.35

    Tak pozavirame okna at se v tech vedrech udusime a pak uz neni co resit.Deti budou spokojeni a starsi lidi z toho hluku unaveni a uduseni.

  14. Josef Hrbek (27.09.2011 - 19:48) odpovědět IP: 88.146.150.236

    Třeba se rádi projdou k lesu, když je tak krásně, ne?

  15. pol (28.09.2011 - 1:21) odpovědět IP: 217.170.96.35

    Ano,urcite se radi projdou a budou tam sedet o 9.00 do 18.00 az vsechny deti pujdou spat.

  16. pol (28.09.2011 - 1:37) odpovědět IP: 217.170.96.35

    Nechapu proc jsem pisi lide,kteri nebydli v blizkosti piskovist a kteri nevedi co deti dokazi delat za hluk na techto piskovistich.Vse co tady resime napr. sekacky max30 min,stekani psu max 20 za den….atd. se da tech par minut vydrzet,ale celodenni krik deti v lete nonstop 10 hodin denne 7dni v tydnu je proste zahul. Snad si pres zimu odpocinem.Treba tem lidem na ty plastova okna nekdo prispeje.

  17. Josef Hrbek (28.09.2011 - 6:06) odpovědět IP: 88.146.150.236

    Hmmm, snad ano…., děkuji za názory.

    Josef Hrbek

    1. Radka Havrlantová (29.09.2011 - 9:41) odpovědět IP: 84.42.132.185

      Jožinku, když jsi mě na tuhle diskusi upozornil, předpokládám, že nebudeš překvapen, když zareaguju. Je chvályhodné, že se pod příspěvky, na rozdíl od většiny diskutujících, podepisuješ. Proč mám z toho ale pocit, že Ty zřejmě v těch inkriminovaných domech nebydlíš a ani ses tam nebyl podívat? Nic konstruktivního jsi do diskuse nepřinesl, mlátíš prázdnou slámu, v tom máš naprostou pravdu. Jediný, kdo tady mluví k věci je Plisa a ta osoba, co navrhovala těch více hřišť, aby se to rozložilo. Mimochodem má pravdu. A z toho, jak jsi jí odpověděl přímo srší totální apraxie. Typický projev vrcholného politika - daleko od lidí i od reality, spřádající akademické teorie. Jasně, že žádné děcko nechce být na hřišti samo, ale i špunti mají své partičky, hloučky, svoje kamarády. A Ty víš kolik se tam těch dětí schází? Je obrovský rozdíl, když pod okny křičí 6-7 dětí nebo 20-30 dětí. Nemyslím si, že by u nás bylo méně dětí, než u vás. Ale hřiště máme skoro u každého baráku. Děcka, která se sejít chtějí, se vždycky sejdou. A i když se jich sejde najednou víc, tím že jsou ta hřiště menší a na každém je něco jiného, tak “migrujou”. Hluk se skutečně rozloží a je to mnohem snesitelnější a nikdo přitom děcka v jejich projevech neomezuje. Naopak, je to mnohem barevnější a dobrodružnější i pro ně. Mrňousci se drží u svých domů nebo putují i s maminkami (kolem hřišť jsou přece vždycky lavičky pro dohlížející rodiče), a ti větší si to obejdou sami. Navíc to podporuje jejich samostatnost i smysl pro zodpovědnost (to už záleží na přístupu rodičů). A velké hřiště máme na kopci u lesa, mimo hustě obydlenou oblast.
      Několikrát tam bylo zmíněno, že bydlíte na vesnici. Dovedu si představit, že Tobě to moc libě nezní, nicméně Hlubočky jsou malá obec. Když si vzpomenu nejen na svoje dětství, ale i dneska, když přijedeme na vesnici, děcka se sejdou, jsou vypuštěny a volně a svobodně se pohybují po celé dědině. Nevidím důvod, proč by v obci velikosti Hluboček měly být děti drženy na jednom hřišti, a to ještě přímo mezi panelákama, jako v nějakém “koncentračním táboře” a lidi v onom místě bydlící byli nuceni se zabedňovat. V tom opravdu žádnou logiku neshledávám.
      Samozřejmě ani já nemám pojem o tom, jak to tam u vás doopravdy vypadá. A tak naprosto souhlasím s dotyčným, skrývajícím se pod značkou “pol”, že diskutovat by měli ti, kteří se o daném stavu přesvědčí na vlastní oči i uši.

      Přeji vám všem hlavně zdravý rozum.

      1. Josef Hrbek (29.09.2011 - 11:56) odpovědět IP: 88.146.150.236

        Ahoj Raduš,

        jsem rád, že ses zapojila a děkuji za komentář.

        Na našem sídlišti je cca 18 činžáků, pár rodinných domů, tři hřiště a asi pět pískovišť. Pravda, hřiště o kterém debata je, je nejlepší. Vyasfaltované, s mantinely a sítěmi okolo kvůli míčovým hrám, v zimě na něm jde i bruslit.

        Jestliže máš pravdu a řešení celého problému spočívá jen a pouze v rozmělnění koncentrace děcek na tomto nejlepším hřišti, opravdu může být řešení dvě zbývající hřiště uvést do stavu podobného tomu hřišti nejlepšímu. Potom je na zastupitelích obce, aby našly v rozpočtu zhruba 2 mil. Kč a ta dvě zbývající hřiště nechali “zkulitvovat”; posunuli bychom se dál, vznikla by tak objektivně nová situace, vidělo by se…

        Osobně si ale myslím, že v tom zakopaný pes není. Před mými okny si taky hrávají děcka, ne ovšem v takové intenzitě jako na hřišti, jasně, ovšem hlučí taky. Mně je to jedno.

        Když se před panelákem sejde pár kluků s kytarou, přestože budou zpívat a hrát “přelíbezně”, bude to vadit, když si partička mladých pustí kazeťák, bude to vadit, když spadne na chodníku batole a rozpláče se, bo má rozbitou držku, kravál je nesnesitelný, když před činžákem nahlas zpucuje mamina fotra, že přišel ožralej z hospody, přestože po tom nikomu nic není, pár lidí se bude bavit, zbytku to bude vadit, “ať si matka řve doma!!”, když si bude před barákem klučina např. spravovat “fichtla” a v rámci toho stroj v průběhu odpoledne dvacetkrát nastartuje a „zatúruje“, sousedi budou nepříčetní…., vždycky totiž bude něco “někomu” vadit.
        A tak je to, myslím, i v tomto případě.

        Homo homini lupus.

        Takže, Zastupitelé, úpěnlivě prosím, dejte hlavy a ta dvě hřiště dohromady a třeba tak najdete způsob, jak zbavit fóbie z velké koncentrace a přirozených projevů dětí některé starší, ještě slyšící spoluobčany. A když tomu tak nebude, snaha byla!

        Děkuji za ochotu.

        Josef Hrbek.

  18. pol (29.09.2011 - 19:46) odpovědět IP: 217.170.96.35

    Tak nějak jsem to myslel ale opravdu hriště a piskoviště viz.Velká Bystřice ul. Letna vedle fotbalového hřistě kdo neviděl ať tam beží bude koukat, a ne asfaltova. Panelu a betonu je na sídlišti dost.

  19. Josef Hrbek (29.09.2011 - 19:55) odpovědět IP: 88.146.150.236

    Jsem rád, že jsme se pochopili.

    Doporučuji oslovit Vámi volené Zastupitele, určitě Vám vyjdou vstříc a řešení společně naleznete.

    Josef Hrbek

  20. venca (01.10.2011 - 18:57) odpovědět IP: 88.146.150.2

    to byl vcera hroznej randal na letnim slyseli jste to taky ????????????????

  21. venca (01.10.2011 - 20:04) odpovědět IP: 88.146.150.2

    tak jsem se ted dozvedel ze to byl ten slavnej zpevak michal hruza

  22. Erik Kubelka (13.10.2011 - 14:49) odpovědět IP: 217.170.98.131

    Hluk, prach a světlo ze skiareálu v Hlubočkách
    Dobrý den,
    chtěl bych jenom upozornit, že hluk ze Skiareálu je daleko horší než křik dětí.
    Přes léto je to neustálý provoz přetížených nákladních, jezdí i v neděli a v obci se práší,,,
    Přes zimu je to monotóní zvuk sněhových děl, techniky a aut návštěvníků.
    Samostatnou kapitolou je světlo, které se odráží ze sjezdovky do okolí…
    Je připraven návrh na předběžné opatření a následná žaloba na provozovatele.
    Pokud se budete k nám chtít připojit, kontakt je erikus zavinac tiscali.cz
    Přeji pěkný den

  23. David Jarmar - SKI AREÁL HLUBOČKY (25.10.2011 - 9:56) odpovědět IP: 217.170.97.55

    Dobrý den,

    nevím jestli má smysl vůbec reagovat na komentář pana Kubelky, ale něco si napsat přece jen dovolím, protože už mi došla trpělivost a musím se začít bránit. Jsem jedním z provozovatelů Ski areálu, a nepřipadá mi, že by provoz areálu tak výrazně škodil svému okolí. Dle mého názoru neškodí vůbec. Pokud jezdí větší množství aut, tak nikdy nejsou přeložené (to už si dnes řidiči nedovolí), naložené většinou jezdí mimo obec a obcí se prázdní vrací. My se na rozdíl od pana Kubelky snažíme něco vybudovat a nevymyšlíme podvody na lidi. Možná je můj pohled na věc zaujatý, ale opravdu se snažíme vybudovat areál, na který můžete být v obci hrdí. Nechtěl jsem to nikde uvádět, snažil jsem se přijít na to co panu Kubelkovy tak strašně “leží v žaludku”, že při jakékoliv debatě, kde je prostor k jeho výplodům se snaží napadat provoz areálu. Odmítá ale rozumně komunikovat a tvrdí, že jen chce, aby se dodržovaly zákony. ( z dvou krátkých rozhovorů jsem vycítil že mu hlavně vadí, že pan stojmenov nezvedl ruku pro jeho věž. ) Navážka byla už vícekrát kontrolována, od všeho odpadu se před návozem dělají vzorky akreditovanou laboratoří, zda nebyl kontaminován. Zaregistroval jsem i příspěvky, že odpad jednou skončí v obci při větších deštích. To je opět nesmysl. Kdyby mělo dojít k sesuvu, tak určitě né do obce ale vzhledem k profilu terénu směrem od obce na louky ve vlastnictví ski areálu. Pravděpodobnost, že k sesuvu dojde je ale nulová. Veškerý navezený odpad je průběžně rozhrnut a hutněn. A sami nevěříte, že by obec Hlubočky, Magistrát města Olomouce a Olomocký kraj povolili něco, co by ohrožovalo občany. Na vše jsou studie a projekty. Ano, dostali jsme díky panu Kubelkovi pokutu. Poslal udání na navážku, na odběr vody z potoka, na tání sněhu zpět do potoka, na narychlo vybudovanou zpevněnou plochu na louce, na značky u cesty, prakticky skoro na vše. Jako jediné naše pochybení bylo úřady shledáno vybudování násypu štěrku na louku, kdy jsem nezažádali o žádné povolení. Pouze jsem o tom telefonicky informovali představitele vlastníka louky. Dělalo se to na rychlo v únoru, kdy louka byla rozbahněná a zákazníci se brodili blatem. Nejvíce mě baví, že neustále hledá něco člověk, který sám má na černo postavenou věž u svého domu, kterou nakonec zlegalizuje díky tomu, že do doby kolaudace nevybuduje jedno vnitřní podlaží ve věži. Navíc, což je podstatně vážnější je to, že je v současné době od února 2011 krajským soudem nepravomocně odsouzen k trestu odnětí svobody za podvod. Údajně podvedl svoji vlastní bývalou přítelkyni, osobu která mu věřila. Slovo údajně používám jen proto, že je odsouzen nepravomocně, protože se odvolal. Nejsem si jistý kolik mu soud vyměřil, ale bylo to něco k 8 letům odnětí svobody. Pokud si necháte vtloukat jeho názory do hlavy tak ho poslouchejte, s tím noc nezmůžu. Můžu Vás jen varovat komu nasloucháte. A aby mě opět pan Kubelka nenapadl, že si vymýšlím, tak zde máte odkaz : http://olomoucky.denik.cz/zlociny-a-soudy/byvali-partneri-se-prou-o-smenku-za-pet-milionu.html

    1. Jiří (27.10.2011 - 15:16) odpovědět IP: 77.48.156.58

      Ve vašem příspěvku se píše o jediném pochybení…
      Je zajímavé, že se najdou i další pochybení.
      Je to citace ze stránek České inspekce životního prostředí:

      SKI AREÁL HLUBOČKY, spol. s r.o., , 783 36 Křelov – Břuchotín, IČ: 25839411

      Pokuta ve výši 100 000 Kč

      za porušení § 19 odst. 1 písm. c) zákona o odpadech, podle kterého je provozovatel zařízení k využívání odpadů povinen provozovat toto zařízení v souladu s jeho schváleným provozním řádem. Tohoto porušení se účastník řízení dopustil tím, že jako provozovatel zařízení na využívání odpadů (terénní úpravy pro prodloužení sjezdových tratí ve Ski areálu Hlubočky na pozemcích v k.ú. Hlubočky) v období od 2.5.2007 do 29.6.2007 ve jmenovaném zařízení využil celkem 5648,3 t odpadu kat.č. 170504 – zemina a kamení neuvedená pod číslem 170503*, v rozporu s čl. 5.2 provozního řádu zařízení schváleného Krajským úřadem Olomouckého kraje. Při první přejímce tohoto odpadu od subjektů MORAVOSTAV Brno, a.s. stavební společnost, dále STRABAG a.s. a LB 2000, s.r.o., nezkontroloval základní popis tohoto odpadu, včetně protokolů o odběru vzorků a protokolů o výsledcích zkoušek.

      Pokuta uložena podle ustanovení § 66 odst. 3 písm. d) zákona o odpadech.

      Subjekt se proti rozhodnutí ČIŽP odvolal, odvolací orgán výši pokuty potvrdil a rozhodnutí nabylo PM dne 27. 3. 2009.

      1. David Jarmar - SKI AREÁL HLUBOČKY (27.10.2011 - 18:47) odpovědět IP: 217.170.97.55

        Dobrý den,

        odpověď pro pana Jiřího. Ano, toto nepopírám, tuto pokutu jsme v roce 2007 dostali. To co zmiňujete je pokuta, která byla udělena před 4 lety, kdy se s terénníma úpravama teprve začínalo. Já mluvil o kontrole, která byla dělána na základě udání, které bylo z letošního března. Při této kontrole bylo shledáno jako nezákonné zmíněné vybudování odstavné plochy. Pokud se jedná o pokutu z roku 2007, tak ta byla někdy z počátku navážení, kdy jsme uložili zeminu bez předchozích rozborů. Zemina pocházela ze stavby Honeywellu. Byla to chyba, za kterou jsme již byli potrestáni. Spíše z nezkušenosti a z důvodu termínu výstavby dané stavby, jsme souhlasili s návozem před dodáním vzorků. Je to napsáno i v tom prohlášní z ČIŽP, že při prvotním příjmu odpadů nebyly vzorky. V průběhu navážení se ale vzorky zpracovávali a později bylo doloženo, že odpad je nezávadný. Pokud by byl závadný, tak by jsme jej museli odvést na řízenou skládku. Pokuta hrozila do výše až 5.000.000,- Kč. Pokud by jsme vážnějším způsobem ohrozili životní prostředí, tak by jsme nedostali pokutu “jen” 100.000,- Kč. Od tohoto ponaučení k veškerému naváženému odpadu vyžadujeme vzorky před návozem. Od té doby jsme měli kontrolu ČIŽP 2x a nebylo shledáno žádné pochybení.

        Jak jsem psal Klokanovi, nerad bych, aby se tato diskuze zvrhla v diskuzi o areálu tak případné dotazy směřujte na moji emailovou adresu, kde Vám na věcné připomínky rád odepíši. Emailova adresa je: jarmardavid”zavináč”skiarealhlubocky.cz

      2. Sir Francis Bacon (28.10.2011 - 2:59) odpovědět IP: 88.146.150.236

        1. Idol lidského rodu (idola tribus)
        2. Idol jeskyně (idola specus)
        3. Idol tržiště (idola fori)
        4. Idol divadla (idola theatri)

        Idol lidského rodu: Jsme lidé, příslušníci lidského rodu. Svět kolem nás tedy vnímáme právě jako lidé. Jak ale můžeme vědět, že my lidé svět vnímáme pravdivě? Například moucha se svým složeným okem vnímá svět jistě jinak. Nevnímá ona svět pravdivěji než člověk?

        Idol jeskyně: Každý člověk je trochu odlišný. Jak tedy můžu vědět, že svět vnímám pravdivě právě já? Například existují barvoslepí lidé, kteří vnímají svět jinak než lidé, kteří vnímají barvy. Jak ale můžu vědět, že to nejsou barvoslepí, kteří nevnímají svět pravdivěji, nebo že i já nemám jakousi vadu, která brání pravdivému poznání?

        Idol tržiště: Lidé užívají jazyk, ale užívajího ho špatně. Například lidé používají slova, kterým nic ve světě neodpovídá (štěstěna, živel ohně) a pomocí těchto pojmů potom člověk poznává a interpretuje svět.

        Idol divadla: Lidé mají určitě vědecké, filozofické teorie. Každý nový poznatek tedy vykládáme vždy z již existujících předpokladů. Jak ale víme, že jsou tyto teorie opravdu pravdivé?

  24. Halapartna (25.10.2011 - 10:38) odpovědět IP: 77.48.155.245

    To je hezké, a co nato, “již v minulosti odsouzený za podvod”, pan Kubelka?
    Proč pane Kubelko, nepodáte trestní oznámení na sebe, když chcete tak dodržovat zákony.
    Tím mám namysli načerno postavenou věžičku? Není to náhodou tím, že Vám Vaše hlava říká, jsi ředitel zeměkoule, ty můžeš vše.

  25. klokan (26.10.2011 - 15:31) odpovědět IP: 88.100.80.13

    Po přečtení pár vět z komentáře davida jarmara jsem se musel zasmát.jak psal že se snaží něco vybudovat tak by měli začit hlavně ze schodama k sjezdovce od vlakové zastávky.vzpomínám si že již po dokončeni před několika lety to byl spíše špatný vtip z odpadového dřeva …ty latě měly v sobě díry jak od granátu od chybějících velkých suků a po pár dnech provozu již začaly praskat…..když je v zimě chvíli obleva a poté zatuhne, tak louka u schodů dolú se stává jedním velkým životunebezpečným přivýtáním návštěvníků.živě si vzpomínám jak jsem se nemoh loni přes tuto část dostat po dvou končetinách….vic na srdci ted nemam s pozdravem obyvatel hluboček

    1. jarmara (28.10.2011 - 3:15) odpovědět IP: 88.146.150.236
  26. David Jarmar - SKI AREÁL HLUBOČKY (27.10.2011 - 15:52) odpovědět IP: 217.170.97.55

    Dobrý den,

    děkuji za připomínku schodů od Klokana. Je věcná a bohužel pravdivá. Budeme se snažit i toto napravit. Je to v plánu ještě před zimou, protože jejich stav je opravdu katastrofální. Jsou na seznamu věcí, které se májí do zimy udělat. Nejde ale vše dělat zaráz, nic není zadarmo. Nejlepší by bylo, k těm schodům vybudovat chodník přes louku, protože když se louka rozbahní tak to také není dobré. Na to ale nejsou vyřízena potřebná povolení a v současné chvíli ani peníze. Nemám pocit, že by jinak byl rozvoj areálu zanedbáván. Pokud máte jakoukoliv rozumnou připomínku případně dotaz, tak jako Klokan, tak mi ji prosím napište emailem. Nerad bych, aby se tato diskuze zvrhla v diskuzi o areálu. Emailová adresa je: jarmardavid”zavináč”skiarealhlubocky.cz

    Pokud bude dotaz či připomínka věcná, tak Vám rád odpovím.

  27. Míša Vytásková (01.11.2011 - 12:31) odpovědět IP: 217.170.97.36

    dobrý den, když sem si četla článek, byla sem hned zvědavá na diskuzi…a opět mě nesklamala!!!!! někteří co držkují,ani nenapíší své jméno, lamentují, že jim je doporučeno, že si mají zavřít okna… dají se koupit ventilátory… nebo vějíř!! Sposta těch, co nadává, měli také děti a kolikrát ječeli po dětech kolem svého baráku..a teď je vidívám vozit kočárky s vnoučatama. Jak já se těším, až vnoučátka vyrostou a zakřičí si… sem zvědavá, jestli sousedka nebo soused,kteří jim doteď na všechno přikyvovali, tak jim pak něco vytknou, že jim tady nebo tam vnouče ječí… Můžu vám říct, že sídliště je čímdál starší,to ano,ale je to tu čímdál horší ohledně ohleduplnosti….před rokem dokonce nějaký fajn člověk po dětech házel z okna na hřiště petardy!!! bohužel pro mě a bohudík pro něj, nevím o koho šlo,přišla sem ven pozdějc,až děti utíkaly pryč…ale když je někdo schopný tohodle, čeho bude schopen příště?!?!?!!!!! Lidi zamyslete se už konečně!!!!!! Nejste na tom světě jediní!!!!

    1. pol (01.11.2011 - 19:32) odpovědět IP: 217.170.96.35

      Pro p.Vytáskovou když je sídliště čím dál horši existují i jiná sídliště, když se dají koupit ventilátory.

      1. Misa V. (01.08.2014 - 5:36) odpovědět IP: 37.48.37.4

        Ano existuji,a co tim chtel basnik rict??

    2. taky názor (02.11.2011 - 20:48) odpovědět IP: 77.48.155.21

      S dětmi se dá domluvit. Jen se jim je třeba věnovat.
      nemyslím si, že je to až tak velký problém peněz, jako problém omezenosti rodičů. Každý kroužek nestojí šílené peníze. Kdyby ti rodiče, co nedávají své děti do kroužků, měli víc peněz, tak věřte, že ty peníze prožerou, prochlastaj či jinak utratí a děti stejně do kroužku nedají. Je to prostě problém méně vzdělaných a primitivních rodičů bez zájmů, kteří nepřejí sni svým dětem rozvíjení zájmů a talentu, protože prostě vůbec neví co to je.

  28. analfabet (01.11.2011 - 15:30) odpovědět IP: 88.146.150.2

    no v tvem pripade by taky nebylo od veci se nepodepisovat uz jen ten pravopis je vtipnej a o k clanku radeji nic rikat nebudu

  29. Ladislav Baran jr. (31.05.2012 - 19:50) odpovědět IP: 176.97.245.197

    Tak nevím zda byla nakonec ta vyhláška o “víkendovém klidu” schválena a platí nebo nikoliv,popřípadě který den?

    1. Josef Hrbek (09.06.2012 - 9:41) odpovědět IP: 176.97.242.60

      Ne, Ladislave, vyhlášku o “klidu” během víkendu zastupitelstvo obce neschválilo, byla by - stejně jako ta o zákazu konzumace alkoholických nápojů na veřejném prostranství - k ničemu….!!

  30. chilli (11.06.2012 - 17:41) odpovědět IP: 176.97.244.28

    taky nazor ty musis byt mozek

  31. david chromek (13.06.2012 - 20:47) odpovědět IP: 217.170.97.34

    Jsou obce i státy kde se taková vyhláška dodržuje a tyto obce jsou upravené a pěkné je tam pořádek a klid.
    Tady jde o ekonomické zájmy těch kteří o takové vyhlášce rozhodují o tom to je.

  32. Jana (27.07.2012 - 19:17) odpovědět IP: 81.90.168.39

    Také patřím k těm chudákům, kteří musejí poslouchat úděsný křik a vřískot asi 8 dětí na dětských hřištích mezi domy. Je to od 11 dopoledne do 9 hodin večer. Rodiče děti “vypustí” a ony v tlupě pobíhají, bijí se, a hlavně na sebe řvou. Jsou od sebe půl metru, ale řvou jako na kilometr. Zásadně bez rodičů.
    Chápu, že to jsou děti, ale tady zhruba 8 malých vřísklounů terorizuje denně bezmocné obyvatele okolních 8 domů. Nezdá se mi, že by to bylo spravedlivé, přece my máme právo na normální život. Na co jsem si kupovala balkon, když musím trávit letní dny zavřená v pokoji ?
    Lidé v přízemí už nosí ucpávky v uších - copak to není omezování osobní svobody ?
    Je-li zde někdo se zkušenostmi, jak ten problém řešit, napište je prosím. Např. e-mailové adresy té “správné” právní poradny, názvy institucí, které obdobné problémy řeší. Asi bude od věci podotknout, že ve většině se jedná o romské děti (ale ne všechny), takže bude asi snaha problém převést do rasové oblasti. Ale my trpící sousedé za to nemůžeme, že děti jsou romské.
    Děkuji za případné rady, resp. i špatné zkušenosti.

    1. taky názor (04.08.2012 - 20:44) odpovědět IP: 176.97.242.91

      JEDINÁ RADA JE, NASTĚHOVAT K TĚMTO HŘIŠTÍM RADNÍ, KTEŘÍ HŘIŠTĚ POD OKNY SCHVÁLILI. AT SI TAKY UŽIJÍ, KDYŽ JSOU TAK BEZOHLEDNÍ. NA HŘIŠTI JE PROVOZ I POZDĚ VEČER A VÚBEC JE TO NEZAJÍMÁ. NO PROSTĚ BEZOHLEDNOST VŮČI DRUHÝM. NA CO JE OBECNÍ POLICIE??????

      1. Decibely (23.08.2012 - 15:50) odpovědět IP: 176.97.242.91

        Hluk, který denně obtěžuje z hřiště, které nám Obecní úřad postavil pod okny začíná být už neúnosný. Žádáme, aby Obecní úřad si tato hřiště nějak ohraničil a osadil zelení, jelikož jak to tady vypadá nyní, je to hrůza. Tento hluk už nevadí jen starším lidem, ale všem co bydlíme kolem. Maminka, která ve 21.00 hod volá z okna na pubescenty, kteří jsou u hřiště na lavičkách, že jí už několikrát zbudili dítě, dostává spršku nadávek a je upozorněna, že ještě není noční klid. To co se tady denně děje, by mělo obec dosti zajímat a ne na to kašlat. Nevím, který chytrák sem umístil ty branky, to je nášup. Vůbec toto není namířeno proti dětem, ty ať si hrají, ale proti obci a tomu jaké na to vybrala místo!
        Asi je jim velmi dobře známo, že agresivní hluk nebo-li debcibelový “nářez” , který na nás několik hodin denně působí poškozuje sluchový orgán, musíme proto ve svých bytech zvyšovat hlasitost - až nakonec končíme u lékaře. Nemusí to být vždy jen ušař, protože trvale zvýášená hladina hluku způsobuje i psychické potíže - nervozitu, agresivitu, neschopnost soustředit se!!!!!!!!!!!!!! Nevíme proč nám někdo doporučuje zavřete si okna, v těchto vedrech a vůbec v létě to ani nejde. Měli by si přijít ty decibely přeměřit, ale to by o něco museli mít zájem.

      2. Jana (27.08.2012 - 19:25) odpovědět IP: 81.90.168.39

        Obecní policie je v tomto ohledu na nic. Poučila mě, že nemá pravomoc řvoucí děti okřiknout, dokonce se jich nesmí zeptat ani na jejich jména (!!!!!) Takže Já na ně mohu alespoň zařvat, ale potom se (konečně) objeví jejich rodiče a oni na mě zavolají policii, kerá v takovém případě mě může identifikovat a potrestat za ohrožování dětí.

    2. chci mít klid (09.08.2012 - 18:41) odpovědět IP: 176.97.242.91

      Asi tak: Výkon práv a povinností plynoucích z občanskoprávních vztahů nesmí bez právního důvodu zasahovat do práv a oprávněných zájmů jiných a nesmí být v rozporu
      s dobrými mravy. V souladu s tímto ustanovením máte nepochybně právo na klidné bydlení. Podobně by se dalo citovat další ustanovení týkajících se sousedských vztahů. Nikdo vás nesmí omezovat a rušit hlukem. Nabízí se hned několik možných řešení - od stížnosti adresované obecnímu úřadu přes podnět ke správnímu řízení až k podání soudní žaloby.

  33. chilli (31.07.2012 - 17:01) odpovědět IP: 176.97.244.28

    na cigany plati pes

    1. pol (05.09.2012 - 19:18) odpovědět IP: 217.170.96.35

      chilli ty musis byt mozek

  34. chilli (10.08.2012 - 19:06) odpovědět IP: 176.97.244.28

    iž v Bibli se praví: Pomni bys den sváteční světil. Nejsem ortodoxní věřící, ale souhlasím s tím, že alespoň jeden den za týden by měl sloužit k regeneraci sil. V okolní Evropě tomu tak je. Pokud tvrdíme, že chceme vstoupit mezi vyspělé státy, měli bychom to udělat. V civilizovaných státech je téměř zákonem, že v neděli se odpočívá. Kdo chce své tělo unavit může sportovat na vyhrazených místech. Rušit nedělní klid v obytných zónách je ale nepřípustné. Bylo by velice neslušné věnovat se třeba práci na zahrádce, nebo v dílně. Při svých cestách Evropou jsem se o tom přesvědčil. Český systém víkendového kutilství, případně melouchaření, které znamená rušení sousedů, by ve Švýcarsku, Velké Británii, nebo Francii neuspěl. Nakonec, pokud člověk skutečně pracuje během týdne, nedělní klid k odpočinku potřebuje. Ohleduplnost k sousedům není v Čechách právě ideální. Tím více by ale bylo žádoucí, aby se dodržování nedělního klidu dostalo i do naší země. Kdo ví, třeba by se díky tomu vylepšily i sousedské vztahy a vlastně vůbec vztahy mezi občany. Ostatně slova o nedělním odpočinku nejsou v Bibli jediná, podle kterých by bylo žádoucí řídit se v běžném životě.

  35. elis (27.09.2012 - 6:16) odpovědět IP: 194.213.41.2

    Celý problém je v tom, že mezi náma z 90% žijí samý důchodci co nejsou schopni tolerovat mladý lidi či děti. Ať se každej stará sám o sebe a neřeší ostatní. Zameť si prve u svého prahu. Zrovna ten co má nejméně co kecat se stará o ostatní. Neskutečné co tu žije za dobytek.

    1. POL (13.10.2012 - 18:12) odpovědět IP: 217.170.96.35

      Kdo mladej by sem taky šel.

  36. david chromek (13.01.2013 - 18:05) odpovědět IP: 217.170.97.34

    Je to strašné jak někdo muže vytvářet takový hluk jako dělají sněžná děla ve dne i v noci skoro pul roku a v létě to samé nákladáky a atd.
    Nechápu jak to muže někomu projít to jsou všichni kolem podplaceni a drží hubu.
    Takové podnikání je pro obec zatěžující a pro majitele ski areálu zlatý důl.
    Nepochopím jak to mohl vubec někdo dovolit uprostřed obce to není možné asi si každý muže když dobře zaplatí dělat co chce.
    Zkusím tedy si taky dělat co chci začnu se učit hrát na tlakové houkačky abych se mohl zučasnit soutěže Česko Slovensko má talent nejlépe před obecním uřadem nebo před domem některého dobráka co sedí na obci a nic nedělá a neumí jenom bere státní peníze.

    1. Josef Hrbek (15.01.2013 - 19:57) odpovědět IP: 176.97.242.60

      …..a fabriky v Mariánským necháme zavřít, bo k ničemu jedou na tři směny!!??

      Ach jo….:-(

  37. Honza (15.01.2013 - 17:52) odpovědět IP: 176.97.246.202

    Co se týče hluku ze Skiareálu tak Vám musím dát za pravdu. Pro Skiareál snad také platí obecní vyhláška o nočním klidu po 22 hodině.Musím se přiznat že je pro mě osobně nepříjemný i monotóní zvuk převodovky od elektromotoru na novém vleku a to nemluvě o hučení sněžných děl. Někdy si připadám jako na letišti. Mimo lyžařskou sezónu je to další rušivá činnost nákladních automobilů projíždějících kolem obytných domů (prašnost, hluk motorů a následné vyprazdňování nákladů a vytváření pravidelné zvukové kulisy která se ozývá jako ozvěna od okolních kopců). Navážka se totiž neustále zvedá nad okolní terén a hluk se šíří víc a víc. Mohu jen potvrdit že si Skiareál vytváří opravdu dobrou zvukovou reklamu. Je o něm slyšet hodně daleko…

  38. Honza2 (19.01.2013 - 15:08) odpovědět IP: 195.113.170.18

    Zajímalo by mě, co by jste říkali, kdyby jste bydleli v Olomouci u průměrně rušné ulice….neříkám, že si nedovedu představit lepší zvuk než sněžná děla, ale nemám pocit, že by to bylo nějak dramatické. Ledaže by byl někdo zvyklí spát v zimě s otevřenými okny, pak chápu, že by to byl problém.
    Ideální by bylo opravdu zrušit dvě továrny, lyžařský areál, lom v Hrubé vodě a hlavně železniční trať Olomouc - Krnov..a auta vyměnit za koně…potom bude všude jistě božský klid a mír.
    Holt člověk je věčně nespokojený tvor.

    1. Martina Danelová (01.08.2014 - 9:22) odpovědět IP: 37.48.33.146

      Souhlasím s vaším názorem ať se udělá cokoli stejně si budou lidé stěžovat.Bydlím ve zvýšném přízemí v paneĺovém domě pod okny hřiště a vůbec mi to nevadí .Jsem šťastná, že nebydlím ve městě.

  39. david chromek (27.01.2013 - 20:13) odpovědět IP: 217.170.97.34

    Pánové to byly odpovědi.
    Tak se vám pokusím vysvětlit proč není možné fabriky zavřít a vyměnit auta za koně a jiné je však bez problému možné omezit hluk se SKI areálu.
    Doufám že mě pochopíte a nebudu muset vám tady vysvětlovat uplně všechno i když z odpovědí co jste napsali mi přijde a to se nezlobte jako by tady odepsali malé děti.
    Jednoduše není možné fabriky jen tak zavřít protože hodně lidí by přišlo o práci a neměli by co jíst a atd.Vás taky Honzo2 zklamu ale doba už pokročila a dnes už jedině auty nebo vlaky ,letadly a loděmi je to neustálí vývoj.
    Ale Ski areál nezaměstnává tolik lidí jako fabriky a hlavně je tu pro zábavu.Není to dobře když je to tu pro zábavu aby to tak škodilo životnímu prostředí vytvářelo to takový hluk a obtěžovalo to občany.
    Honza2 bydlel jsem v paneláku přímo proti velkomoravské ulici když jěště nebyl obchvat olomouce a ten hluk byl stejný jako dělají sněžná děla tak mohu srovnávat proto sem se přestěhoval před několika lety na posluchov.

  40. Honza2 (30.01.2013 - 1:00) odpovědět IP: 195.113.170.18

    Omlouvám se, přepsal jsem se.
    Ne “člověk”, ale pan Chromek je věčně nespokojený tvor.
    Takové krásné místo na bydlení, panoramata, sjezdovka jak v Kitzbühelu, louky, lesy, krásná hospůdka na Posluchově…člověk by řekl balzám pro duši…a ejhle - všechno špatně!
    Co by za to jiní dali….
    Zkuste se v životě alespoň jednou zaradovat… prosím, věřte, udělá se Vám opravdu lépe.
    S přáním Jana Zákopčaníka “Slunce v duši”!

  41. david chromek (04.02.2013 - 19:22) odpovědět IP: 217.170.97.34

    Honza2 je evidetně jasné nechápete o co tu jde že to krásné bude brzy zničeno za podpory takových lidí jako jste vy.
    Honza2 ten kdo není schopen napsat svoje jméno a chtěl by zrušit hned dvě továrny to je charakter.

    Mám takoví pocit že vás někdo platí za to abyste tu pomáhal chránit ekonomické zájmy určitých lidí.

  42. Honza (04.02.2013 - 21:36) odpovědět IP: 217.170.97.34

    Pane Chromek, mrzí mě to, ale jste trošku mimo.
    1) Nevím, proč by díky mě mělo být něco zničeno, naopak chválím místo a krajinu jako jsou Hlubočky a okolí a považuji např. i vlek (který tu již nějaký pátek stojí) za přínos tomuto místu, které má jinak slepou cestu do údolí. tudíž jakékoliv turistické zpestření je pro obec prezentace a zvyšuje o obci všeobecné povědomí.
    2)Jméno jsem napsal, akorát ho odlišil číslovkou od prvního jmenovce…a opravdu nemám zas tak zapotřebí psát svůj rodokmen a číslo popisné i orientační svého bydliště.
    3)S továrnami to byla samozřejmě ironie, které většinou nerozumí pouze děti.
    4)Vzhledem k Vašim neustálým konspiračním teoriím, mám pocit, že trpíte lehčí formou Paranoie, nicméně i toto se v dnešní době dá zvládnout za pomocí neustále se zlepšujících psychofarmak.
    5)Pořád platí, že kdybyste se díval na svět pozitivněji a občas měl z něčeho radost, tak Vám bude opravdu lépe a nám všem lidem v okolí vlastně také.
    Přeji pěkný den

  43. david chromek (15.02.2013 - 19:51) odpovědět IP: 217.170.97.34

    Četl jsem to radost z toho nemám že se dnes všude rozkrádá tuneluje,podplácí atd ale Hlubočkám se to obloukem vyhne to je blbost.
    Já píšu vždy pod svým jménem protože co napíšu za tím si stojím a když už se spletu tak se taky umím omluvit.
    Ale psát tady a napadat někoho jako anonym to už tu bylo za minulého režimu a jak vidím tak je tomu i dnes oni jsou to možná i stejní lidé nebo to naučily svoje děti.
    23let od revoluce a máme tu zas nové papaláše a jejich poskoky co tu píšou.

  44. ydoros (10.05.2013 - 8:36) odpovědět IP: 109.123.227.211

    Křik dětí jako přirozená vlastnost. A proč se tedy nesmí křičet v lese? nebo v divadle? Takže pokud se budeme řídit jen přirozenými vlastnostmi tak do přirozených vlastností patří třeba se i vyčůrat, tak proto tuto potřebu můžeme vykonat i na ulici? Vždyť jde o přirozenou vlastnst. A když je tedy křik dětí přirozenou vlastnosí,tak proč zastánci dětského křiku to svým dětem v bytě nedovolí????

  45. Tarabas (25.05.2014 - 11:31) odpovědět IP: 77.48.21.54

    Vyjmout dětský křik je naprostá hloupost. Chápu, že děti křičí, chápu že musí mít kde si hrát, ale současně nesmí být zanedbáno právo ostatních lidí na odpočinek. A dětský křik může obtěžovat opravdu hodně. Odhlučnit dětské hřiště by měla být povinnost provozovatele takového hřiště. A že to je nutné vím z vlastní zkušenosti. Před mým domem, proti nesouhlasu vlastníka bylo postaveno dětské hřiště. Řev dětí i dospělých, kteří je doprovázejí, dosahuje takové intenzity, že od rána do večera je i přes zavřené okno zřetelně slyšet a je opravdu strašné, aby nebylo možno si v létě otevřít ani okno. Bohužel o regulaci provozní doby, protihlukové stěny nebo jiného schůdného řešení, nechtějí ani slyšet a spíše se setkávám se schválnostmi než ochotou. Úřady jsou k problému hluší. A to mi opravdu chcete říct, že takovýto řev je lidská přirozenost? Myslíte si, že si něco vymýšlím? Nebo že to je přehnané? Přál bych těm co to navrhují zažít jedno takové odpoledne u mě doma, nebo časné ráno, kdy vás ta lidská přirozenost probudí a už vám nedá usnout. Ještě chci podotknout, že jsem ve středním věku. Nepatřím tedy k nerudným důchodcům jak tady mnozí píší.

    1. Josef Hrbek (29.05.2014 - 18:18) odpovědět IP: 93.89.50.249

      Za komunistů se špatně nežilo,
      v létě bylo vedro v zimě sněžilo,
      zjara ledy tály byly povodně,
      to jste milé děti přišly o hodně!

      http://www.nohavica.cz

    2. Josef Hrbek (29.05.2014 - 18:23) odpovědět IP: 93.89.50.249

      …asi bych prodal barák u hřiště a odstěhoval se na samotu. Přijde mi to stejné, jako když si koupím pozemek u dálnice za pár korun, postavím si barák a potom chci, aby kolem nejezdila auta, protože tam spím já..!

      Nevím, co k tomu říct, prodejte to, odstěhujte se.

      Kdyby mi vadil řev dětí, nebydlím tam!

      Josef Hrbek

  46. Hřiště !!! (01.06.2014 - 16:55) odpovědět IP: 176.97.247.4

    Zdravím … ohledně toho hřiště . Nikdo se neprosil aby bylo vystavěné tak debilně . Paní na Obecním úřadě se překonala a zajistila si aby děcka řvali na odvrácené straně jejího byt. Je docela příjemné když vás po noční 12-ce vzbudí banda uřvaných parchantů a vykuřuje si vám pod oknama . !!! Mělo by se s tím něco dělat !!

  47. Josef Hrbek (17.06.2014 - 10:12) odpovědět IP: 78.46.95.60

    ……mělo!

  48. Josef Hrbek (17.06.2014 - 10:29) odpovědět IP: 78.46.95.60
  49. Aleš Krátký (04.07.2014 - 14:55) odpovědět IP: 217.196.118.143

    Vaše problémy bych chtěl mít teda fakt. Pořád lepší křik dětí, než řev křik a hádky ožralců a feťáků. Nebo kravál z aut nebo kamionů ! bože buďte rádi, že bydlíte v tak krásném místě relativně daleko od všeho zlého lidi !! bože !

  50. Magda (14.07.2014 - 20:40) odpovědět IP: 90.182.19.152

    Nepřijde mi, že by řev dětí byl snesitelnější než kravál z aut. Dětské hlasy jsou hodně vysoké a pronikavé, takže poslouchat je déle, zvláště je-li dětí velké množství (a není-li člověk nahluchlý) je utrpení. Navíc jak jsem pochopila, problémem není jen řev, ale i chování. “Jsou to děti” by nemělo sloužit jako univerzální výmluva a omluva úplně všeho.

Zanechte komentář

Jméno - vyžadováno

E-mail (nebude zveřejněn) - vyžadováno


Přečtěte si nejprve pravidla pro fungování webu www.hlubocky.eu
Vulgarity, urážky, nadávky, spam apod. budou automaticky nebo následně smazány.