Jste spokojeni s úklidem sněhu v obci?

Publikováno 15. 02. 2009 v rubrice Co se děje v obci, Názory občanů « zpět « úvod

Sníh k zimě bezesporu patří, ale pokud přes sníh nevidíte, kde chodník leží, už nám takovou radost nedělá. Co se stane, když na neuklizené cestě, chodníku uklouznete a ne vlastní vinou si přivodíte úraz? Máte nárok na nějaké odškodnění? A co když si někdo způsobí úraz na chodníku, který jste měli uklidit vy?

Hlubočky - VesVlastník nemovitosti je obvykle i majitelem pozemku, na kterém nemovitost stojí. Ale co chodník? Přestože chodníky patří městům a obcím, povinnost jejich úklidu vlastníkům nemovitostí nepřímo určuje zákon.

Jedná se o Zákon o pozemních komunikacích (č. 13/1997 Sb.), o úklidu mluví konkrétně § 27 odst. 4 (http://www.municipal.cz/predpisy/13_97.htm) a vlastníka nemovitosti tento zákon činí zodpovědným za případné škody, “jejichž příčinou byla závada ve schůdnosti na přilehlém chodníku”. Závada zahrnuje znečištění, náledí i sníh.

Pokud ovšem vlastník prokáže, že nebylo v mezích jeho možností závadu odstranit, zodpovědný za škodu není. Zajištění úklidu sněhu na “přilehlém chodníku” něco stojí a může se stát, že některý majitel nemovitosti na něj prostě nemá čas, ani finanční prostředky potřebné k najmutí někoho, kdo by chodník uklidil za něj. Otázka je, jak by tato obhajoba obstála u případného soudu o náhradu škody.

Hlubočky - DuklaPři zranění na neuklizeném chodníku se určitě odškodné pokuste vymáhat, z větší části případů jsou úrazy hrazeny z pojištění, které má v tomto případě fyzická nebo právnická osoba zodpovědná za  úklid sjednáno.

Kdo uklízí sníh před vaším domem? Kdo by měl podle vás čistotu chodníků zajišťovat a platit?

Jste spokojeni s úklidem sněhu v naší obci?

Milan Bosák

Rubrika: Co se děje v obci, Názory občanů | Téma:  
Možnosti sdílení: Více |

Komentáře k článku (51)

  1. Milan Bosák (16.02.2009 - 5:50) odpovědět IP: 90.178.204.214

    Dobrý den,

    k výše uvedenému článku si ještě dovoluji připojit fotodokumentaci ze dne 14. 02. 2009.
    http://hlubocky.rajce.idnes.cz/

    Osobně s úklidem sněhu spokojený nejsem, protože když jsem při pořizovaní fotografií
    viděl, jaký je stav v celé naší obci, nedalo mi to a jel jsem i k sousedům (Velká Bystřice),
    abych mohl porovnávat. Když jsem viděl jak je ve VB vše VZORNĚ uklizeno, ptám se
    „PROČ TO NEJDE I U NÁS“?

    Osobně znám jednoho pracovníka na SMO Hlubočky, na kterého nedám dopustit.
    Pokud tento pracovník pracuje (pluží, shrnuje …) je jeho práce vždy excelentně
    vykonána. Co tím chci říct? Jeden pracovník, pomocí mechanizace, kterou má k
    dispozici, odhrne sníh tak, že již po něm nikdo nemusí započatou práci dodělávat, ale
    zato po druhém mechanizovaném pracovníkovi musí nastoupit „četa“ a ručně jeho
    práci dodělat to v lepším případě (tato četa samozřejmě nemůže vykonávat na jiných
    místech), jinak si jeho práci dodělává občan Hluboček, kterému např. tento špatný
    pracovník nahrnul HROMADU sněhu před branku, garáž ….

    Nemyslím si, že shrnování sněhu (plužení, shrnování …) je jednoduché.
    Také jsem sníh shrnoval a moc dobře vím, že radlice hází ze strany na stranu a pokud objíždím např. řadu automobilů musím si dávat opravdu velký pozor.

    Ze strany obce zajisté padne argument (pokud na tento článek budou zainteresovaní reagovat) „nejsou lidi“. Tady si dovolím nesouhlasit. Myslím si, že by nebyl problém využít ESF viz. http://www.hlubocky.eu/jak-pomohla-eu-a-esf-nasi-obci-v-roce-2008/
    Problém s úklidem sněhu je přece každý rok…
    A pokud by nebyly ESF tím pravým řešením, určitě by se našla další spousta jiných.

    Prosím všechny, kteří si tento článek přečetli, aby alespoň krátce reagovali, jelikož pokud
    budou občané Hluboček mlčet a nevyjádří se, nic se na aktuální situaci nezmění.

    S přátelským pozdravem všem

    Milan Bosák

    1. Jana (19.02.2009 - 12:02) odpovědět IP: 193.228.234.4

      Nedá mi to než napsat reakci na foto z Hrubé Vody. Myslela jsem, že to je foto z Hluboček dnešního rána při vjezdu do Suchého Žlebu. Ale to nevadí tam ten sníh bude ještě v dubnu, tak potom to bude alespoň pro turisty rarita. Vlastně jsem zapomněla, že tam asi jezdí “jen” chataři, těch pár trvale bydlících se to netýká, a to nejsou občané, i když jezdí po obecních komunikacích.

    2. Jarka (07.03.2009 - 14:23) odpovědět IP: 77.48.27.78

      Myslím, že svou iniciativu trošku přeháníte. Po prohlédnutí Vámi zveřejněných fotek nechápu, kde jste viděl ty neschůdné chodníky. Jsou to jen samé fotky sněhu nahrnutého u sběrných nádob na tříděný odpad, ale cesty a chodníky se mi až opravdu na drobné výjimky zdají být v pořádku. Pokud jste opravdu někdy shrnoval sníh traktůrkem, sám jistě víte, že ho prostě musíte shrnout někam na stranu, traktor ho jaksi “neodpaří” pryč. Pokud se Vám nelíbí, že máte před domem nahrnutý sníh, kupte si lopatu. Přála bych Vám vidět chodníky např. v Brně. Tam jsou lidé rádi, když jim město shrne aspoň cestu. Co se týká Velké Bystřice, musíte vzít v potaz, že zde bývá podstatně méně sněhu, tudíž je údržba jednodušší. Pokud žijete v Hlubočkách, smiřte se s myšlenkou, že žijete vlastně v podhůří a sněhu je tu podstatně více a padá častěji. Ráno shrnete a za 2 hodiny můžete proces opakovat. Při počtu zaměstnanců a strojového vybavení trošku nereálný počin. Doporučuji těšit se na blížící se JARO.

      1. Milan Bosák (08.03.2009 - 19:08) odpovědět IP: 90.178.204.214

        Dobrý den, Jarko.

        Znám dva druhy práce a to jakékoli: DOBŘE ODVEDENÁ // ŠPATNĚ ODVEDENÁ. To je odpověď na přehnanou iniciativu. Chci podat jasné a ucelené informace a to i v podobě fotografií. Nevím, zda-li si uvědomujete, že ke „zvonům“ chodí poměrně velká část starých spoluobčanů, kteří se přes nahrnutý sníh musí k těmto dostat. Jaký by byl ze starany
        SMV problém vzít lopatu a během 2 min. sníh odházet vedle? A co osobně říkáte na neodhrnuté parkoviště pro zdravotně těžce postižené v Hlubočkách?

        Jestli jste si důsledně přečetla všechny reakce musíte dojít ke stejnému závěru jako já. Občané upozorňují na nedbale odvedenou práci toho či onoho pracovníka. Znova zopakuji, že osobně znám mechanizového pracovníka SMV, který u své práce UVAŽUJE. Nepřál bych Vám to, ale chtěl bych vidět Vaši reakci, kdyby Vám mechanizovaný pracovník SMV nahrnul HALDU sněhu před branku, vjezd apod. a to opakovaně. S lopatou v ruce by jste si za chvilku nevystačila. Jinak lopatu mám, je od firmy Alumax. Když padá sníh, ráno vstanu v 5 hod. a cca 1,5 hod. odhazuji sníh i sousedům, to jen tak naokraj.

        Osobně jezdím do Brna, Prahy, Ostravy, Přerova, Prostějova a Olomouce většinou na semináře či podobné akce a můžu Vám s čistým svědomím říct, že tam kde jsem byl, byl sníh řádně odklizen. Víte, problém je v tom, že já se zaměřil ze stávajícího bodu, tj. z pohledu občana obce Hlubočky na jiný lepší bod, tj. na obce, města, kde se sníh uklízí efektivněji. Vy jste se naopak zaměřila na diametrálně odlišný bod, tj. na horší (města, obce, jejich části, kde to s úklidem vázne).

        A když jsme zmínili počet pracovníků (dočasná výpomoc), ESF, ÚP … díky tajemnici OÚ paní Ing. Balharové za zajištění (požadavek na ZO) vetšího počtu těchto pracovníků.

        Nicméně přece jenom v něčem jsem s Vámi za jedno, těším se na JARO!

        Jarko, děkuji Vám za Vaše kladné hodnocení co do úklidu sněhu v naší obci.

        Přeji Vám příjemný den

        Milan Bosák

      2. PN (08.03.2009 - 22:07) odpovědět IP: 88.146.167.56

        Zdravím, lopatu mám a používám ji dost i bez zbytečného odhazování někým jiným nahrnutého sněhu! Mohla by jste mi zdělit v které části obce pokud vůbec bydlíte? Zajímalo by mě to z toho důvodu, abych věděl jestli jste i vy takto vytížena nebo komentujete věc o které víte jen tak teoreticky a prakticky jste si ji nevyzkoušela, nebo jestli to také odhazujete pořád dokola, pak by jste musela být asi člověk, který se v práci moc nehuntuje a odhazování sněhu má jako koníčka.

  2. PN (16.02.2009 - 18:48) odpovědět IP: 88.146.167.56

    Zdravím, co se týče uklidu obce, tak mohu jen souhlasit, spokojený rozhodně nejsem!!! Ve fotodokumentaci je vyfocena i naše ulice ve vsi a i když chápu že je tam málo zatravněné plochy ( volného prostranství), kam by šel sníh nahrnout, tak i v tomto případě jde věc řešit lépe a nenechávat hromádky před vězdy do garáží a nebo na parkovištích. Tím se nic neřeší, průjezdnost se nezlepší a jen není kam zaparkovat. Třeba o tomto víkendu nebylo toho sněhu až tak moc, ale i tak kdybych neměl auto s pohonem 4×4, tak bych nezaparkoval!!! No a to stav bývá i dosti horší, v tomto případě mám pak místo parkovacího místa horu sněhu, přes kterou nejde vidět ani plot ( pak tedy jakékoli parkování odpadá ) a když už to jistému pracovníkovi nejde na tuto hromadu nahrnout, tak mi to prostě nechá jako zátaras před vstupní bránou do dvora ( a asi si řekne občane starej se sám ), já tam nejsem bohužel každý den a tak než dojedu to zbývá na dvě důchodkyně a když to uklidit svými silami nedovedou, tak to bohužel krs tohoto nezodpovědného pracovníka musejí pracně přelézat, což by se už vůbec nemělo stávat!!! Prostě na jiných místech kde mají toho sněhu i více to jde uklidit a tak nevím proč zrovna u nás ne??? No závěrem bych chtěl říct, že není důležitý počet sil a rychlost kterou se proženou přes obec, v rychlosti to totiž až tak být nemusí, ale chce to u práce i uvažovat!!!

  3. M.H. (16.02.2009 - 18:58) odpovědět IP: 94.74.218.165

    Ještě dnes v poledních hodinách byl povrch místní komunikace u prodejny “potraviny Pajer” tak hladký a neposypaný, že bylo nesporným “zážitkem” pozorovat několik zásobujících aut, jak se marně snaží dostat na hlavní silnici! To vše samozřejmě za mohutného hluku a smradu! Nesvědčí to zrovna o dobré práci lidí, kteří mají úklid sněhu a sjízdnost místních komunikací na starosti! O práci jejich nadřízených ani nemluvě!

  4. LJV (16.02.2009 - 20:21) odpovědět IP: 90.178.204.214

    Zdravim z konce sveta :)
    To jak vypadaji mistni komunikace a zvlaste ty na Hrube Vode tak je to des…….dnes ja 16.2.09 a pritomto pocasi odtud nejspis behem dvou dnu se svym malim osobnim autem ani neodjedu.Jsem opravdu velmi nespokojen s tim jak k tomuto problemu se snehem obec pristupuje.Vice se k tomu nema ani cenu vyjadrovat jelikoz se tu muzem vseci stavet na hlavu a stejne se nic dit nebude.Zaroven jsem zvedav kdy obec po zime zpravi i mistni komunikace,ktere jsou naprosto zlikvidovane od kamionu z lomu.Pocitam ze to bude tak jako minuly rok az nekdy po prazdninach skoro az na podzim.
    S pozdravem mistni mestsky pristehovalec :)

  5. DN (16.02.2009 - 21:01) odpovědět IP: 90.178.204.214

    Plně souhlasím se všemi názory. Je pravda, že na Hrubé Vodě je to s opravami cest, úklidem sněhu apod. nejhorší. Je to snad tím, že už na obecním úřadě nepracuje nikdo z této části obce? To se nikdo nedozví! Za pronájmy obecních pozemků se neplatí zrovna malé částky a zásobování ať si “cestu zpřístupní ” samo. Starší občané se stěží dostanou na hlavní cestu. Také obec asi už zapomněla, jak museli loňskou zimu (a to nebylo tolik sněhu jako letos) vyprošťovat auto, které vyváží zvony na tříděný odpad na Hrubé Vodě před restaurací pod Vráblem, které tu uvízlo ve sněhu. Je tu obec pro občany nebo občani pro obec???

  6. iTom (16.02.2009 - 22:19) odpovědět IP: 94.112.211.75

    Za Mariánské Údolí. Kolem sedmé slyším hrabat silnici. Vždy si říkám_ zase nasněžilo. Tak v tomto spokojenost. iTom Hrubá Voda a Mariánky.

  7. iTom (16.02.2009 - 22:25) odpovědět IP: 94.112.211.75

    Jinak Hrubá Voda KO! Jak píše_ MB, M.H, LJV a DN.

  8. Bubeníček (17.02.2009 - 6:24) odpovědět IP: 85.70.111.150

    Problém bych asi rozdělil - běžná údržba a mimořádná nadílka sněhu. Jaké mají úředníci obce “krizové plány” to nevím, na tuto otázku a hlavně pak realizaci by měla odpovědět paní tajemnice - pro zjednodušení - je ve funkci “ředitele” podniku, má pod sebou vedoucí odborů “náměstky”, vedoucí oddělení a pracovníky. Osobně musím konstatovat, že konkretně v MÚ jezdí odhrnovače a sypače po silnicích a chodnících již od nočních hodin, stejně tak i mnozí občané si od časných hodin sníh uklízí od “přilehlých” chodníků. Protože se však sníh neodváží, nebo jenom sporadicky, vznikají bariéry, těžko se odváží popelnice. Problémy způsobují i parkující vozidla. Řešení? Na posledním zasedání ZO požadovala paní tajemnice schválení zvýšení počtu pracovníků - brigádníků - nezaměstnaných - na 15 osob a bylo ji vyhověno. Náklady by měly být hrazeny z dotací. Kolik nezaměstnaných takto “dnes pracuje” není zatím veřejně známo, na http://www.hlubocky.cz nejsou informace žádné. Zda zajistila paní tajemnice (resp. její podřízení) smluvně výpomoci mechanizacemi od jiných subjektů (vč. odvozu sněhu) to také nevíme, ale podle reakcí občanů asi nikoliv a nebo smluvně ano, prakticky nikoliv. Sněží skoro nepřetržitě od konce minulého týdne. Obec má v úmyslu budovat další lokalitu na stavbu 40 rodinných domků v MÚ- opět silnice, chodníky. Doufám, že součástí tohoto plánu je také řešení odpadů, údržby, dopravní obslužnosti a pod. Leopold Bubeníček

  9. nespokojená (17.02.2009 - 7:58) odpovědět IP: 77.48.27.78

    Nejde ani tak o to, kolik sněhu napadne, jde o to, že pracovníci,kteří rozdělují práci u tohoto rozdělování neuvažují. Proč už třetí den vidím pracovnici OÚ s hrablem uklízet parkoviště tohoto úřadu? To má přece dělat traktor s radlicí. A to že u práce neuvažují i někteří pracovníci co prohrnují sníh stroji, to je beze sporu. Proč je nahrnutá hromada sněhu na plotě Lesní správy. Tento sníh posléze roztaje a občané se brodí v břečce!
    S úklidem nejsem spokojena a jsem ráda za toto téma, díky za něj!

  10. Milan Bosák (17.02.2009 - 11:02) odpovědět IP: 90.178.204.214

    Už vím, proč mají ve Velké Bystřici i vzorně uklizené chodníky :

    http://www.youtube.com/watch?v=0xRyIWGREvI

    Bylo by dobré, kdyby si naše obec takového “pomocníka” také pořídila.

    1. DN (20.02.2009 - 8:49) odpovědět IP: 90.178.204.214

      Takového pomocníka obec má (jde jen o výměnu kartáče za radlici), ale bohužel na obci není nikdo, kdo by to zvládl vyměnit a používat. Kartáč byl součástí zeleného traktůrku, který odhrnuje sníh většinou na chodnicích. Proč to obec kupuje, když to neumí použít.

    2. Dosoudil Miroslav (20.02.2009 - 12:28) odpovědět IP: 194.213.45.18

      Ani se jim ve Velké Bystřici nedivím, že mají pořádek na chodnících, když mají takového pomocníka. A mimo to jim závidím, že tam nemají podobné manipulátory s názory obyvatel, jací jsou v Hlubočkách. Reakce na jakýkoliv (tím více na podobný) článek může být jen:
      a) prokázat tvrzení b)řádně se všem, kteří nemají lhaní jako svůj kult, omluvit

      PS. Byl jsem ve VB dojednat možnost otestování stroje v našich podmínkách

      1. Josef Hrbek (20.02.2009 - 16:10) odpovědět IP: 88.146.150.236
        1. Kamil Schmied (20.02.2009 - 16:55) odpovědět IP: 77.48.27.78

          Tak to je mašinka, super věc, to tak mít u nás v obci. Snad to kompetentní lidi zaujalo a budou o tom přemýšlet.
          S pozdravem
          Kamil Schmied

          1. Josef Hrbek (20.02.2009 - 17:43) odpovědět IP: 88.146.150.236
      2. Milan Bosák (20.02.2009 - 22:08) odpovědět IP: 90.178.204.214

        Dobrý den.

        Manipulátory ???
        Vážený pane doktore, dostal se mi k rukám Váš e-mail cituji:

        „ Až mi někdo v Bystřici ukáže mašinu, která je v Bosákově montáži, tak smeknu, jinak :
        Dokud nebude možno zajistit na webu hlubocky.eu zveřejňování pravdivých informací, žádám o uvedení mimo provoz s odůvodněním, že je to důsledek uveřehjněného klipu pana Bosáka. Jestli chce někdo jenom rozdmýchávat vášně uveřejňováním lživých informací, ať se spojí s těmi zastupiteli, kteří to mají v krvi. A nechť takovéto věci uveřejňuje na hombok.cz, tam to jistě uvítají.

        V Bystřici jsem se chtěl domluvit na odzkoušení stroje v našich podmínkách, a vypadal jsem jako blbec - cože to vlastně chci; mají jeden starší traktor John Deer, chtějí obnovit a zajímají se naopak o naše zkušenosti s technikou na zimní údržbu“ – konec citátu.

        Na základě tohoto Vašeho vyjádření, jsem se také rozjel do Velké Bystřice a zjistil jsem, že stroj z videa vlastní, jeden z obyvatelů tohoto města. Je pravdou a to nepopírám, že jsem se domníval, že se jedná o majetek města Velká Bystřice, nicméně to není podstatné.
        Video jsem hledal na základě toho, že jsem stroj viděl na vlastní oči, ani jsem nevěděl, že něco takového existuje. Chtěl jsem poukázat na skutečnost, že jde lépe řešit problém neošetřených, či nedostatečně ošetřených chodníků.

        Z informací od pracovníka, který dříve pracoval na OÚ Hlubočky, jsem se také dozvěděl, že „metací kartáč na sníh“ již obec Hlubočky vlastní. Nevím, zda-li se tato informace zakládá na pravdě, ale nemám důvod uvedenému nevěřit. Dále potvrzeno DN (20.02.2009 - 8:49).
        Budu rád, když mi tuto informaci potvrdíte, nebo vyvrátíte.

        Napadáte mne, že manipuluju s lidmi, POUZE JSEM UPOZORNIL NA SKUTEČNOST, ŽE JDE NĚCO DĚLAT LÉPE, RYCHLEJI, LEVNĚJI … Je úplně jedno, kde jsem stroj viděl, hlavní je přece upozornit na možnost jiného (lepšího) technologického postupu, jak sníh z chodníků odklízet. O nic jiného přece nejde. Lidé z Hluboček VB projíždějí a sami si o úklidu sněhu udělají názor a nemusí to být jen VB, můžou úklid sněhu v naší obci přece porovnat s úklidem sněhu v jakékoli jiné obci, či jiném městě.

        Ve skutečnosti jsem se dotkl velmi palčivého problému o čemž svědčí reakce všech, kteří se již vyjádřili. Neměla by se obec raději zabývat převážně negativními reakcemi občanů Hluboček a řešit je ???

        Dle mého názoru, je výše uvedený klip, jen zástupným důvodem toho, jak občany UMLČET. Lidé této obce nejsou „slepé ovce“ a dávají svůj nesouhlas v tomto případě s úklidem sněhu (kvalitou odváděné práce) veřejně najevo. A když občany umlčíte, Bosáka použijete, jako obětního beránka … také řešení.

        Nevím z jakého důvodu tak zatrpkle smýšlíte o webu http://www.hombok.cz S některými skutečnostmi osobně na uvedeném webu nesouhlasím, ale to neznamená, že tento web odsuzuji. Např. paní Zetková má vskutku velmi pěkné články. Jsem rád, že výše uvedený web funguje.

        Jako starosta naší obce, by jste dle mého názoru měl být „nad věcí“, tj. vše řešit s určitým nadhledem nad jakoukoli situací. Nicméně se domnívám, že tomu tak není a např. Vaši reakci na toto téma (video) řešíte velmi emotivně, dále se domnívám, že je ve Vašem vyjádření zůstatek problému (emocí), který jsem s Vámi nedávno řešil … dále nebudu rozvádět. Pokud si pozorně přečtete reakce všech, kteří reagovali na vložené video, uvidíte, že reakce všech jsou KLADNÉ, viz pan Kamil Schmied, pan Josef Hrbek, oba pánové mají velice rozumné a věcné reakce a to na jakékoli téma. Nikdo obec nenapadl, že stroj jinde mají a u nás není. Pouze vyjádřili souhlas s mým názorem, že by bylo dobré, kdyby
        obec takový, či podobný stroj vlastnila.

        I když mne napadáte, jsem opravdu rád, za Vaši reakci, jediné co mne mrzí je to, že jste mne nekontaktoval a nesdělil mi osobně, obsah Vašeho výše uvedeného dopisu, který jste rozeslal na „všechny strany“ Ujišťuji Vás, že se v žádném případe nesnažím „rozdmýchávat vášně“, ale snažím se poukázat na problém, který bezesporu obec Hlubočky má, tj. kvalita odváděných služeb (úklid sněhu).

        Přeji Vám příjemný den.

        S přátelským pozdravem
        Milan Bosák

        PS. Prosím všechny, kteří již reagovali, aby se v případě mé manipulace se svou osobou ozvali (napsali reakci k tomuto tématu), děkuji.

        1. (21.02.2009 - 10:01) odpovědět IP: 88.100.233.238

          Ve všem s Vámi souhlasím. Je asi lepší někoho napadnout, že manipuluje veřejným míněním, než něco začít dělat. Asi jste se dotknul ega některých vedoucích činitelů našeho obecního úřadu. Je však důležité jim občas připomenout proč tam jsou.
          Přeji hezký den.

  11. VBK (17.02.2009 - 18:39) odpovědět IP: 77.48.27.78

    Dobrý den,
    dnes jsem pouze projížďěla obcí Hlubočky a můžu vám zodpovědně říct, že jsem se opravdu nestačila divit. Na autobusové zastávce “U obuvi” se nějaký neuvěřitelně chytrý člověk snažil “odhrnout” sníh ze zastávky “bobíkem” a málem přitom naboural auta… ale to jen tak okrajově.
    Co mi připadá naprosto neuvěřitelné je, že v tomto tisíciletí může cesta vypadat tak, jako v Hlubočkách. Na silnici je silná vrstva uježděného, uhlazeného sněhu. Ani náznak jakéhokoliv posypu. Nemyslím si, že by solení prospívalo jak vozovce, tak autům, ale naopak si myslím, že by se obec mohla postarat aspoň o to, aby cesta byla posypána kamínky.
    Situace je, dle mého názoru, velice vážná. Jak už tu bylo několikrát zmíněno, může dojík k úrazům, ale i k velkým škodám na majetku (nabouraná auta). Samozřejmě řidiči musí přizpůsobit jízdu, ale je nutné jezdil po ledu???
    Určitě by bylo dobré, kdyby se zodpovědná osoba Hluboček vyjádřila, jak tuto situaci budou řešit. A samozřejmě následně jak budou řešit neuvěřitelné díry ve vozovce pod hračkářstvím Mihaj.
    Děkuji

    1. Radovan Güntner (18.11.2010 - 22:10) odpovědět IP: 85.70.117.20

      Chytrá paní…třeba někdy příště na té autobusové zastávce ten led nechám a až k nám přijedete autobusem, budete chtít vystoupit,uklouznete a narazíte si Vaši ctěnou zadnici,tak si na mne zajisté vzpomenete….mimochodem silnice která prochází obcí,není obecní,takže své připomínky příště směřujte Správu a údržbu silnic…

  12. PL (18.02.2009 - 11:05) odpovědět IP: 88.103.122.150

    nejsem spokojena! když vidím jak nesystematicky a nedbale je sníh odlízen

    jak píše VBK bylo by zajímavé kdyby se vyjádřil někdo z obce ale to chceme asi moc

  13. Milan Bosák (18.02.2009 - 18:09) odpovědět IP: 90.178.204.214
  14. ITom (18.02.2009 - 21:14) odpovědět IP: 88.208.118.63

    Ahoj, mohl bych použít na mé stránky http://hlubocky.majestat.cz tvé video? díky za info..iTom

  15. Milan Bosák (19.02.2009 - 5:36) odpovědět IP: 90.178.204.214

    Ahoj,

    videa z YOUTUBE jsou volně šířitelná. Uživatel při nahrávání
    na tento web už předem souhlasí s použitím těchto videií,
    např. i na jiných webových stránkách…nevidím v tom problém.

    Pokud chceš použít i mé foto http://hlubocky.rajce.idnes.cz/
    také v tom nevidím problém, máš můj souhlas.

    Měj se

  16. (19.02.2009 - 17:15) odpovědět IP: 88.100.233.238

    Zřejmě by to chtělo vyměnit řidiče traktoru, který provádí úklid sněhu. Za tak mizerně provedenou práci bych mu nedal ani korunu. V dnešní době, kdy není práce, by se jistě našel někdo, kdo by si jí více vážil. Poukazuji tímto na údržbu ulice Nepřívazká (Čs.armády). Zde jezdí traktor s pluhem pouze středem silnice. Ta je nyní zúžena tak, že auto sice projede, ale nesmí se potkat s druhým. Asi je to problém zajet s pluhem víc ke kraji. Nyní s bariérami sněhu, které cestu lemují, pohne jen těžká technika. Musíme doufat, že jaro přijde brzy a uklidí tu sněhovou nadílku místo pracovníků naší obce.

    1. DN (20.02.2009 - 9:07) odpovědět IP: 90.178.204.214

      Musím Vám dát za pravdu, měli by vyměnit i řidiče oranžové multikáry. Pokud je řidič schopen nahrnout radlicí hromadu sněhu přímo ke dveřím, tak tam takový řidič nemá co dělat. Je to katastrofa. Ale máme smůlu, protože i když si jdeme stěžovat, tak s tím obec nic nedělá. Bylo by opravdu na místě, kdyby se někdo z obce vyjádřil.

      1. (20.02.2009 - 16:20) odpovědět IP: 88.100.233.238

        Nevěřím tomu, že se najde někdo z obce, kdo se k tomuto vyjádří. Odpovědní vedoucí zřejmě raději strkají hlavy do písku (do sněhu) aby nic neviděli. Proč si dělat na svých dobře placených postech nějaké problémy. Kolem jejich domů je jistě dobře uklizeno.

        1. bohouš (20.02.2009 - 21:51) odpovědět IP: 88.146.150.2

          Možná by se měli dívat na TN, jak se uklízí ve Vsetíně, a nejen před MěÚ, když je kalamita.

          1. michal (23.02.2009 - 14:02) odpovědět IP: 90.183.75.76

            Dobrý den, Bohouši,
            zajímalo by mě, jak se odklízí sníh na Vsetíně? Neviděl jsem tu reportáž z TN, ale bydlím na Vsetíně, a můžu říct, že se tu sníh odklízí neustále, ale je to zbytečné, sype a sype už téměř nepřetržitě 14 dní a nejspíš ještě bude. A máme tu tak metr sněhu i v centru a už to neřešíme, prostě do práce vyjíždíme o hodinu dřív než jindy a modlíme se, abychom dojeli, nebo jdeme pěšky. Upřímně-kromě pár poznámek že už by to mohlo přestat, sníh ani jeho odklízení neřešíme, spíš si říkáme, kam půjdeme na běžky. V Olomouci a okolí jsem byl tuto sobotu a myslím, že Vám všem můžeme jen tiše závidět. Nás jen děsí představa jak to tady roztaje…

          2. bohouš (23.02.2009 - 20:30) odpovědět IP: 88.146.150.2

            Uklízí všichni, v čele se starostkou (nebo máte primátorku ?). Zdravím Vsetín i Valašsko !

          3. michal (24.02.2009 - 13:24) odpovědět IP: 90.183.75.76

            Dobrý den,
            tak to jsem rád, že reportáž byla tedy podle všeho pravdivá, sníh se tu opravdu neustále odklízí celý den od brzkých ranních hodin. Jestli odklízí i paní starostka, to nevím, ale ono nám vlastně nezbývá nic jiného. Dnes přestalo sněžit a taje a taje. Teď je spíš problém projít město suchou nohou, ale co už. Tak hodně zdaru a zdravím z Valašska.

  17. Milan Bosák (19.02.2009 - 18:08) odpovědět IP: 90.178.204.214

    Vážení čtenáři,

    všem, kteří se k tomuto tématu doposud vyjádřili, mnohokrát děkuji.
    Jsem velmi rád, že dáváte svůj názor najevo (ať kladný, či záporný).
    Všechny ty, kteří si dále tento článek přečtou, opětovně žádám
    o alespoň krátkou reakci.

    Hlavním úkolem této ankety je zjistit, jak jsou
    občané naší obce spokojeni s úklidem sněhu.

    Pokud nebudeme reagovat (kladně x záporně)
    obec nebude mít od nás občanů žádný podnět,
    např. pro případné zkvalitnění služeb.

    S přátelským pozdravem

    Milan Bosák

    1. Pavel Kucka (17.11.2010 - 17:56) odpovědět IP: 85.70.109.84

      Vaše komentáře k úklidu sněhu jsou dost svérázné, zkuste si to pane Bosák a o pravdě raději nemluvte sám ji nikdy nepoužíváte

  18. Nešporová (20.02.2009 - 6:53) odpovědět IP: 88.146.167.56

    Ulička POD SRÁNÍ asi nepatří některé dny k obci Hlubočky, protože třeba ve středu zde vůbec neprojelo odhrnovací vozidlo a zůstalo to jen na občanech, kteří ve spoustě případů nejsou schopni tento úklid provádět. Pokud ale toto vozidlo navštíví uličku, tak svoji práci provede tak, že dokončeni ve většině částí je stejně zase na občanech. Pracovník si plete chodník a hlavně vjezdy a parkoviště s úložnou zhrnutého snihu!

  19. Nešporová (20.02.2009 - 7:05) odpovědět IP: 88.146.167.56

    Ještě jsem zapoměla dodat, že chodník od naší uličky k zastávce vlaku připomínal včera spíše brouzdaliště, tudíž jsem musela jít mimo tento chodník, který pak strácí svůj smysl. Pravděpodobně byl posolen, ale jen toto nestačí, málo kdo chodí v gumácích!

  20. Josef Hrbek (20.02.2009 - 15:50) odpovědět IP: 88.146.150.236
    1. Milan Bosák (22.02.2009 - 21:25) odpovědět IP: 90.178.204.214

      Nohavica, to je moje “krevní skupina”, díky za něj :-)
      http://www.youtube.com/watch?v=QrLbEdfPRo4&feature=related

      a ještě H. Zagorová … také pěkná písnička
      http://www.youtube.com/watch?v=J6-XLilB_jI&feature=related

  21. PN (22.02.2009 - 20:42) odpovědět IP: 88.146.167.56

    PRO PANA STAROSTU ( nejen )
    Po reakci pana starosty jsem trochu rozčarován! Čekal jsem, že bude řešit problém se svými podřízenými a ne, že tady bude řešit Milana Bosáka, který konečně veřejně napsal to co si jiní již dlouho myslí. Můj osobní názor je ten, že by jste se měl nasměrovat jiným směrem, aby se už konečně něco změnilo. Třeba u nás v ulici POD STRÁNÍ, která zde byla již zmiňována se od středy až do dnes nikdo z úklidové čety ani neprojel, natož aby se tam něco uklízelo!!!!! Uvažuji nad tímto - to máme za trest, že píšeme veřejně co si myslíme? Pane starosto, když to nedokáží jiní tak aspoň vy zařidte prosím průjezdnost a možnost parkování a to nejen v této ulici! A k předchozímu chci ještě dodat, v naší vesnici tímto směrem manipulace neprobíhá, není totiž nutná, mám za to, že na toto mají již všichni svůj názor udělaný, protože to není prní zimu.

    1. bohouš (23.02.2009 - 10:51) odpovědět IP: 88.146.150.2

      Myslím, že největší manipulátor v obci je právě pan starosta, to jsem pochopil i z této diskuse.

  22. Milan Bosák (22.02.2009 - 23:14) odpovědět IP: 90.178.204.214

    Ať si o mě někteří nemyslí, že jsem „notorický stěžovatel“, či manipulátor :

    Dnes, 22. 02. 2009 ve 23:05 hod. přijel traktor OÚ Hlubočky a během 2 min.
    odhrnul EXCELENTNĚ sníh z příjezdové, místní komunikace na Hrubé Vodě u Vráblu.
    Nevím kdo traktor řídil, ale díval jsem se na jeho práci a SMEKÁM. Takové lidi naše obec potřebuje! Práce byla odvedena rychle a VELMI SVĚDOMITĚ.

    Tímto přidávám do diskuse kladné hodnocení a zároveň se ptám, proč to jednou jde a podruhé (když slouží jiný pracovník) to nejde?

  23. iTom (24.02.2009 - 21:37) odpovědět IP: 78.102.108.205

    Děkuji..o)

  24. PN (25.02.2009 - 22:19) odpovědět IP: 88.146.167.56

    Zdravím, nějakou chvilku jsem tu nebyl a od posledně musím podotknou, že co vím se na pár místech situace zlepšila, nicméně ke spokojenosti většiny toho pořád chybí moc!!! A navíc jsem zjistil, že to jde i s naší technikou, jen si to musí občan ohlídat a profesionálovi poradit, pak v tom není problém i na jiných místech. Ještě by mě zajímala odpověď na otázku kterou obdržel i danný pracovník z obce, a to jestli je takový problém sníh z míst kde není možné jeho skladování, třeba na travníku jej odvézt??? Podotýkám, že ve stejný den byl odvážen z Mar. údolí, i když ne pracovníky obce.

  25. PN (25.02.2009 - 22:22) odpovědět IP: 88.146.167.56

    Ještě jse zapomněl, v naší ulici tento týden 3x uvízli popeláři, to jen pro potvrzení kvality uklidu.

  26. Bubeníček (26.02.2009 - 6:10) odpovědět IP: 85.70.111.150

    Úklid sněhu se opravdu rozběhl ve velkém stylu, používá se mechanizace i jiných firem. Zda je to díky přípomínkám občanů na tomto webu, nebo na základě zpracovaného, a zastupiteli odsouhlaseného, plánu zimní údržby se možná někdy dozvíme. A opět maličkost - kdyby tento schválený plán byl uveřejněn na webu Obecního Úřadu Hlubočky vč. jeho grafické podoby, asi by odpadlo mnoho zbytečných komentářů. Nemusí tam být pořád, stačilo by, aby jej zodpovědný pracovník obce vyvěsil na začátku této diskuze a na jaře jej opět odstranil, když již nechtějí reagovat. Ale tak je s mnohým dalším - klikněte si na http://www.hlubocky.cz vlevo na záložku INFORMACE, a dále na p r a k t i c k é informace z odboru správního nebo sociálního. Nic - žádné praktické informace neexistují, ale možná někdy budou. Ale toto patří již do jiné diskuze, připravím článek a osobně bych navrhl diskuzi k tématu SNÍH ukončit. Děkuji za příspěvky. Leopold Bubeníček

    1. Josef Hrbek (21.12.2010 - 18:22) odpovědět IP: 109.36.172.239

      Na http://www.ct24.cz sleduji, jak ČR zapadla sněhem…., jak to ale se sněhem vypadaná v obci Hlubočky, občané? .

      Díky.

      Josef Hrbek

      1. zetková (23.12.2010 - 12:38) odpovědět IP: 88.146.150.2

        Nebudu se vyjadřovat k letošnímu úklid sněhu, zima nakonec teprve začala a uvidíme, jak bude pokračovat - jak zima, tak zimní úklid. Akorát mi vadí dva roky staré komentáře. Nedá se s tím něco dělat ? Listovala jsem jimi a je to dost nepřehledné - co je letos, co bylo vloni a eventuelně předloni. Jediný aktuální dotaz je od p. Hrbka. Díky - Zetková

  27. Milan Bosák (01.03.2009 - 23:26) odpovědět IP: 90.178.204.214
  28. Milan Bosák (26.03.2009 - 20:28) odpovědět IP: 90.178.204.214

Zanechte komentář

Jméno - vyžadováno

E-mail (nebude zveřejněn) - vyžadováno


Přečtěte si nejprve pravidla pro fungování webu www.hlubocky.eu
Vulgarity, urážky, nadávky, spam apod. budou automaticky nebo následně smazány.