Je Klement Gottwald stále čestným občanem Hluboček?

Publikováno 12. 08. 2008 v rubrice Co se děje v obci, Z historie obce « zpět « úvod

Gottwald a StalinKlement Gottwald - “první dělnický prezident” Československé republiky v letech 1948 až 1953 a hlavní stratég komunistického puče v únoru 1948. Nese největší odpovědnost za nezákonnosti a policejní a justiční teror na konci 40. a začátku 50. let. V roce 1948 se stal čestným občanem mnoha  měst a obcí.

V Hlubočkách k tomu došlo v listopadu 1948, kdy byl Gottwald navržen tehdejším předsedou místního národního výboru Františkem Šťastným u příležitosti Gottwaldových dvaapadesátých narozenin. Jeho návrh byl tehdy jednohlasně schválen. Toto usnesení však nebylo dosud revokováno a Klement Gottwald je čestným občanem naší obce dodnes.

Dnes nám Zákon o obcích č. 128/ 2000 Sb. z 12. listopadu 2000 říká, že titul Čestné občanství  může být udělen občanovi, který se vyjímečným způsobem podílí nebo podílel na propagaci a rozvoji obce, ale i státu. Čestné občanství lze ale také udělit cizincům, a to kupříkladu při ocenění rozvoje partnerských vztahů. Tento titul uděluje a odjímá obec na základě rozhodnutí zastupitelstva.

Mnohá zastupitelstva čestné občanství Klementu Gottwaldovi odňala. Například ve Valašském Meziříčí o tom bylo rozhodnuto v září tohoto roku, zastupitelé ve Vyškově mu ho odebrali vloni.

Zastupitelstvo obce Hlubočky by se mělo případným vyškrtnutím Klementa Gottwalda ze seznamu čestných občanů Hluboček zabývat na základě návrhu zastupitele za SMNK Josefa Hrbka. Je však nutné přepisovat dějiny?

Petr Kupka

Přečtěte si také: Gottwald už není čestným občanem Hluboček

Rubrika: Co se děje v obci, Z historie obce | Téma:  
Možnosti sdílení: Více |

Komentáře k článku (45)

  1. Leopold Bubeníček (13.08.2008 - 5:26) odpovědět IP: 85.70.111.150

    Dějiny nelze přepisovat. Tituly, vyznamenání, ocenění a pod. lze jednak udělovat, ale na druhé straně i odnímat. Pokud tento člověk, jako nejvyšší představitel státu, organizoval či se spolupodílel na perzekuci vlastních občanů, nezaslouží si žádná občanská ocenění.

  2. Jindřich Stróhal (29.08.2008 - 13:29) odpovědět IP: 88.103.252.35

    Vážení, soudruh Gottvald je stále významnou postavou dějin naší země a my, obyvatelé Hluboček, můžeme být hrdí, že je zároveň naším čestným spoluobčanem. Nevytlačujme ze svých myslí a srdcí naši kolektivní minulost. Myšlenky dělnictva jsou živé i dnes a obzvlášť v Hlubočkách. Vive Gottvald, vive révolution!

    1. Josef Brósil (01.09.2008 - 15:01) odpovědět IP: 88.103.252.35

      Velmi Vám děkuji za Váš komentář a plně s Vámi souhlasím, ke škodě minulosti naší obce nemáme dosud pomník tohoto velkého státníka. Mne osobně to velmi mrzí.

      1. Josef Hrbek (01.09.2008 - 17:08) odpovědět IP: 88.146.150.236

        Zdravím Rudé spoluobčany, už jsem myslel, že se této diskuze nezúčastní!!!

        Zákon 128/2000 Sb. , Zákon o obcích v §36 (1) praví: “Obec může udělit fyzickým osobám, které se významnou měrou zasloužily zejména o rozvoj obce, čestné občanství obce. ”

        Tvrdím, že Gottwald - stejně jako Masaryk, Beneš, Hácha, Zápotocký, Novotný, Svoboda, Husák, Havel a Klaus - neudělal pro rozvoj Obce Hlubočky vůbec nic….

        Jediný známý historický důvod, proč bylo Klémovi čestné občanství Hluboček uděleno, byly jeho “kulaté” 52. narozeniny;
        tak je to aspoň uvedeno v Usnesení Zastupitelstva Obce Hlubočky z listopadu r. 1948 a to je, myslím, pro udělení čestného občanství dost málo, ne?
        Naopak, pro odebrání tohoto čestného občanství bych našel pádných důvodů mnohem víc!

  3. Jindřich Stróhal (02.09.2008 - 10:14) odpovědět IP: 88.103.252.35

    Dle mého názoru plně postačuje již samotná existence tak monumentální postavy, kterou Gottwald byl. Jistě, máte pravdu, pro rozvoj naší obce neučinil nic zásadního. Snad jen to, že podporoval dělnickou třídu a tím pádem vtiskl lesk i naší obci, kde většina tehdejších obyvatel pracovala v Moravii. Je škoda, že po něm soudruzi nepojmenovali již tehdy nějaký výkonný typ sporáku (nebo něco podobného), mohla to být větší pocta než čestné občanství. Komu čest - tomu čest.

  4. Josef Hrbek (02.09.2008 - 23:24) odpovědět IP: 77.48.27.78

    Tak to potom jo…..
    Děkuji za názor.

    Josef Hrbek

    1. Jindřich Stróhal (10.09.2008 - 14:01) odpovědět IP: 88.103.252.35

      Dobrý den
      promiňte, že reaguji později, než jsem chtěl. Těší mě, že se mnou souhlasíte, přeji Vám příjemné babí léto. Jak už říkal starý dobrý soudruh MAO: “Na konci nekonečné hry čeká přátelství”.

      1. Josef Hrbek (11.09.2008 - 20:46) odpovědět IP: 77.48.27.78

        Nesouhlasím, Jindřichu…!!

        Josef Hrbek

  5. Josef Hrbek (12.09.2008 - 21:55) odpovědět IP: 77.48.27.78

    Návrh na udělení čestného občanství obce Hluboček Klementu Gottwaldovi
    byl schválen v úvodu 14. schůze rady MNV v Hlubočkách konané dne 18. 11.
    1948 (jednotlivé body zápisu ze schůze nebyly číslovány). Schůze MNV bylo
    přítomno 7 členů rady, kteří v úvodní formuli zápisu nejsou výslovně
    vyjmenováni (součástí zápisu není ani prezenční listina přítomných). Ze
    samotného zápisu (z diskusních příspěvků) ovšem vyplývá, že se schůze
    účastnili předseda MNV František Šťastný, člen rady MNV S. Andrusiów,
    pokladník MNV Vl. Běhal, bytový referent Josef Ďásek a zapisovatel Josef
    Pazdera (zbývající dva účastníci schůze nejsou v zápise jmenovitě uvedeni).

    Úvodní část zápisu týkající se schválení návrhu na udělení čestného
    občanství K. Gottwaldovi zní v doslovném znění následovně:

    “Zápis o 14. schůzi rady M.N.V. v Hlubočkách konané v obecním kanceláři
    dne 18. listopadu 1948 o 19. hod. za přítomnosti 7 členů rady MNV.
    Předseda M.N.V. Frant. Šťastný zahájil schůzi v 19.05 hod. přivítal
    přítomné členy a pravil, že byl nucen svolati mimořádnou schůzi M.N.V. ve
    které chce dáti návrh aby u příležitosti 52tých narozenin pres. rep.
    Klementa Gottwalda, byl jmenován pres. rep. Klement Gottwald čestným občanem
    zdejší obce. Tento návrh byl jednomyslně schválen.”

    Žádný jiný doklad o udělení čestného občanství K. Gottwaldovi se v
    písemnostech bývalého MNV v Hlubočkách, uložených v okresním archivu,
    nedochoval. Citovaný zápis se nachází v archivním fondu Místní národní výbor
    Hlubočky, inv. č. 1, Kniha zápisů ze schůzí rady MNV Hlubočky z let
    1946-1949.

    Z výše uvedeného vyplývá, že o čestném občanství pro Klementa Gottwalda nerozhodovalo tehdejší 24-ti členné Zastupitelstvo obce, jak jsem se domníval, nýbrž pouze 7 členů 8-mi členné Rady obce.

    Závěr:
    7 soudruhů se v Radě obce sešlo oslavovat 52. narozeniny Dělnického prezidenta a při té příležitosti ho udělalo Čestným občanem Obce Hlubočky.
    Navěky.

    K zamyšlení, že?

    Josef Hrbek

  6. Jaroslav M. (13.09.2008 - 19:38) odpovědět IP: 77.48.27.78

    Stróhale, ty odporný komunistický prase, kdyby ten tvuj Gottwald vládl ještě dnes, tak ani nevíš co je internet a tudíž bys ho nemoch používat k jeho obhajobě!!! Nad tím se taky zamysli!!!

    1. Leopold Bubeníček (16.09.2008 - 5:56) odpovědět IP: 85.70.111.150

      Pane Jaroslave, obecně máte pravdu, opravdu jsme z pozice vyspělého průmyslového státu stále klesali. Stejně tak chápu Váš hněv nad tím, že někdo může ještě dnes obhajovat Gottwalda, když se otvírají archivy a v televizi slyšíme a vidíme i očitá svědectví tehdejších obětí (a to i bývalých komunistů). Nicméně bych Vás chtěl požádat, abyste nepoužíval veřejně hrubých a urážlivých výrazů. Vím, že vzor můžete mít např. ve veřejných vývěskách některé strany, ale snažte se na internetu ovládnout. Děkuji Vám.
      Leopold Bubeníček - člen redakční rady

  7. Jindřich Stróhal (18.09.2008 - 8:57) odpovědět IP: 88.103.252.35

    Zdravím všechny účastníky debaty, bohužel nemám teď čas pružně reagovat, odjíždím do Číny, skončila tam právě druhá olympiáda a různé neziskovky organizují nábor dobrovolníků na úklid všeho toho bordelu, je to docela lukrativní akce, jen doufám, že při svém věku všechno zvládnu a zdraví vydrží. Jak jsem napsal již dříve: “Na konci nekonečné hry čeká přátelství”. A čeká i na Vás!!! Pokud máte pane Hrbku zájem o práci v Číně klidně mi napište a můžeme se domluvit, je vidět, že jste chytrý člověk a v životě se neztratíte, přeji Vám hodně zdaru a zdraví do dalších let, myslím si, že obec na Vás může být právem hrdá a taktéž zastupitelstvo. Bděte!!! Brósil

  8. Jindřich Stróhal (18.09.2008 - 14:48) odpovědět IP: 88.103.252.35

    Dobrý den
    tak se z toho stává úplný guláš! Žádám Vás pane Brósile, nepoužívejte v korespondenci mé jméno! Doufám, že se jednalo o pouhé překlepnutí. Nicméně s Vaším názorem souhlasím a pana Hrbka si vážím z hlediska jeho světonázoru. Stóhal

  9. Josef Brósil (18.09.2008 - 15:12) odpovědět IP: 88.103.252.35

    Soudruhu Stróhale
    přijměte mou omluvu, moc dobře víte, že to důležité jsem se naučil od Vás, teď jedu do Číny, popřejte mi štěstí a pozdravujte naše věrné. Brósil

  10. Jaroslav M. (22.09.2008 - 13:19) odpovědět IP: 90.183.75.76

    Dobrý den,
    pane Bubeníčku, omlouvám se za svůj nevhodný výraz, ale nemohl jsem jinak reagovat na to, co jsem zde četl. Nechci se vymlouvat, ale mnoho nechybělo a padl výraz daleko ostřejší. Teď mě však velice mrzí, že jsem se nechal vyprovokovat člověkem který, nyní již naprosto zřejmě, záměrně využívá této debaty a pod různými smyšlenými jmény jen provokuje naše občany. Copak snad záměna jména Brósil a Stróhal je jen čistě náhodná??? Ačkoli se zřejmě jedná o člověka vysoce inteligentního a vzdělaného, přeci jen by si mohl tyto komentáře odpustit. Mějte se pěkně.

  11. Karel Šiška (23.09.2008 - 7:47) odpovědět IP: 90.183.71.240

    Čestným občanem kterékoli obce, která respektuje demokratické hodnoty, by neměl být člověk, který reprezentoval jako nejvyšší představitel tento režim:

    V období komunistické diktatury v Československu, a to převážně v padesátých letech bylo, podle údajů zveřejněných Úřadem pro dokumentaci a vyšetřování zločinů komunismu,
    234 občanů popraveno
    374 lidí zastřeleno na západní hranici
    188 občanů zahynulo v elektrických drátech na západní hranici.
    Nejméně 9,000 - 10,000 lidí zahynulo v koncentrácích a vězeních.
    1,800 lidi zmizelo
    Okolo 600 lidí bylo zlikvidováno při zatčení a výsleších.
    240 000 občanů bylo odsouzeno z politických důvodů,
    300 000 jich bylo persekvováno v zaměstnání a studiu.
    V roce 1951 byly čs. hranice s Rakouskem a SRN obehnány drátěným zátarasem, do něhož byl puštěn elektrický proud o napětí 3000-5000V. V těchto drátech zahynulo 88 lidí. V roce 1952 byly kolem hranic položeny nášlapné miny.

  12. Jindřich Stróhal (25.09.2008 - 8:39) odpovědět IP: 88.103.252.35

    To všechno jsou jen čísla. Kdo dnes s odstupem času soudí faraony - stavitele pyramid? I pro ně lidé přinášeli oběti, důležitý je celek. Nebo jinak řečeno - celek, je víc, než suma jeho částí! Myslím si, že Gottwald by měl i nadále zůstat čestným občanem Hluboček. Doufám, že se do naší debaty opět brzo zapojí soudruh Brósil z Číny, snad i tam mají internet.
    Stróhal

    1. Pavel Přikryl (25.09.2008 - 9:41) odpovědět IP: 88.103.252.35

      Jste demagog a Vaše názory jsou nebezpečné!
      Přikryl

    2. Pavel (25.09.2008 - 12:51) odpovědět IP: 85.70.107.130

      to je ale šou tady

    3. Leopold Bubeníček (26.09.2008 - 5:16) odpovědět IP: 85.70.111.150

      Pouze malá poznámka soudruhu Stóhalovi - nejsem si vědom, že by nějaký faraon - stavitel pyramid - byl čestným občanem Obce Hlubočky
      Bubeníček

    4. Karel Šiška (06.10.2008 - 14:48) odpovědět IP: 90.183.71.240

      Každé to Vaše “pouze číslo” je jeden život, jeden lidský osud - od narození až do smrti. Zkuste najít aspoň tolik odvahy, abyste si stál za svým názorem také jako konkrétní člověk a ne jako anonym.

      1. Jindřich Stróhal (16.10.2008 - 11:08) odpovědět IP: 88.103.252.35

        Jakýpak anonym, vy neumíte číst?
        Stróhal

  13. Jaroslav M. (25.09.2008 - 13:25) odpovědět IP: 90.183.75.76

    Dobrý den,
    prosím toho, který se opět skryl pod pseudonymem Stróhal, aby se již nezúčastňoval této diskuze a tímto ji neznevažoval.

  14. Pavel Přikryl (25.09.2008 - 15:23) odpovědět IP: 88.103.252.35

    Nechápu, kdo je pan Stróhal (máte rozhodně pane zvláštní jméno). Vaše názory mají ráz demagogie, to jsem už psal. Nicméně, nechápu pana Jaroslava, protože podle počtu příspěvků a diskuse, jste tuhle mírně zábavnou show rozjel vy pane Stróhale. Na stránky místních novin jsem se dostal náhodou, nicméně debata má úroveň a je slušná, až na příspěvek pana Jaroslava - ten o těch prasatech. Myslím si, že K. G. vytvořil vcelku zrůdný politický režim a jako takový by měl být posuzován. V Hlubočkách nebydlím, nicméně někoho takového ja K. G. bych za čestného spoluobčana nechtěl.
    Přikryl

    1. Josef Hrbek (25.09.2008 - 17:00) odpovědět IP: 88.146.150.236

      Dobrý den.

      Když se začátkem devadesátých let měnily v Mariánském Údolí názvy ulic, tj. Gottwaldova se změnila na Olomouckou, Vítězného Února na Letní a Antonína Zápotockého na Jabloňovou, žádnou obdobnou diskuzi soudruhů Brósila a Stróhala jsem nezaznamenal….

      PROČ?

      Jestli by tedy měl zůstat Klement Gottwald Čestným občanem Obce Hlubočky, PROČ jsme mu vzali největší ulici v Obci Hlubočky?

      A jestli byl “Vítězný Únor” ten zlom, na který všichni soudruzi a pracující lid čekali, PROČ tak není nadále zvána nejdelší ulice v Mariánském Údolí?

      Tonda Zápotocký byl v letech 1939-1945 “bachařem” či “kápem” v koncentračním táboře Bocov. Po skončení druhé světové války požádalo Holandsko o jeho vydání pro podezření ze spoluúčasti na smrti několika holandských vězňů. Zápotocký do Holandska nikdy vydán nebyl.
      V Obci Hlubočky se změnil název ulice z Antonína Zápotockého na Jabloňovou….

      PROČ?

      Jestli jdeme špatným směrem, soudruzi Brósile a Stróhale, PROČ jste nekřičeli již počátkem devadesátých let?

      A jestli jdeme správným směrem, PROČ ty “obstrukce”??

      Děkuji za názory.

      Josef Hrbek

  15. Strohal (26.09.2008 - 10:58) odpovědět IP: 158.194.46.73

    Ptáte se správně, pane Hrbku. PROČ!
    Neumím Vám odpovědět. snad proto, že jsme měli strach. S těmi ulicemi máte pravdu. Je to škoda a dějiny píší vítězové. A je škoda, že kupříkladu Ramses III není čestným občanem Hluboček. Ptám se PROČ pane Bubeníčku? Myslím si, že naše společnost pane Hrbku jde nějakým směrem, myslím si, že určitě lepším než v letech padesátých. Aspoň doufám.
    Stróhal

    1. Josef Hrbek (26.09.2008 - 18:13) odpovědět IP: 88.146.150.236

      Soudruhu Stróhale, tak teď jsem se ztratil úplně…, Ramses III., říkáte…, hmm..

      No nic.

      Přeji Vám krásný zbytek života!!

      Josef Hrbek

    2. Bubeníček (28.09.2008 - 8:24) odpovědět IP: 88.102.11.243

      Soudruhu Stróhale, ani Ramses III, ani Amenhotep III nebo Thutmose III pro Obec Hlubočky nic osobně neudělali, ani v té době udělat nemohli. A věřím, že nebudete mít již nikdy příležitost navrhnout za čestnou občanku třeba soudružku Ludmilu Brožovou-Polednovou za přímou účast na justiční vraždě Milady Horákové. Bubeníček

  16. Josef Hrbek (26.09.2008 - 18:33) odpovědět IP: 88.146.150.236
  17. Jindřich Stróhal (01.10.2008 - 17:33) odpovědět IP: 77.48.27.78

    Dobrý den přátelé, omlouvám se, že píšu s časovým odstupem, ale nebyl jsem několik dní v kontaktu s počítačem.
    Pane Bubeníčku, to byl jen příměr, jenom “jako”…
    Nicméně geometrické zákonitosti při stavbě pyramid, myslím, využíváme i v Hlubočkách. Takže, co takhle nějaká ta ulice, třeba v okolí MORAVIE - Ramsesova? Nebo rovnou čestné občanství? Říká se, že o některých věcech se nežertuje. No jo, ale o kterých?
    A pane Hrbku, vy jste vážně báječný člověk.
    Stróhal

  18. Josef Hrbek (02.10.2008 - 19:23) odpovědět IP: 77.48.27.78

    Děkuji za názor, soudruhu Stróhale!!

    Josef Hrbek

  19. Ladislav Kluska (11.10.2008 - 17:51) odpovědět IP: 88.146.136.117
    1. Jindřich Stróhal (16.10.2008 - 11:14) odpovědět IP: 88.103.252.35

      Dobrý den pane Ladislave, pak že K. Gottwald nic pro naši obec neudělal. A vida, oddlužení!
      Děkuji za Váš postřech. Myslím si, že už jen proto, by čestným občanem měl zůstat.
      Stróhal

  20. Eliška (15.10.2008 - 17:38) odpovědět IP: 90.183.75.76

    Dobrý den,
    musím se zapojit do vaší diskuze, která je velmi zajímavá. Nejsem sice občankou Hluboček, ale velmi dobře je znám a nezbývá mi než souhlasit s panem Hrbkem. Velice si jeho názorů cením a obdivuji, že člověk takto inteligentní není už dávno výše, co se týče kariéry. Nicméně je pravdou, že by mi jeho milá přítomnost ve vaší hospůdce chyběla. Zdravím vás,pane Hrbku. Eliška

    1. Josef Hrbek (16.10.2008 - 2:53) odpovědět IP: 88.146.150.236

      Děkuji za názor.

      Josef Hrbek

  21. Jindřich Stróhal (16.10.2008 - 11:17) odpovědět IP: 88.103.252.35

    Jmenuji se Stróhal, pane Tenisto!

  22. Pravoslava Pětiletka Pšókalová (17.10.2008 - 12:16) odpovědět IP: 88.101.26.247

    Čest soudruzi.
    jsem strašně ráda, že právě na tomto místě potkávám dvě známá jména naší komunistické buňky, kterou jsem musela opustit, když se v šedesátých letech provalilo, že náš tatínek udal ty čtyři kulaky z Bystřice a soudruzi, pracující rolníci, nepochopili, že to bylo pro jejich dobro, zbavit se vykořisťovatelů v zemědělství, a udělali naší rodině ze života peklo. Naštěstí se karta obrací a naše komunistická myšlenka znovu nabírá na síle a já uvažuji, že bych se vrátila zpět k vám. V každém případě bych tě soudruhu Jindro chtěla poprosit o kontakt na soudruha Josefa. Chtěla bych si trochu přividělat ke svému skromnému patnácti tisícovému důchodu při úklidu socialistické Číny. V základní otázce, jestli ponechat soudruhovi Gottwaldovi čestné občaství, jsem zásadně pro. Jednalo by se pouze o blamáž, protože by mu odcizené čestné občanství stejně vrátili soudruzi, kteří se již brzy ujmou správy věcí veřejných nejen v Hlubočkách. Jenom si nejsem jistá, za jakou stranu budou kandidovat. V otázce, zda udělit čestné občanství Ramesovi II. nejsem rozhodnutá. Bylo by nutné prověřit, jestli se jednalo o dobrého soudruha.
    Se soudružským pozdravem čest práci, s. P. P. Pšókalová

  23. Jindřich Stróhal (17.10.2008 - 13:14) odpovědět IP: 88.103.252.35

    Soudružko Pšókalová ČEST!!!
    děkuji za Váš levověrný komentář, jste zjevně správná KOMUNARDBABA. Pokud chodíte do hospody k Potkánovi, můžeme se domluvit a já Vám poskytnu všechny kontakty, na Brósila i na Čínu. Budu tam třeba zítra mezi 17 a 19 hodinou, na stole Stráž Lidu, v klopě rudý karafiát a před sebou pivo. Jen doufám, že se nejedná o nějakou lest. Nechci skončit jako Jánošík! Budu tedy opatrný jako Lenin a lstivý jako Stalin. Mohu být i neviditelný jako socialistický blahobyt.
    Pozor na Tenisty a Bubeníky!
    Naviděnou

  24. Pravoslava Pětiletka Pšókalová (17.10.2008 - 18:28) odpovědět IP: 88.101.26.247

    Čest soudruhu Jindřichu.
    Jsem strašně ráda, že jsi se ozval. Tvá obezřetnost je namístě, avšak není se třeba vystavovat tak strašnému riziku. Zítra se mi schůzka naneštěstí nehodí, protože budu oslavovat se soudruhy naše velké volební vítězství. Tenisti, Bubenící a jistě i další již brzy budou znárodněni!
    Se soudružským pozdravem “Čest práci” P.P.Pšókalová

  25. Pravoslava Pětiletka Pšókalová (19.10.2008 - 17:36) odpovědět IP: 88.101.26.247

    Čest soudruzi.
    Jak jsem již avizovala, socialistická myšlenka vítězí a od socializmu ke komunismu, jak už nás učil soudruh Chruščev, je jen malý krůček. V tuto chvíli si myslím, že se debata o odejmutí čestného občanství soudruhu Gottwaldovi stala bezpředmětnou. Zdar diktatuře proletariátu, zdar všem uvědomělým dělníkům a rolníkům! Soudurhu Jindřichu, již se nebudeš muset se svými soudružskými názory skrývat. Vychází nám, sice jen oranžová záře, která však již brzy zrudne.
    Se soudružským podzravem “Čest práci” P.P.Pšókalová

  26. Ladik (21.10.2008 - 13:31) odpovědět IP: 90.183.75.76

    Navrhuji nebrat soudruhu Gottwaldovi čestné občanství, ale naopak je ještě dát panu Hrbkovi! Přidejte se kdo jste pro!

  27. Jindřich Stróhal (23.10.2008 - 16:15) odpovědět IP: 88.103.252.35

    Jsem pro všemi 20 prsty.

  28. jmenuji se Martin a mám Vás rád (24.10.2008 - 9:00) odpovědět IP: 85.70.107.130

    nyní je již nad míru jasné, že všichny óhalové, ósilové, ókalové, jejich děti a příbuzní, et cetera = osoba, ve světové komunikační síti, propojené počítači prostřednictvím již nejen telefonních linek, značně nevyzrálá, politicky řaditelná, tudíž svými názory zcela hloupá, nečekaně a vytrvale prokazující svou blbost, osoba schovávající se za monitor svého pécéčka, honibrk a pšouk - ale já se bavím :) a sám prokazuji svou zbabělost

  29. Josef Hrbek (24.10.2008 - 11:54) odpovědět IP: 88.146.150.236

    Tato debata se chýlí ke konci…

    Včera, tj. 23. října 2008 Zastupitelstvo Obce Hlubočky revokovalo rozhodnutí z listopadu 1948 a titul “Čestný Občan Obce Hlubočky” Klementu Gottwaldovi odebralo.

    Josef Hrbek

  30. Petr Plíska - admin (24.10.2008 - 15:08) odpovědět IP: 85.93.160.70

    Vzhledem k tomu, že zastupitelstvo v Hlubočkách čestné občanství Klementu Gottwaldovi již zrušilo, uzavíráme diskusi k tomuto článku. Vaše příspěvky a komentáře můžete posílat k novějšímu článku zde na hlubocky.eu na adrese: http://www.hlubocky.eu/gottwald-uz-neni-cestnym-obcanem-hlubocek/

Komentáře jsou uzavřeny.