Co se vlastně stalo na poště v Mariánském Údolí?

Publikováno 14. 04. 2011 v rubrice Názory občanů « zpět « úvod

Začalo to už asi v říjnu loňského roku. Po pracovních poradách bylo naší kolegyni Ivě Květové vyhrožováno panem vedoucím Andrýskem přeložením na poštu 9, což je hlavní pošta v Olomouci, Ladova 9 (v blízkosti gymnázia Hejčín).

Vchod do pošty v Mariánském ÚdolíTady byl uváděn důvod, neplnění aliančních partnerů, což je založení životní pojistky, založení účtu u Poštovní spořitelny, založení stavebního spoření a další. Jsou to nesplnitelné úkoly a je na ně kladen velký důraz. Kolegyně pracovala na poště celkem 15 let a z toho v Mariánském Údolí asi 7 let. Byla to velice oblíbená doručovatelka. Za její svědomitost, pravdomluvnost, skromnost a lidskost jsme jí měli všichni moc rádi.

Koncem října podala výpověď. Mrzelo nás, že odešla, ale teď všichni víme, že jediná z nás udělala dobře. Jako by věděla, co se po novém roce všechno stane. V lednu byl ještě relativně klid, ale v únoru to začalo nabírat na obrátkách.

Jednu únorovou středu přijel na pracoviště pošty náměstek pro provoz obvodu Olomouc. Nebylo to nic neobvyklého, čas od času naše pracoviště navštívil. Většinou po jeho návštěvě nám pan vedoucí oznámil nějaké novinky týkající se práce a ostatních věcí. Bylo nám trochu divné, že už je pátek a žádné novinky nám vedoucí nesdělil, ale dál jsme to neřešili.

Přišlo to až v pondělí ráno. Pan vedoucí si nás svolal a oznámil nám, že potřebuje nový impuls a že se s panem náměstkem dohodli na personálních změnách. Od 1. března 2011 půjde Iveta Nevtípilová na poštu 2 v Olomouci (pošta u vlakového nádraží) a od 1. dubna půjde Marcela Plháková na poštu 9 v Olomouci (pošta u gymnázia Hejčín) Bylo to jako kudla do zad.

Pan vedoucí Tomáš Andrýsek přišel na poštu v Mariánském Údolí před čtyřmi lety. Ze začátku jsme s ním byli všichni celkem v pohodě. Jen někdy se nám jeho chování a jednání moc nelíbilo, ale je to vedoucí a tak jsme se s tím vždycky nějak smířili, i když jsme svůj názor na věc vždycky řekli.

Jeho přístup k práci byl však nejhorší. Holky u přepážky za něj spoustu práce udělaly. Pan vedoucí k přepážce ani nemusel, celé dny si lebedil v kanceláři. Ne, že by nepracoval, vždyť měl „plno práce“se soukromým telefonováním.

Taky jsme někdy my holky otravovaly s tím,, že třeba nejedou kola a bylo by dobré je opravit, nebo teče sociální zařízení a je potřeba volat údržbu atd. (kola byla nepojízdná měsíc a opraváře soc. zařízení jsme volaly my) a tak to většinou bylo…

Ivetka pracuje na poště 20 let, ale tohle prý ještě nezažila. Myslím, že Ivetku všichni znáte a víte, jak je společenská, ochotná, pracovitá, vtipná, veselá, kam přijde je jí všude plno, no prostě bezva ženská. K přepážce k ní všichni rádi chodili.

No a já? Jsem u pošty 6 let. Byla jsem tenkrát moc ráda, že mě bývalá vedoucí na poštu přijala. Mám ráda lidi a pohyb a tahle práce mi vyhovovala. Ale jak se říká: „Všechno špatné je k něčemu dobré.“ Tak věřím, že to tak bude.

Abych se vrátila k tomu únorovému pondělnímu ránu. Po této, pro nás šokující zprávě, jsme měly oči plné slz a nebyl čas ptát se co to má znamenat. Iveta šla za přepážku a já do terénu. Nebylo to zrovna příjemné. U přepážky potřebujete být soustředěni na práci. Přijímáte, vracíte peníze a mluvíte s lidmi. Já jedu po komunikaci, kde vás každou chvíli předjíždí auta, mluvím s lidmi a vyplácím důchody.

Odpoledne jsme šly za panem vedoucím a ptaly se, co jsme tak závažného provedly, že nás přeřazuje na jinou poštu. V tu chvíli nebyl schopen nám odpovědět, jen řekl, že se tak dohodli s panem náměstkem. Ještě nám sdělil, že pan Skyva (náměstek) zítra přijede s papírem o našem převedení, který by jsme měly podepsat.

Na důvod, proč bychom měly odejít jsme nemohly přijít. V případě Ivety nešlo o nesplnění aliančních partnerů, neboť splněno měla téměř všechno. U mě by tomu tak mohlo být, ale přece jen jsem něco splněné měla a navíc jsem každý měsíc poště dělala tržbu cca 5000,- Kč. Kupovala jsem pro jednu firmu známky. Někteří kolegové měli splněno daleko méně. Takže jsme tento důvod vyloučily.

Tak tedy, co jiného? A co myslel tím novým impulsem? Někoho mladšího? To by byla diskriminace. Nebo snad to, že když nastoupí někdo nový, půjde mu plnění aliančních partnerů a nebude mít na vedoucího tolik požadavků, aby pošta jela tak jak má?

A tak jsme se důvody dozvěděly druhý den po příjezdu pana Skyvy. Volal si nás jednu po druhé. Seděl v kanceláři s panem vedoucím Andrýskem a v ruce držel papír, kde bylo rozhodnutí o našem přeřazení.

Šla jsem za nimi jako druhá v pořadí a papír o odchodu na jinou poštu jsem nepodepsala, protože s tím nesouhlasím. Když jsem se zeptala na důvod, proč bych měla odejít, zněl: „Váznoucí komunikace mezi mnou a vedoucím.“ Musela jsem se tomu zasmát! Zeptala jsem se pana vedoucího jestli jsem se s ním snad nebavila, nebo jestli jsem na něho byla někdy drzá? Neodpověděl. Tak jsem mu řekla, že když on je na nás takhle, my budeme muset být taky tak a jestli mu to nebude vadit? Opět žádná odpověď.

Požádala jsem tedy pana Skyvu, aby za námi přišla Iveta, a že si vše společně vyříkáme. Stalo se. Mluvily jsme snad jen my dvě. Pan vedoucí, jako by tam ani nebyl. Neřekl ani jedno slovo na svou obhajobu, prostě mlčel. Ptala jsem se: „U koho tedy vázne komunikace?“ Pan náměstek mi na to odpověděl, že pan vedoucí neumí na takové stresové situace reagovat. Na to jsem mu odpověděla: „Zřejmě nesedí na správném místě, že?“

Iveta podepsala přeložení na poštu 2 v Olomouci. Nedovedla si představit pracovat dál pod tímto vedoucím, byla vším znechucena. Na ni si vymysleli jako důvod rozvracení kolektivu na poště. Po této schůzce bylo tak nějak divně. Uvědomili jsme si všichni, že skončilo vše dobré co tu bylo.

Ilustrační fotoPetice na podporu pošťaček

Tato zpráva se okamžitě dostala i mimo poštu. Občané naší obce pan Kouřil a pan Čechák rychle reagovali na tuto zprávu a s pomocí paní Zetkové sepsali petici, ve které nám vyjadřují podporu a nesouhlasí s tímto rozhodnutím. Všichni občané, kteří v tu dobu přišli na poštu, petici podepisovali a také nechápali co se to stalo.

Když jsem viděla, tento obrovský zájem lidí, řekla jsem si , že to nemůžeme jen tak vzdát. Za prvé jsme vlastně nic špatného neudělaly. Důvody, které nám oznámili, vlastně žádné důvody nejsou a za druhé za všechny ty lidičky, kteří se za nás postavili.

Naše kolegyně paní Petra Drlíková (motorizovaná doručovatelka) byla v tu dobu na neschopence. Z druhé ruky se dozvěděla, že má být také přeložena na jinou poštu. Takže už třetí v pořadí! Nemeškala a požádala o pomoc odbory. Tak jsem domluvila další schůzku, kde by byla přítomna i paní Petriščová (paní z odborů). Pan Skyva mi vyhověl a schůzka byla domluvena na 8. 3. 2011.

Tato schůzka se konala v Olomouci na poště 9. Požádala jsem paní Petriščovou elektronickou poštou, aby pozvala i pana vedoucího Andrýska, protože bez něj by schůzka neměla smysl. Odpověď jsem ale nedostala, tak jsem se pana vedoucího zeptala, jestli si udělá čas a na schůzku přijede. Opět jsem neuspěla, protože mi řekl, že běží sčítání lidu a nebude mít čas.

Také chtěl přijet starosta obce pan Černík, ale v ten den měl domluvenou důležitou pracovní schůzku. Přesto jsem na poštu 9 jela, i když jsem si od tohoto sezení nic neslibovala. Bavit se o někom, bez jeho přítomnosti mi připadá neslušné a tak jsem jen paní Petriščové řekla, co se na poště stalo a jak by nám ona mohla pomoci.

Její odpověď zněla: „To jsou mezilidské vztahy a v tom já vám nepomůžu.“ O petici se pan Skyva vyjádřil pohrdavě se slovy: “Bylo na ní asi jen třicet podpisů.“ Tady jsem ho musela opravit a řekla jsem , že to není jen třicet podpisů, ale asi osmdesát a jen za 2 hodiny. K tomu jsem jen dodala: „Pokud se Vám to zdá být málo, bude jich víc.“

Pan náměstek mi řekl, že nám to stejně nepomůže. Návrh vedoucího na naše přeložení přijal a nebude ho měnit. Nebyla jsem s touto schůzkou spokojena a znovu jsem požádala pana Skyvu, aby jsme se ještě jednou sešli, ale na naší poště, aby se mohl zúčastnit i pan vedoucí Andrýsek. Očividně se jim na další schůzku nechtělo, ale já jsem na ní trvala.

Pan Skyva se mě ptal, o co mi pořád jde? Kam až chci jít, jestli až k prezidentovi? Odpověděla jsem mu: „Jde mi o spravedlnost a půjdu klidně až k prezidentovi, já mám svědomí čisté.“ Řekla jsem mu, kdyby on byl na mém místě, že by se také bránil, když by nic zlého neudělal. Také jsem se dozvěděla, že opravdu má být přeložena i kolegyně Petra, řekl mi to sám pan Skyva. Další schůzka byla domluvena na 24. 3. 2011 na poště v Mariánském Údolí.

Vchod do pošty v Mariánském ÚdolíDny běžely a na poště byla atmosféra, že by se dala krájet. Nikdo se nesmál, málokdo mluvil. Mě to nedalo a řekla jsem panu vedoucímu, že jeho důvody jsou směšné, ať si vymyslí aspoň nějaký pořádný důvod. Na to mi odpověděl, že je to u mě spíš to plnění (s tím neuspěl), tak jako další důvod uvedl ten, že když nám řekl, ať mu všichni každé ráno hlásíme, koho oslovíme ohledně životní pojistky, nikdo jsme za ním nepřišli. Na to jsem mu řekla: “Slyšel jsi se dobře?“ říkal jsi: „Všichni, tak to by měli být přeloženi všichni!“ Na to neměl odpověď.

Dokonce byl další nesmyslný důvod a to ten, že byl na nás 4 roky hodný a teď musí přitvrdit. Prý mu to poradila kolegyně. Na to jsem já reagovala odpovědí: „Myslela jsem si, že máš svůj rozum!“ To už jsem si připadala jako ve zvláštní škole a tak jsem debatu ukončila.

Naše kolegyně Petra donesla panu vedoucímu dlouhodobou neschopenku. Nezeptal se, co se stalo, jak je jí a kdy přijde do práce. Co je to za člověka? Co je to za vedoucího? Nemá zájem o své zaměstnance? Proč s nimi nekomunikuje?

Schůzka domluvená na 24. 3. 2011 začala o půl druhé. Sešli jsme se všichni a přijela i kolegyně Petra, i když se necítila dobře, chtěla se zúčastnit a říct vše co má na srdci. I pan starosta si chtěl s panem Skyvou promluvit a vyjádřit se k petici v zájmu všech občanů naší obce.

Pan Skyva rozhovor odmítl s tím, že se jedná o vnitřní záležitosti. Pan Černík (starosta) se nechtěl účastnit rozhovoru, který se týkal našeho vnitřního problému, chtěl se jen vyjádřit k petici, kterou nás občané obce chtěli podpořit. Domluvili se tedy na schůzce mimo poštu.

Po delším rozhovoru, kdy jsme opět vypověděly vše, co se na poště děje, stál pan náměstek za panem vedoucím a paní Petriščová mlčela. Museli vidět a slyšet to špatné co se stalo a jak se pan vedoucí stavěl k některým pracovním záležitostem. Nebylo to ani trochu příjemné.

Na konci rozhovoru pan Skyva popřál kolegyni, ať se uzdraví, to bylo od něj opravdu pěkné. Přidala se i paní Petriščová. Jen pan vedoucí znovu mlčel! Kde jsou jeho životní hodnoty? Jak si váží dobrých lidí? Kolegyně Petra mu poděkovala za jeho podporu a odešla. Na to jsem se paní Petriščové zeptala: „Kdo má špatné mezilidské vztahy?“ A bylo ticho…

Jen za jeho neschopnost musí odejít tři a vlastně i s kolegyní Ivou Květovou čtyři zaměstnanci pošty, kteří si svou práci dělali poctivě a svědomitě. Jen aby se udržel na své židli, kope kolem sebe. Jen slaboch z pozice moci je schopen toto udělat. Je to monstrum bez srdce, rozumu a svědomí?

Na závěr chci poděkovat všem, kteří se za nás postavili a vyjádřili obrovskou podporu. Jste to vy, lidičky, kteří jste podepsali petici a také vy všichni ostatní, kteří jste ji podepsat nemohli, nebo jste se k ní nedostali. Vím, že také stojíte za námi.

Nemůžu se nezmínit o mé rodině, která mi denně pomáhala a stála při mě. Manžel i švagr navštívili vedoucího a jak se říká, promlouvali mu do duše (pokud nějakou má). Na rozdíl od pana vedoucího se chovají jako správní chlapi.

Pokud víte, že máte pravdu, nedejte se!

Píšu o tom, co se stalo, protože vím, že tu pravdu máme a také za kolegyni Petru, která mě prosila, ať to nevzdám. Nevěděla, jestli přijede na domluvenou schůzku na poště. I když jí nebylo dobře, přijela. Moc, moc jí za to děkuji a za všechny přeji, ať má hodně síly ke zdolání této nemoci a věřím, že to zvládne!
.
Já sama jsem dne 28. 3. 2011 dala výpověď dohodou a od 1. 4. 2011 jsem nezaměstnaná.

Za pracovníky, kterých se toto přeřazení týká, napsala Marcela Plháková.
V Hlubočkách - Mariánském Údolí dne 26. 3. 2011

Rubrika: Názory občanů |  
Možnosti sdílení: Více |

Komentáře k článku (29)

  1. Petr Drlík (15.04.2011 - 11:31) odpovědět IP: 194.213.42.149

    Ten “vedoucí” zdřejmě neprošel žádným výběrovým řízením a přilepil si tam svou prdel díky známostem. Pošta je přece jenom státní podnik a tyto praktiky a jejich dopady jsou v Těžké republice běžný jev. Vypadá to,že ČP je rodinný podnik Andrýsků,jinak si to nedokážu vysvětlit.
    Za problémy,které vedoucí neumí vyřešit,odcházejí zaměstnanci,za které je vedoucí odpovědný.
    Jednou jsme se s manželkou na pana vedoucího obrátili z důvodu vyřízení půjčky,která byla zamítnuta,přitom nám předběžná kalkulace v přádku vyšla. Zašli jsme se tedy přímo na pobočku poštovní spořitelny a půjčka byla do 20 minut schválena,na mnohem větší částku,než byla požadována.
    Děkuji tedy touto cestou české poště za její služby zákazníkům.
    Pan Andrýsek není odborně vhodný a nestačí na místo vedoucího!

    1. H. Vrátná (15.04.2011 - 12:42) odpovědět IP: 194.212.22.2

      To je typické! Tady všichni rozumí všemu, od fotbalu až k řízení pošty. Bylo by zajímavé slyšet i druhou stranu. Přeji pisatelce práci, která ji bude bavit a kam její manžel a švagr a kdoví ještě nebudou muset chodit nikomu promlouvat do duše (jak chlapské chování!!).

  2. Petr Drlík (15.04.2011 - 12:11) odpovědět IP: 194.213.42.149

    Další odborné znalosti pan vedoucí předvedl,když nám pojistil osobní automobil.
    Za měsíc nám přišla od české pojišťovny nová přepočítaná smlouva nahrazující tu předešlou,špatně uzavřenou….

  3. Marcela Plháková (15.04.2011 - 20:16) odpovědět IP: 88.146.150.200

    Paní Vrátná, asi jste ještě nebyla nezaměstnaná a nezažila takové jednání. Nevím, zda jste vdaná nebo svobodná. Kdyby Váš manžel viděl, jak jste z toho všeho nešťastná a přišla takovým způsobem o práci, bylo by mu to jedno? V tom případě by o Vás zřejmě nestál a neměl by Vás už asi rád. Můj manžel k tomu lhostejný nezůstal a byl si s panem vedoucím promluvit. V rodině máme dobré vztahy a tak to nenechalo v klidu nikoho. Správný chlap se za svou ženu umí postavit.
    Děkuji za přání, co se týká práce i za Váš názor.

  4. j.nová (17.04.2011 - 15:48) odpovědět IP: 85.71.112.27

    Milá paní Marcelo, taky pracuji na poště a tento postup je zcela běžný, v dnešní době normální.
    Každá firma bojuje jak se dá, konkurence přibývá a takové venkovské tetky už pošta nepotřebuje, které sedí a jen koketují s místními lidmi. Pokud nejste schopna se přizpůsobit, tak bohužel musíte z kola ven. Petice pár lidiček nepomůže.
    Přeji Vám, abyste s tímto názorem sehnala lepší práci. V jiné firmě je ještě hůř.

  5. Petra Drlíková (17.04.2011 - 16:15) odpovědět IP: 194.213.42.149

    Bohužel se v tomto článku nejedná o problém zkvalitnění služeb České pošty paní Nová. Jediný problém, který paní Plháková má, je neschopný pan vedoucí, který svou práci nedělá ani trochu dobře a vinu za jeho neschopnost nesou zaměstnanci. Jakmile jsme toho už měly dost a ozvaly se…. šup s náma jinam. A problém je vyřešen. Jistě byste se také přizpůsobila a jako řádná ovce mu takový přístup a jednání odkývala, že? Jenže paní Plháková není ovce a proto výpověď a tento článek.

    1. j.nová (17.04.2011 - 18:17) odpovědět IP: 85.71.112.27

      Bohužel takto chodí všude,. Když je neschopný vedoucí, musí být schopný pracovníci.
      Nikdo neví, jak je šikanován od vedení on a taky s tím nemůže nic dělat. Kdyby se ozval, šel by.
      Taková je doba. Vím, o čem mluvím, jsem též ve vedení.

      1. Pavel (17.04.2011 - 19:34) odpovědět IP: 88.100.143.15

        Paní Nová, nemůžu souhlasit. V první řadě neschopný člověk nemá na vedoucí pozici co dělat. A když už tam je, měl by být schopen se alespoň k problému postavit čelem. A když už ani na to nemá, měl by si alespoň připravit akceptovatelné argumenty k vysvětlení svých činů pro případnou konfrontaci. A názor “Když je neschopný vedoucí, musí být schopní pracovníci” mi připomíná zákon padajícího lejna. Je pod úroveň každého slušného člověka si toto nechat líbit.

  6. kujon (17.04.2011 - 16:19) odpovědět IP: 88.146.150.2

    vratna zavri

  7. jarmila (17.04.2011 - 21:06) odpovědět IP: 85.71.112.27

    prostě jste si na pana vedoucího zasedli a chcete ho vyštípat

    1. Petra Drlíková (18.04.2011 - 15:36) odpovědět IP: 194.213.42.149

      Paní Nová, myslím že jste vedle jak ta jedle. Naopak jsme čekaly a nechaly to dojít tak daleko právě my. Kdyby jsme si na něj stěžovaly první, už tam možná nebyl. Kdoví. Teď už se to nedozvíme. Jenže my jsme tak nějak pořád doufaly, že třeba dostane rozum a začne být člověkem na svém místě. Byl to omyl. Bohužel. Nevím, zda pana Andrýska osobně znáte, že Vás tento problém tak interesuje. Nicméně pan Andrýsek byl obeznámen s uveřejněním tohoto článku a nevidím tu jediný příspěvek od něj. Třeba s jeho pohledem na věc. Lhostejnost? Nebo zbabělost?

  8. Jiří (17.04.2011 - 22:33) odpovědět IP: 188.175.95.121

    Nechápu, proč se takový článek objevuje ve Zpravodaji obce Hlubočky…
    Těším se, až tu někdo zeširoka začne popisovat rodinné problémy…

  9. lukas (18.04.2011 - 12:06) odpovědět IP: 88.146.150.2

    presně tak koho to zajímá ,tak to chodí jednou je dobře a jednou ne ,kdo by nechtěl mít práci blízko domu ….hodně zdaru….

  10. Marcela Plháková (18.04.2011 - 20:41) odpovědět IP: 88.146.150.200

    Paní Nová, i kdyby jste nenapsala, že pracujete ve vedení, JE TO ZNÁT. A myslím, že jste si nepřečetla dopis dost pozorně. Soudím podle vašich odpovědí. I tak, děkuji za příspěvek.
    Ještě k té venkovské tetce, vysedávání a koketování - není to naštěstí můj styl :-)

    1. Katka Dzurianova (20.04.2011 - 13:03) odpovědět IP: 212.79.105.94

      Nejprve vsechny zdravim a hlavne Marcelku plhakovou,kterou znam od toho co jsme byly jeste deti……v Marianskem udoli……………..Takze seč tady prevazne vsichni zname………Prestoze uz dlouhou dobu bydlim v prostejove………….To co se tady pise me nene chava chladnou,protoze jak uz tady bylo receno posta je statni instituce a proto se o ni muze zajimat kazdy………vsechno je o lidech a zalezi predevsim na nich a v pracovnich vztazich zvlast……Muj manzel byl sest let reditelem firmy Okay v polsku kde jsme s nim byly……….mel pod sebou desitky lidi mladych i starsich a prestoze byl nesmlouvavy reditel k praci je to i clovek,ktery dokaze vyslechnout a on mi vzdycky rika,ze vsechny problemy co se deji jsou i jeho….Proto se priklanim na stranu dorucovatelek i pani za prepazkou vedouci je od toho,aby vas podporil a nasli jste spolecne rozumne vychodisko………………ale obavam se ze tomuto panovi jde jen o jeho zidli bez ohledu na lidi kolem,kteri delaji dobre svoji praci!!!!vam mile damy drzim pesti v nove praci a pri hledani zamestnani…S pozdravem Katka Dzurianova

  11. Marcela Plháková (18.04.2011 - 20:43) odpovědět IP: 88.146.150.200

    Děkuji i vám všem ostatním za příspěvky.

  12. jarmila (18.04.2011 - 23:17) odpovědět IP: 85.71.112.27

    myslím,že je na čase tuto diskuzi ukončit, připadáte mi jako ve škole, děti, kteří na sebe žalují, bohužel byste měli pochopit, že je jiná doba a takové věci se ani nezveřejňují, to může udělat jen slaboch

  13. leopold bubeníček (19.04.2011 - 8:32) odpovědět IP: 88.102.11.243

    Souhlasím s redakční radou Zpravodaje se zveřejněním článku a to z těchto důvodů:

    Týká se veřejné instituce v naší obci a může mít i nějaké dopady na její fungování
    V kauze se objevují jména představitelů obce (starosta Černík, zastupitelka a členka RO Zetková)

    K vlastnímu problému by se měli vyjadřovat především aktéři, např. vedení pošty v Olomouci, poštovní odbory, pan vedoucí - ti zatím mlčí.

    Bubeníček

  14. Marcela Plháková (20.04.2011 - 22:20) odpovědět IP: 88.146.150.200

    Ahojky Kateřinko, taky Tě zdravím :-) Tvůj přísrěvěk mě mile překvapil :-) Děkuji moc. Měj se hezky.

    1. A.Zbořilová (26.04.2011 - 0:12) odpovědět IP: 77.48.155.48

      Zdravím všechny aktéry k příspěvku o situaci na poště v M.Ú. Až dnes jsem se dostala k přečtení a musím konstatovat, že je to na jednu stranu smutné a paní Plhákovou i ostatní chápu z osobního hlediska, na druhou stranu trochu “úsměvné”-a teď to nemyslím posměšně. Každý z nás se snad za svůj pracovní život setkal s tím, že vedoucí pracovník-jeho nadřízený, nebyl člověkem tzv.na svém místě, ať už lidsky anebo nebyl bohužel odborně fundovaný. A o tom, že je situace na mnoha pracovištích daleko horší, co do mezilidských vztahů, vím z minulosti také své.Tak se člověk dostane do situace, ač nerad, protože má práci rád, se spolupracovníky je sžitý a kolektiv funguje, že musí změnit pracoviště-firmu. Je postavený před volbu-bojovat a nevzdat něco, když se “cítí v právu”, ale také má možnost čestně odejít se vztyčenou havou a mít morální převahu. A to je těžké, protože se dobré pracovní místo v našem regionu nehledá snadno.
      Neznám p.vedoucího, takže si nedovolím soudit. Znám pracovnice, které zde byly zmińovány a souhlasím s tím, že to jsou poctivé, spolehlivé, ochotné ženy na svém místě, své povolání vykonávaly svědomitě…a NE venkovské tetky, jak je titulovala jedna paní. Kdybych věděla o petici, připojila bych se. Doba je dnes taková, že na zásluhy se moc nehledí, místo nemáme jako definitivu a mnohde panují různé pořádky a my se bohužel musíme flexibilně přizpůsobit a vybojovat si své “místo na slunci” v jiném kolektivu. Přeji odešlým pracovnicím, aby brzy našly uplatnění svých pracovních kvalit jinde, pěkné vztahy s letitými spolupracovnicemi si uchovaly v paměti jako příjemnou vzpomínku a snažily se sžít s novými lidmi kolem sebe. Ono to ani jinak nejde. Mám osobní zkušenost jak s odchodem “proti své vůli” a následnou nezaměstnaností, tak s různými typy vedoucích. A nebylo lehké to překonat. Vy máte podporu rodiny-manžela, nejste na to sama.
      Přeji Vám hodně sil a duševní pohody a nepěstujte dál v sobě pocit ukřivděnosti, to byste škodily samy sobě. Je potřeba jít dál životem. Možná Vám přinese a nabídne ještě zajímavé a třeba i radostnější poznání a zkušenosti.

      A.Zbořilová

  15. Marcela Plháková (26.04.2011 - 22:20) odpovědět IP: 88.146.150.200

    Ahoj Alenko, moc děkuji za vyjádření k dopisu :-) Napsala jsi to hezky. Taky to není má první špatná zkušenost, co se týče nadřízených (a to myslím víš). Takže je to tak, jak píšeš, život jde dál a myslím, že nikdo z nás se tím už netrápí :-) Nějak bylo, nějak bude…. :-)
    Měj se pěkně a ahojky.

  16. Josef Hrbek (01.05.2011 - 4:52) odpovědět IP: 88.146.150.236
    1. Petra Drlíková (01.05.2011 - 18:39) odpovědět IP: 194.213.42.149

      Moc hezké. :-D

    2. Marcela Plháková (01.05.2011 - 20:09) odpovědět IP: 88.146.150.200

      Ano, je to tak.
      Moc děkuji :-)

      1. jarka (04.05.2011 - 14:29) odpovědět IP: 194.213.42.149

        Při hledání potřebných informací na stránkách obce Hlubočky jsem narazila na článek a komentáře k situaci na poště v Mar. Údolí.Jsem z Velké Bystřice a proto jsem bohužel nucena využívat služeb této pošty. Pokaždé tam vstupuji s nepříjemným pocitem a se stejným pocitem z ní vycházím.
        U přepážek neochota, v případě nutného dotazu návštěvníka pošty mu z okénka odštěkne protivná baba a nedejbože když chce starý člověk s něčím poradit nebo něco vysvětlit, tak zvýšeným hlasem je mu rázně dáno najevo ať dá pokoj. Rada žádná a ten “TÓN”, prostě lahůdka.
        Mám však též někdy možnost navštěvovat i poštu v Mar.Údolí neboť tam jezdím k příbuzným. Doposud jsem vždy spatřila za přepážkou milou a ochotnou paní, všechny dotazy mi byly velmi ochotně zodpovězeny a pokud vím od svého starého tatínka, tak paní pošťačku si chválil vždy pro její ochotu a vstřícnost.
        Proto opravdu nechápu, proč vůbec někdo z vedení pošty(z Olomouce) mohl dopustit, aby taková bezvadná a příjemná děvčata někdo přeřadil někam do Olomouce nebo je dokonce donutil k výpovědi.
        Pokud by bylo v mé moci, okamžitě bych je všechny zaměstnala na poště u nás ve Velké Bystřici. Nevím totiž , jestli někdo z vedení pošt z Olomouce také někdy zajede do Velké Bystřice. Stačilo by projít se chvíli po Bystřici a zeptat se na práci pošty několika lidí.
        Ale nebojte se děvčata, myslím že lidé Vašich kvalit si dobrou práci a slušné lidi kolem sebe najdou. Přeji Vám všem v životě a při hledání nového zaměstnání hodně štěstí.
        Já musím jít za chvíli u nás ve Velké Bystřici na poštu a už teď mám po náladě.
        Všem z Mar. Údolí přeji, aby Vás neptkala ta hrůza a třeba nějakou tu “vzácnou ženu” z pošty z Velké Bystřici nepřeřadili k Vám.

  17. Jirka (02.05.2011 - 11:03) odpovědět IP: 90.180.239.116

    Už by bylo na čase, neřešit osobní žabomyšší války, a věnovat se dění v obci Hlubočky. Místo osobních věcí, bych uvítal třeba kompletní informace o letošní Moraviánské padesátce.

  18. Marcela Plháková (09.05.2011 - 8:14) odpovědět IP: 88.146.150.200

    Dobrý den paní Jarko, děkuji za odpověď a za Vaše přání :-)

  19. Karin (25.03.2013 - 18:51) odpovědět IP: 176.97.246.119

    Dobrý den,můj komentář se netýká problému s panem vedoucím,ale i tak musím reagovat.Čtu tady jen samé chvály na pracovnice pošty Mariánské Údolí a s tím tedy samozřejmě nesouhlasím,protože i doručovatelky pro okolní vesnice jsou zaměstnankyně.Na ně se tu poněkud zapomělo.
    Měsíc dozadu(zaplať pánbůh) nosila do Mrskles poštu mladá,arogantní, velmi sprostá a hlavně neochotná pošťačka,na kterou byla napsána nejedna stížnost.Paní nebyla ochotna zazvonit a předat doporuč.dopis,pro ni bylo jednodušší vhodit lísteček…….asi,ať se také lidi projdou na přepážku!!Pokud tedy nějaký ten lístek ve schránce našli.Některým z nás totiž paní bez jakéhokoliv upozornění vracela dopisy odesílateli a někteří měli ve schránce naopak dopis úpně cizího člověka.Adresa a číslo domu sedělo,ale jméno a příjmení ne!!
    Protože jsem se přestěhovala od rodičů (téměř do sousedního domu)a zjistila,že paní mé dopisy jen tak vrací zpět,slušně jsem ji požádala jestli mi je nedá do schránky nového bydliště.Znovu konstatuji:TÉMĚŘ SOUSEDNÍ DUM(do kterého stejně musí,protože nás tam bydlí 10 domácností)!!!!!Okamžitě mi bylo velmi arogantní a drzou mluvou odpovězeno,že to není její povinnost a že si mám na poště zaplatit poplatek .Řekla jsem,že přece jde jen o ochotu člověka,když do toho domu jde stejně.Velmi mě šokovala věta:”Podívejte,já jsem se jednou také přestěhovala a poplatek za doručení na jinou adresu jsem také musela zaplatit!Tak si ho zaplaťte stejně jako já!!”Když jsem žádala tedy ,aby mi dopisy neodesílala zpět a nechávala je ve schránce na adrese rodičů,opět nesmyslná odpověď :”Tam Vám to nenechám,protože tam nebydlíte, bydlíte tady a na adrese rodičů nejste na schránce!”.To je samozřejmě lež a naposledy jsem tedy zkoušela(už zvýšeným hlasem)se zeptat,jak je tedy možné,že do jiných schránek vhodí dopis se správným číslem ale jménem člověka,který v této vesnici ani nebydlí.Bez mého překvapení odpověděla,že já tu ale bydlím,jenže na jiné adrese kde lítám v tangách.
    Dále je zbytečné se rozepisovat….pohádali jsme se a já řekla,že si budu na její chování a praktiky stěžovat!Paní(spíše tedy drzý spratek) hrdě odvětil,že to můžu a hned,že mi klidně vytočí paní vedoucí pošty.
    Nevím jaké měla paní pošťačka zastání v paní vedoucí,ale já si stěžovala na vyšší místa.Naštěstí pro nás obyvatele Mrskles,za velmi krátký čas slečna zmizela(nahradila ji slušná a ochotná paní)a my jen doufáme,že už se nikdy nevrátí!!!!

    I TOHLE JSOU TEDY ZAMĚSTNANCI VAŠÍ POŠTY!!!

    1. pipipi (28.05.2013 - 17:01) odpovědět IP: 93.185.62.254

      Co po těch ženskej ještě chceš….zdá se ti, že mají málo práce?! Řídí se jen předpisy pošty…jsem bývalou pracovnicí pošty, dle toho co znám, pracovnice chybu neudělala…NEZNALOST ZÁKONA NEOMLOUVÁ…ahoj.

Zanechte komentář

Jméno - vyžadováno

E-mail (nebude zveřejněn) - vyžadováno


Přečtěte si nejprve pravidla pro fungování webu www.hlubocky.eu
Vulgarity, urážky, nadávky, spam apod. budou automaticky nebo následně smazány.